Announcement

Collapse
No announcement yet.

handle bilstereo i utlandet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • handle bilstereo i utlandet?

    hei.
    lurer på hva slags erfaring dere her inne har me å handle bilstereo i utlandet

    og tips til seriøse sider


    mvh.

    lars ole
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

  • #2
    www.woofersetc.com og www.sonicelectronix.com er seriøse sider.

    Har kun handlet småting fra woofersetc, og kun positive erfaringer.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Og positiv med denne selgeren http://myworld.ebay.com/tpranzatelli...MEFSX:SELLERID
      No Windows-crap,just Mac Power

      Comment


      • #4
        jeg har handlet fra disse:

        www.Woofersetc.com
        www.sonicelectronix.com
        http://stores.ebay.com/w-w-w-dimensionaudio-c-o-m
        http://www.hifisoundconnection.com/

        Bare bra erfaringer.

        billig frakt fra USA: www.jetcarrier.com

        Sjøfrakten tok 3 uker, men så kostet det ingenting i forhold til USPS, DHL eller UPS.

        anbefaler ikke:
        www.techronics.com

        De sendte meg feil spiller og de var veldig vanskelig å handle med.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Originally posted by Dammed View Post
          jeg har handlet fra disse:

          www.Woofersetc.com
          www.sonicelectronix.com
          http://stores.ebay.com/w-w-w-dimensionaudio-c-o-m
          http://www.hifisoundconnection.com/

          Bare bra erfaringer.

          billig frakt fra USA: www.jetcarrier.com

          Sjøfrakten tok 3 uker, men så kostet det ingenting i forhold til USPS, DHL eller UPS.

          anbefaler ikke:
          www.techronics.com

          De sendte meg feil spiller og de var veldig vanskelig å handle med.
          Vurderer å teste Sonic når jeg skal oppgradere forsterkere iløpet av sommeren,
          de har jo gunstige priser. For eksempel Alpine PDX-2.150 kommer på kun 1600,-
          Det er jo veldig rimelig! Men hvor mye ekstra blir det da i frakt, toll, osv.??
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            det kommer 25% moms på frakt og varer.

            Frakta blir jo billigst som sagt med jetcarrier sin sjøfrakt. Vekta for å regne ut den står nederst på forsterkerens side, 12lbs. Frakta regner du ut her: http://www.jetcarrier.com/info/getShippingQuote.asp Den blir da med sjø: 300kr.

            Sum: 1635kr+300 = 1935kr * 1.25 (moms) = 2418.75kr.

            Ikke værst for en forsterker som koster 5000kr i Norge: http://www.stereobutikken.no/ds_prod...roducts_id/700
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              bruk www.importalen.no for og sjekke ca hvor mye du må ut med i toll.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #8
                2500,- er jo verd det isåfall. Jeg SKAL ha sånne forsterkere etterhvert!
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  Å handle i utlandet har jeg 0 peiling på.

                  kan noen komme med en smørbrødliste?

                  Comment


                  • #10
                    Er som og bestille i Norge på nett. Men man får ikke tilbud om oppkrav.

                    Så PayPal konto er og anbefale. Visa/Mastercard funker like godt også.

                    bruk www.importalen.no sin import kalkulator for og finne ut hvor mye du må ut med i tollen.

                    Om du får toll krav, kommer det ca 1 mnd (Varier) etter at du har mottat varen.

                    Er egentlig ikke noe hokus pokus og handle fra utlandet.
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #11
                      Takker.

                      oki Visa blir da trekte x antall dager. også kommer tolen etter på. Ok da er det greit.

                      nei det er vel ikke noe hokus pokus men er redselen for å bli lurt som ligger under overflaten her.

                      tror jeg prøver i det små først slik at vi ikke går på ræva med store summer.

                      Comment


                      • #12
                        Kjøp fra de som er listet her. Serriøse sider.
                        Finnes mange userriøse forhandlere der ute.

                        De fleste eBay selgerne er serriøse (Har aldri vært borti en userriøs selger der). Jeg føler meg trygg på eBay.

                        Visa blir trekt så ogsi med en gang. Går ikke dager, men minutter

                        Har igrunn selv bare handlet småting fra utlandet, er et fåtall av kjøp som er over 500,- fra utlandet.
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • #13
                          1. Bruk PayPal, dette gir deg ekstra sikkerhet når du betaler. bla så kan du klage til paypal innen 5 uker etter du har betalt hvis det er noe galt, og de kan returnere penger tilbake.

                          2. Bruk et mastercard kredittkort hvis du har det, selv om du har pengene på din vanlige brukskonto, fordi Mastercard gir deg også ekstra beskyttelse når du handler via nett.

                          3. kjøp kun fra seriøse butikker og ebay selger som har veldig høy positiv erfaring 95% eller bedre. Da har du litt ekstra trygghet.

                          hva skjer når man handler i utlandet:

                          1. Du betaler med Paypal kontoen din som trekker penger rett fra din mastercard evt annet kort.

                          2. Butikken mottar pengene og klargjør pakken din og så blir den sendt derfra.

                          3. Den ankommer hjemme hos deg eller hos jetcarrier i statene om du velger å handle via dem.

                          *1. jetcarrier mottar pakken og registrerer at den har ankommet

                          *2. Pakken venter på utsendelsedagen, hver 1 og 15 i måneden for sjøfrakt og hver lørdag for flyfrakt

                          *3. Du betaler momsen og frakten mens pakken er på vei. Momsen blir forklart lengre nede.

                          *4. pakken ankommer Jetcarrier sitt lager i Halden i Norge

                          *5. Du henter pakken eller så blir den videresendt hjem til deg

                          Moms er på 25%, denne legges til på varer og frakt hvis varen/varene koster mer enn 200kr den dagen de ankommer landet.

                          For å regne ut momsen så gjør du dette: (varen + frakt til norge) ganger du med 0.25 = momsen

                          Det er ikke toll på bilstereo, kun moms.

                          Det du trenger å betale er da:

                          varene + frakten + moms og evt fortollingsgebyr, dette får du med på kjøpet hvis du bruker jetcarrier som fraktmetode.

                          Og det er alt.

                          har handlet mye fra statene og jeg anbefaler jetcarrier på det sterkeste, båtfrakten er kjappere enn vanlig DHL/USPS/UPS frakt og den er latterlig billig. 295kr inntil 70kg hvor fortollingsgebyren er medregnet, noe som ikke følger med frakt fra DHL/USPS/UPS. Den er som regel på 150kr, dermed blir frakten kun 150kr fra statene til Norge. Det er absolutt ikke værst.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #14
                            Bare lurte , men er det så enkelt?

                            DHL = bare trøbbel , har bare dårlig erfaringer med dem. Dem skaper alltid noe trøbbel på hver eneste pakker jeg kjøper fra utlandet som kommer med DHL - uansett nesten hva det står på pakkene!
                            Spesielt varer som kommer fra England har jeg inntrykt av! DHL tar seg all fortolling selv og ikke Posten! Derfor sjekker jeg alltid med selgeren i England om han kan sende varen med noen annet fraktselskap - hvis mulig!

                            USPS = Knall go frakt selskap , aldri hatt noen problemer med dem i det hele tatt.

                            UPS= Kan varie litt opp & ned , er vel sånn midt på tre kanskje. Men ikke gitt meg noe "store problemer"!

                            Fedex= Meget bra , kan være litt dyre. Men betaler heller litt mer i frakt hos dem og VET at alltid ikke får problem med tollen etc..

                            Har kjøpt så mye fra utlandet (mest bilstereo) , at nesten begynner å gi opp spesielt fra England. USA / Hong-Kong (RC deler) aldri hatt noen problem med..

                            Fant en butikk i USA som selger mye elektronikk deler til alt mulig, men dem sender da dessverre ikke ut av USA dermed sjekket opp dette med Jetcarrier.

                            Men heller ikke så enkelt her, DU MÅ ordre slik at din "USA - Jetcarrier postboks adressen" må stå oppført på din VISA som du skal bruke..Fikk jeg beskje om i alle fall!

                            SÅ være nøye med på hva som skal eller blir skrevet på pakkene , for DU kan enten får en stor moms regning eller extremt billig regning..
                            Last edited by Soundboy; 08-04-2010, 06:38.

                            Comment


                            • #15
                              det er faktisk så enkelt, DHL har aldri rotet noe som helst for min del.

                              Jetcarrier er litt komplisert ja, men du må ikke bruke jetcarrier sin adresse på visa kortet, det er bare tullprat. Noen selgere krever at du har en confirmed adresse på Paypal og da må du rote litt med visa, men som regel så trenger de ikke det. Og hvis de trenger det så er det andre metoder man kan bruke, noen vil gjerne ha en kopi av førerkortet ditt, da kan du fjerne siste 5 siffer av person nummeret ditt og annet sensitiv informasjon. Så lenge de ser at det er det samme navnet som pakken er til så går det bra.

                              Fedex er svin dyrt da. Og skriver noen feil verdi på pakken din, så er det bare å henvise seg til tollen og vise at verdien som ble sendt med er lavere enn det som er skrevet. Jeg har heller aldri opplevd dette og jeg har vel handlet over 50 ganger fra utlandet, alt fra bøker, dvder til bilstereo.

                              Det er litt vanskeligere å bestille fra utlandet i alle fall første gangen. Men når du får alt til 50% av hva det koster i Norge så er det bryet verdt.
                              Mvh. Damir

                              Comment

                              Working...
                              X