Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lokal Sammenkomst.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    I morgen 1 Mai får jeg besøk av Genexxa. Vi skal da "regulere" litt anlegg og gjøre klart til en tur til Vår-sleppet i Tromsø på Søndag.
    Skal prøve å få den DD 18´en til å spille med power fra 2 stk Rockford 1501bd som da skal linkes sammen. Har desverre ikke fått henta sync-kabelen hos Tromsø Bilstereo,men de tar den med på treffet så da bruker vi kabelen fra Passat´en min til å koble opp&justere ferdig amp´ene.
    Jeg skal vel se om jeg får trekt kassa mi,og så må bilen shines. Blir mye støv av den jævla avisen. Skal legge ut noen bilder av arbeidet "vårt"
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #17
      Gleder meg til i morgen. Skal bli artig og høre subben med 3kw!
      Men tror vi skal prøve og vinkle subben og portene mot bagasjeromluka. For tror vi kan hente litt db med det. Men kanskje kassa bil litt stor. Men vi får prøve.
      Blir en heldags arbeid imorgen. Men det er bare artig. Får håpe ryggen min holder ut :P
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #18
        Da har jeg hatt besøk av Genexxa. Ting gikk egentlig ikke som planlagt. Skulle linke sammen 2 stk Rockford 1501bd,men når vi fikk målt spolene viste det seg at det var dobble 1ohm´s. Og link er min. 4ohm
        Så først testa vo om de klarte 2 ohm,men da gikk den ene blokka i Protect. Så da var det ut med kassa,og ut med elementet for å koble om slik at vi bruker en forsterker til hver sin spole. Og midt oppe i dette var Runar sjikkelig u-heldig da han skulle skrue elementet i kassa.... Trenger jeg å si noe mere?(Tec 7 var en ok reperatør)
        Legger ved bildene jeg tok,så kommer vel flere av Runar
        Attached Files
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #19
          Og litt flere bilder
          Attached Files
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #20
            Kommer flere bilder ja Venter på og få lastet de opp. Men siden nettet er så tregt, går det ganske lang tid

            Men fytti grisen, ryggen fikk kjørt seg. Kjennes godt i ryggraden :P
            Nå er det mat! Har ikke spist siden igår! Også må jeg ut og skru fast de kondisene.

            Slenger opp samme bildene her, og i prosjekt tråden
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #21
              BILDER!

              Er den del bilder, så gidder ikke bilde kommentarer :P Bildene taler vell for seg selv? Om dere lurer på noe, på et bilde, spørr i vei

              Kan fortelle litt innledningsvis. Dagen besto av mye tull, mista det ene etter det andre. Fant ikke ting osv. Men det værste var vell at jeg holdt på og fucke opp membran på subben! ARGH! Men med litt tec7, ble den god som gull igjen
              Også når vi var ferdig og koble opp alt, og klar for testing, ville ikke forsterkene linkes. Først var det pga av at kabelen var for tykk (plasten rundt), så måtte frisere litt på den (se bilder). Så tålte ikke forsterkerne så lav last (2ohm). Så da måtte vi ut med alt og koble om igjen. Koble en forsterker, til hver spole. 1.3 ohm målte jeg spoltene til. (ifølge selger, var det dual 2 ohm, og på finn.no annonsen sto det dual 4ohm :P Selger litt i tvil?) Fikk justert sånn høvelig godt. Og det spiller SYKT! SYKT SYKT!
              Så måtte jeg frem med tapetkniven, og "pynte" kassen :P Ble horribel! Men siden stoffet ikke satt fast til kassen, fjernet jeg det liksågodt.

              Noe jeg har glemt og nevne Glenn?








































              Ja, jeg vet det er verken pent, eller bra med jekkestråppen slik. Men kravet var at basskassen skulle være GODT sikret, men skal høre med de, om jeg kan fjerne stråppen når jeg skal måle anlegget.

              Nå flekser alt. Og skiltet holdt på og hoppe av. Klipsene på skiltrammen spratt opp
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #22
                Venter bare på følgende utsagn: Jeg kan jo selv brukes til HAIRTRICK
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #23
                  Savne dein ene forsterkeren! Ser Bra ut d dær, sku gjerne hørt lyden!
                  1998 Volvo V70
                  Pioneer, Alpine, Soundstream, Rockford Fosgate, 2x 12"

                  Comment


                  • #24
                    Var ikke helt imponert over det jordingspunktet dere slipa reint der jeg da?
                    Det er jo en brakett som er løs fra karosseriet på bilen, dere kunne jo montert jordinga der, å slipe vekk lakken som dere har gjort er jo meningsløst.
                    For strømmen går jo igjennom skruen som blir stående der uansett ...sier ikke at det ikke er godt nok, men hva var vitsen..
                    Last edited by Marius; 02-05-2010, 23:04.
                    Old school fool

                    Comment


                    • #25
                      Nå som du sier det, tenker jeg også, hvorfor. Siden det er bolten som er "hoved jordingspunkt."
                      Litt forsent og være etterpå klok :P
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #26
                        hm dere burde kanskje ha slipt på begge sider på den plata da
                        og ned mot chassiet.
                        Last edited by Toby91; 03-05-2010, 00:00.
                        Mvh Tony Andrè
                        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                        Comment


                        • #27
                          Siden VolvoMarius ikke har laget noen "prosjekt-tråd" har jeg en liten Filmsnutt med litt flexing...
                          http://s775.photobucket.com/albums/y...V70Flexing.flv
                          No Windows-crap,just Mac Power

                          Comment


                          • #28
                            Er det 2x Fence subber? Eller har du lånt han noe?
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • #29
                              Det stemmer... 2X12 fence audio og 2X Rockford Power 1501bd. Soundstream lil´wonder 60(et eller anna) og Alpine ref 5 3/4 mid+pioneer diskant og P88RS
                              No Windows-crap,just Mac Power

                              Comment


                              • #30
                                Så han har begge blokken no.

                                Rart at de Fence subban leve enda :P
                                Runar E. Olsen ~ Moderator
                                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                                Comment

                                Working...
                                X