Announcement

Collapse
No announcement yet.

McIntosh MC4000M, Diskusjonstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    I see, da blir det McIntosh på meg når lommeboka tilater det ;p
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Typhon View Post
      McIntosh produseres og selges den dag i dag, dog noe redusert tilgjengelighet her på berget. Så er ikke noe problem å skaffe seg en ny slik om man har råd
      http://www.mcintoshlabs.com/products/Car-Audio.asp

      At McIntosh lages ennå stemmer jo, men ikke med denne forsterkeren i produktspekteret, og det har den vel ikke vært de 10 siste årene heller?
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #18
        Nei, men som de fleste andre fabrikanter så skifter de ut modeller fra tid til annen. Er vel ikke akkurat feil å anskaffe seg en nyere utgave, med mindre han absolutt skal ha den modellen i samlinga si da.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #19
          Sånn sett er det jo greit Men denne flaggskipforsterkeren som tråden handler om, er for lengst gått ut av produksjon. Sikkert derfor ebay-mannen krever ca 70% av nypris som "buy now" pris, da disse er ettertraktede samlerobjekt nå til dags.

          Men at det går ann å kjøpe seg en 2010 modell McIntosh forsterker, eller spiller for den del, det går ann ja
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #20
            Men selger av MC4000M hevder av de Gode Gamle (TM) forsterkerene er milevis bedre enn de nye osv.
            Om det stemmer hadde vært moro å visst.. For prisen på de nye er jo ikke så altfor ille sammenlignet med mye annet i samme kategori.
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #21
              @Ugn, jeg ville antatt at MC4000M var omtrent like god som de mindre de selger idag. Nyere modeller må vel bety at du kan få like god lyd på litt mindre størelser? Selv om det jeg synes var sjarmen me MC4000M var det at den var så stor, med fet design.
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #22
                Jeg var i kontakt med Maxwell hifi for en tid siden, de har en del Mcintosh liggende, tror du får en høvelig fin pris.
                Send de en mail og hørhttp://www.maxwell.no/

                Comment


                • #23
                  Originally posted by tmolberg View Post
                  @Ugn, jeg ville antatt at MC4000M var omtrent like god som de mindre de selger idag. Nyere modeller må vel bety at du kan få like god lyd på litt mindre størelser? Selv om det jeg synes var sjarmen me MC4000M var det at den var så stor, med fet design.
                  Når det kommer til gutter så teller ALLTID størrelsen
                  Helt enig at MC4000M nok er den tøffeste MC-ampen jeg har sett
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by ugn View Post
                    Når det kommer til gutter så teller ALLTID størrelsen
                    Helt enig at MC4000M nok er den tøffeste MC-ampen jeg har sett
                    Jammen... Den er jo så liiiten... :P hihi
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Joakim View Post
                      Jammen... Den er jo så liiiten... :P hihi
                      Har prøvd å snoke fram og tilbake i tråden ang. MC-ampen din og hva du har gjort med den.. for det er vel en 446M du hadde?
                      Fant en slik i Transporter-tråden din, men i 'odr bmw' tråden så var du litt mer gjerrig på bildene og infoen!

                      Lyst til å dele noe mer info?
                      Last edited by ugn; 23-03-2010, 01:35.
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ugn View Post
                        Har prøvd å snoke fram og tilbake i tråden ang. MC-ampen din og hva du har gjort med den.. for det er vel en 440 eller 446 du har?
                        Lyst til å dele noe mer info?
                        Det som er i bruk er 3stk. gamle McIntosher (2xMC427 og 1xMC431M)

                        Glass for litt under en hundrings, litt gullfolie utskjært speilvendt og en dåse sort blank wurthlakk - koblet med en smule tålmodighet, litt modding av wattmetre og ett skrudd hode, så har du en "custom McIntosh"...
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment

                        Working...
                        X