Announcement

Collapse
No announcement yet.

McIntosh MC4000M, Diskusjonstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • McIntosh MC4000M, Diskusjonstråd

    Mårn, har sittet og siklet lenge på McIntosh men vel gjerne hørre dere synspunkter om dette finurlige merket innen for bilstereo

    http://cgi.ebay.com/Rare-MCINTOSH-MC...#ht_1088wt_935

    For øyeblikket er det vel _bare_ joakim så har en amp fra McIntosh. Hva er bra med disse kontra Dynabel sine feks? Vet det er en helt annen prisklasse men hva gjør disse bedre/dårligere?
    Er det værdt pengene?
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

  • #2
    om de er verdt pengene kommer helt an på hvordan du verdsetter penger. Hvor stor forskjell det er mellom en slik en og f.eks. denne: LINK er et godt spørsmål, og kan forskjellen forsvare en pris som er 5 ganger større?

    McIntosh er nok for de som vil ha det som er noe av det beste, men for folk flest så finnes det kvalitets forsterkere som er mye billigere som gir mer enn nok bra lyd uten at man må tømme hele bank kontoen.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Njaa, for min del synes jeg det er litt morro og kunne ha noe av det beste, crem del a crem hvis du forstår. Samt er det veldig fett design på McIntoshene, blir nesten som Mac og Pc etter min forståelse
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Det har vel gått med en del timer for og utvikle den McIntosh ampen, det har sikkert ikke tatt så lang tid og designe en dynabel amp, så det vil være vesentlig forskjell i pris bare pga av det.

        Comment


        • #5
          sikkler på den der selv og har lenge drømt om 4000M, men passer ikke med økonomien akkurat nå De der dukker ikke opp alt for ofte. Jeg mener den er lett vært penga. Selger sjela mi før jeg selger mine MC 443 og MC431. Jeg har prøvd mye forsterkere oppigjennom men havner altid tilbake med å skru inn igjen McIntosh`a
          Steffen Hammersgård
          Alpine - Mosconi
          Min prosjekt tråd

          Comment


          • #6
            Hvordan er lydforskjellen? Er du nødt til å ha et frontsett i 10-20k klassen for at du skal merke forskjellen?
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Drømmer selv om en slik stor 6 kanal MC4000M forsterker ja

              Dem er elsket og hatet av mange, noen sier McIntosh er "oppskryt" , "støyer" , etc..

              Men mac er sært , tung og lekkert...hehe

              Det fins en test av MC4000M i det norske bladet LYD I BIL nr 1-1998

              Den er "bare" 86cm lang og veier ca 20,4kg... Kostet ca 32 000,- i Norge i 1998 hos Ragnar Haga Transel AS som solgte Clarion / McIntosh på den tid..

              Effekt på 4x100watt + 2x300watt BØR vel være godt nok til folk flest..hehe

              Alle kjenner vel til at McIntosh ble kjøpt opp av Clarion selskapet på 90`tallet..

              Jeg har KUN sett den svenske Gold BMW M5 (Swippe) live i Oslo som brukt 2stk MC4000M i sitt 4veis oppsett (DLS/McIntosh)!

              Kommer til å anskaffe meg en , da har tilgang på to som er "ny" til nice price , hvor jeg anskaffer den ene - men røper ikke hvem/hvor

              Eier nå en MCC446 (miste 6 kanalen : 4x50w + 2x100w) , har ikke fått testet den ennå. Men har snakket en del med eieren som hadde og brukte denne og sier at ALDRI hørt noe støy etc fra denne og disse mac watt er skikkelig saker!

              Han anbefalte meg ikke å laste ned under 4 ohm på høyttalere last , og McIntosh sier vel det samme selv om det står at dem de er stabil i 2ohm!

              Har følgt nøye med på Ebay i det siste og sett at det har dukket opp en del MC4000M nå i dette året , alrede oppi 4 stk tror jeg som normalt kommer kanskje max 1-2 stk hvert år på Ebay..

              Det Må da være kjekt med en stor amp til alt , syns selv det er ikke rart at ikke flere velger f.eks 5-6-7 kanaler til systemene sine.

              Comment


              • #8
                kan ikke sammelignes m dynabel pga av prisen først og fremst lydmessig så er det en mase mikrodetaljer som igjen gir en større rom informasjon=mer tredimensjonalt lyd bilde med mye luft og ro -blir ofte sagt at "bakgrunnen er svartere" liksom men å sammleligne med andre i tilsvarende priseleie blir straks vanskeligere. Men hadde vært moro å mode noen av dynabelene og sett/hørt hva som hente...

                Den som jeg fant den mest lik på de fleste punkter er PG M100 og Sinfoni 45.2 -rent lyd samenligning- med samme lydkilde og høyttalere.

                Skulle gjerne hatt en sånt i "samlingen" - det er helt sikker-
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • #9
                  Et siste spørsmål fra min sin side. Er det mulig å skaffe disse ferdig fra fabrikken eller er det helt umulig? Hvor gamle er forsterkerne i samme slengen?

                  Hvis den var for salgs her i norge hvor mye ville den ha kostet?
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tmolberg View Post
                    Et siste spørsmål fra min sin side. Er det mulig å skaffe disse ferdig fra fabrikken eller er det helt umulig? Hvor gamle er forsterkerne i samme slengen?

                    Hvis den var for salgs her i norge hvor mye ville den ha kostet?
                    link:http://www.roger-russell.com/caraud.htm#mc4000m
                    Sold from 1996-. Last retail price $4000.00

                    tror man ikke får kjøpt disse ferdig fra fabrikk lengere , den eldste Clarion katalogen jeg har her er fra 1998 -hvor den MC4000M står oppført når den var i salg..

                    ville nok ha kostet sikkert rundt 30 000,- et sted..

                    Comment


                    • #11
                      McIntosh produseres og selges den dag i dag, dog noe redusert tilgjengelighet her på berget. Så er ikke noe problem å skaffe seg en ny slik om man har råd
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #12
                        Hvor?.. ti bokstav
                        Tor Martin Ølberg
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #13
                          Sist jeg undersøkte var det Neby som satt på agenturet, men de hadde visst ingen planer om å sparke liv i bilstereobiten med det første. Mulig de kan sette en MC4000M i bestilling uansett?

                          Comment


                          • #14
                            Neby? Enlighten please
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              http://www.nebyhifi.no/kontakt.htm

                              Comment

                              Working...
                              X