Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen OldSchool Pioneer kjennere her?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen OldSchool Pioneer kjennere her?

    Jeg er i utgangspunktet ute etter en slik spiller som jeg hadde i 94/95, en Pioneer KEX-M900RDS. Denne hadde jo DSP osv, var jo en fantastisk spiller på den tiden.

    Men jeg kikker samtidig etter en spiller fra samme tidsepoke, Pioneer DEX-M88RDS.

    Er det noen som har noe info om de spillerene, papirform, eller linker osv? Jeg lurer blant annet på om den DEX'en har DSP-funksjon og AUX-inngang den også?

    Er det noen på dette forumet som har slike spillere i sitt eie, eller er det bare meg som er OldSchool her?
    Attached Files

  • #2
    lette igjen blandt mine mange old school bilstereo katalogene.. kunne dessverre kun finne den eldste fra 2000 året , bortsett at har katalog om ODR utstyr fra 1993/1994!

    I 2000 , stå det kun DEX-P99R & DEQ-9200 modellen som likhet det du har nevnt her..

    Mener skal ha hatt katalog fra Pioneer helt fra 1993-> frem til 2000 , men sikkert kasta dem da ikke er så pioneer "fan"..hehe

    Comment


    • #3
      dex-m88 og kex-m900 kom vel i 1991 og var til 94 mener jeg på...
      Last edited by pedi; 12-03-2010, 22:16.

      Comment


      • #4
        Originally posted by pedi View Post
        Jeg er i utgangspunktet ute etter en slik spiller som jeg hadde i 94/95, en Pioneer KEX-M900RDS. Denne hadde jo DSP osv, var jo en fantastisk spiller på den tiden.

        Men jeg kikker samtidig etter en spiller fra samme tidsepoke, Pioneer DEX-M88RDS.

        Er det noen som har noe info om de spillerene, papirform, eller linker osv? Jeg lurer blant annet på om den DEX'en har DSP-funksjon og AUX-inngang den også?

        Er det noen på dette forumet som har slike spillere i sitt eie, eller er det bare meg som er OldSchool her?
        Har hatt begge spiller (+DEXM400 kontrollenheten) men begynner å bli noen år siden Det er kun KEX-M900 som har DSP/EQ, ikke helt sikker vedr AUX men kan sjekke senere, har brosjyren på de liggende i kjelleren. Men det var uten tvil KEX-M900RDS som var kongespilleren og hadde mange mulighete (til å være for 15-20 år siden, sammenlignet med dagens spillere er den høyst ordinær), DEXM88 og DEXM400 var langt mindre avanserte. Største minus med spillerne så vidt jeg kan huske var hvor sinnsykt treig CD magasina var

        Comment


        • #5
          You Got PM, Baldrick....

          Noen andre som har erfaring med noen av de spillerene her?

          Comment


          • #6
            old school

            Har noe old school liggende
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Stilig... Selger du, eller samler du?

              Comment


              • #8
                både samler og selger...tenkte å bruke noe av d selv..men vet ikke hva jeg skal bruke enno kjekkt å ha..ps dex-m400 har også aux

                Comment


                • #9
                  Originally posted by arild71 View Post
                  både samler og selger...tenkte å bruke noe av d selv..men vet ikke hva jeg skal bruke enno kjekkt å ha..ps dex-m400 har også aux
                  Da er Facebook-gruppa mi “Classic Pioneer Car-stereo” midt i blinken for deg og alle andre som er interessert i klassisk Pioneer bilstereo: http://www.facebook.com/pages/Classi...08230839200124

                  Comment


                  • #10
                    Husker jeg hadde GM-3400 og GM-2200 av den virkelig gamle sorten den gang forsterkerne var de beste du omtrendt kunne oppdrive samt at jeg hadde to 8" som selvfølgelig var open air og stod i hattehyllen. Husker at Pioneer norge var i arendal med en bmw 5 serie med 4 12" i bandpass kasse i plexieglass, det var trolig en av de første gangene vi så bass i kasse samt at det låt fantastisk.

                    Comment


                    • #11
                      Noe forskjell på skrifta på "open air" og kasse subber?
                      typ Pioneer Ts serien som var for 15-20 år siden.-
                      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                      Comment


                      • #12
                        De som slutter på F er laget for IB montering/uten kasse.
                        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                        Comment


                        • #13
                          Noen som sa de med sølv skrift var for free air, og de med gull kasse
                          Men viste jo ikke selv, så like greitt og få dette bekrefta
                          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                          Comment


                          • #14
                            Skriften hvor da? bakpå? Mulig det er forskjell på det.. Men de som slutter på C er for kasse, de på F er for free-air Frampå er vel Pioneer logoen i gull uansett, det står vel IMPP i blått på de nyeste av de gamle, og kun logoen i de eldste.

                            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                            Comment


                            • #15
                              jeg har TS-W301 iallfall.
                              Står ikke noe annet enn det.
                              150W RMS 400W Max 4Ohm

                              Noen bilder




                              Siste bildet var kun for test, og tweeters og mids var utkobla
                              Last edited by Akilles; 15-01-2011, 19:58.
                              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                              Comment

                              Working...
                              X