Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-elementer i lukka kasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    En slave vil gjøre samme som en port. Brukes ofte i kasser som blir for små til å kunne ha riktig port. Små kasser krever lengre port enn en stor for å få riktig tuning. Eller man må gå ned på portdiameteren for å komme ned i en brukbar lengde og vil da få blåselyder..

    Den passive radiatoren "tunes" med vekten på membranet. Den vil funke sånn at om man vet luftmassen i en port, så kan man finne vekten på det passive membranet, for å oppnå det man vil.

    Det er flere ting her, men det finnes det mye info om på nettet..
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #17
      Slave løsninger er kult :-)
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #18
        Skulle gjerne hatt meg en slave jeg!
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • #19
          Husker at Blaupunkt hadde en svært bra aktiv bass som hadde en slaveløsning. Gjorde også at den ble svært kompakt.
          Og i forhold til at det kun var en 8" var jeg overrasket over ytelensen.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #20
            Originally posted by Joakim View Post
            En slave vil gjøre samme som en port. Brukes ofte i kasser som blir for små til å kunne ha riktig port. Små kasser krever lengre port enn en stor for å få riktig tuning. Eller man må gå ned på portdiameteren for å komme ned i en brukbar lengde og vil da få blåselyder..

            Den passive radiatoren "tunes" med vekten på membranet. Den vil funke sånn at om man vet luftmassen i en port, så kan man finne vekten på det passive membranet, for å oppnå det man vil.

            Det er flere ting her, men det finnes det mye info om på nettet..
            Takker for bra forklaring. Har hele tiden hatt lyst og prøve og bygge en kasse med slavebass med en Ground Zero sub jeg har liggende men vært litt usikker på hvordan det virker.

            Mvh Thor
            Mvh Thor Helge N. Rønning
            Alfa Romeo 156 1.8 TS
            Citroen Xantia Racerbil
            Alpine Ground Zero Focal

            Comment


            • #21
              Originally posted by Twin MacSpark View Post
              Takker for bra forklaring. Har hele tiden hatt lyst og prøve og bygge en kasse med slavebass med en Ground Zero sub jeg har liggende men vært litt usikker på hvordan det virker.

              Mvh Thor
              dreamtm selger spesielle slavebass elementer
              Lars Ole Spitalen
              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
              anlegg: DD, mtx, kenwood
              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

              Comment


              • #22
                Jeg har sett at det er flere som selger ett som passer til elementet jeg har men synes 2500kr er litt dyrt for øyeblikket så får se om det dukker opp noe på bruktmarkedet til en litt mer fornuftig pris. Er forresten et GZPW 15 XQ
                Mvh Thor Helge N. Rønning
                Alfa Romeo 156 1.8 TS
                Citroen Xantia Racerbil
                Alpine Ground Zero Focal

                Comment

                Working...
                X