Announcement

Collapse
No announcement yet.

Komponent sett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Komponent sett?

    Eg skal oppgradere anlegge i min audi a6 2002mod.

    Har noen kjennskap til disse settene?

    Rockford Fosgate T1652S

    Polk Audio MM6501 , noen som har noe kjennskap til dette merke? har aldri hørt om det før eg ble anbefalt det i dag..

    Infinity Kappa® 60.9cs

    Eg har vell egentlig sett mest på Rockford.. Dei skriver det er hi-fi lyd, men er ikke akkurat det eg forbinder med Rockford, er det bare eg som ikke har peiling da?

    Og er det bare bortkastet penger å ha like gode komponent sett framme og bak i dørene?
    Audi A6.
    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

  • #2
    Polk anbefales, jeg har deres dyreste frontsett og det gir knallgod lyd. Litt "hi-fi" Har hørt at MM-høytalerne også skal være bra.
    Når det gjelder komponentsett foran og bak vil jeg si det er bortkastet ja. Det blir "feil" for meg å ha høytalere bak meg, utenom sub.
    Du kan rett og slett droppe høytalere/komponentsett bak, og bruk heller alle pengene på et skikkelig frontsett. For eksempel dette.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      litt forskjell på 3000kr og 8000kr da men... Polk er ikke alt her i verden.

      Comment


      • #4
        Det er ikke nødvendig å investere 8000kr i et frontsett for å få noe "skikkelig" da. Jeg har ingen efaring med noen av settene, men folk har så individuelle meninger om lyd så min anbefaling ville kanskje bli feil for deg uansett. Egentlig er jeg i samme dilemma som deg, er på jakt etter nytt frontsett, men det er så altfor mye snæks å velge blandt! :P Jeg kan bare gi deg tips om å dra til en butikk så du selv kan høre forskjellen på de forskjellige settene, evnt oppsøke noen som har de i bilen sin.
        Men hvis jeg skulle velge blandt de der ville jeg gått for Polk settet.

        Også kom jeg på en ting til! Det er viktig å huske på at omstendighetene til elementet nesten gir større utslag for lyden enn det selve elementet gjør, mtp. demping osv.
        Last edited by tofter; 25-02-2010, 21:19.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • #5
          Egentlig vett eg ikke hva lyd eg vil ha, hadde infinity kappa perfect 6.1 i den gammle bilen, var neppe en god montering eller plassering, men eg ligte lyden i dei. så er vell ute etter noe infinity klassen eller bedre..

          Men er ikke Rockford noe å satse på?
          Har en venn som er helt Rockford frelst, så an mener jo eg bør kjøpe det.. men om det er eit fornuftig valg for meg er jo noe aent..

          MIn favorit er Infinity, men egentlig har eg ikke nok peiling til å ha noen favoriter..
          Så vil gjerne ha tips fra folk som har peiling.
          Audi A6.
          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

          Comment


          • #6
            Hvis du kjøper noe kjent kvalitet (f.eks. Infinity eller noe tilsvarende) og har/anskaffer en god EQ, kan du ro i land det meste av høyttalerspesifikk problematikk.

            Har ingen erfaring med høyttalerne til Rockford, men subwooferne er i alle fall gode til prisen. Selv Punch 1 låter greit (og koster jo ikke noenting).

            Tror ikke du går på en kjempesmell ved å velge RF, i alle fall.

            Comment


            • #7
              Originally posted by username
              (...)For meg så hadde det vært lite vits i å kjøpe sett til 8k, når dørene mine er ubrukelige som kasser.(...)
              Men du kunne antagelig kommet veldig godt ut av det med et frontsett til 6k og 2k i dempemateriale til dørene.

              Comment


              • #8
                Heisann.

                Du forteller ikke så mye om hva du skal bruke til å drive settet med. Innebygget forsterker i CD-spiller eller extern forsterker.
                Og hva du har til budsjett. Men de fleste som kjøper sett til bilen sin idag og som er "midt på treet interessert" legger vel i mellom 1500,- til 2500,-/3000,- til dette. Og da har du mye å velge.
                Jeg liker Rockford,men har ikke hørt noe av de nye seriene som er kommet. Men jeg har jo heller ikke noe problem å si til deg at mange bruker Focal som har fått MEGET gode kritikker av brukere her på forumet. Og Hertz er også populært.

                Lykke til

                Bol
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #9
                  Hvorfor ikke bare gå for Infinity, når du allerede vet at du liker lyden?

                  Comment


                  • #10
                    hvis du vil ha kappa perfect 6.1 igjen, så kan du kjøpe mine, har brukt dem en liten stund med de er så og si strøkne. Send meg en PM hvis du er intr.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Takk for mye svar

                      Skal bruke Rockford Fosgate Power T600-4 var planen, den skal vell klare å drive det meste.

                      Planen var altid at eg skulle ha kappa perfec 6.1 men når dei skulle monteres var det alt for stor monteringsdybde på dei.. så har selv eit av dei ligende :P
                      Audi A6.
                      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                      Comment


                      • #12
                        hmm, mitt tips da er at du bygger dem ut ved hjelp av en mdf ring. Du skrur ringen til original festene og høyttaleren til ringen.

                        en slik ring:
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #13
                          Tror det vil ta borti dekslene som liger utføre høytalerene.

                          Bilradiospesialisten sa 65-67mm var max monterings dybde.

                          kappa perfect har 70mm...

                          Tror eg kommer til å gå for Rockford.

                          Så vis det er noen levrandører som kan gji tilbud på 1700kr per Rockford Fosgate T1652S og 4000kr på Rockford Fosgate Power T600-4 så har eg pengene klar
                          Audi A6.
                          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                          Comment


                          • #14
                            Hva vil dere si er det ultimate Sound Quality Høytaleren?
                            For å delta i EMMA må alt anlegg være kjøpt i norge da?
                            Audi A6.
                            Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                            Comment


                            • #15
                              Hvis Kappa Perfect-midbassene bygger 3mm mer enn Bilradiospesialistens maksgrense, da hadde jeg jaggu prøvd, gitt... Hva har du å tape når du alt har det liggende?

                              Ang. Emma-spørsmålet, så har jeg ikke peiling. Vet ikke om man blir nektet å bli med om man melder seg på med ting man har gråimportert selv og ikke kan vise kvittering på.

                              I såfall kan jeg i alle fall drite i å prøve meg.

                              Comment

                              Working...
                              X