Announcement

Collapse
No announcement yet.

Import av Sinfoni - Undersøkelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Dammed View Post
    når du driver butikk så burde du og vite at Sinfoni kommer du nok ikke til å selge så mye av, siden dem blir mest sannsynlig ganske dyre. Selvsagt så er det en del folk som vil betale en del ekstra, men det er ikke mange av dem. Jeg bare gleder meg til neste års ryddesalgs.
    Jeg har ingen tro på at Sinfoni er et volumprodukt, hverken her i Norge eller i utlandet. Dette er veldig High-end, og på et slikt forum som dette er det ytterst få som kommer til å kjøpe slikt da de fleste er kun ute etter maks watt pr. krone Men en Sinfoni til 10 lapper veil. som yter 1000 watt er absolutt ikke til å kjimse av. Har selv testet dette på et utvalg bassløsninger og det fungerer knall! Den klarer virkelig å blåse liv i elementer som høres døde ut med andre forsterkere.

    Originally posted by Stianuno View Post
    Såg bildene nå de var skikkelig lekkre

    Jeg liker at man har alt av kabel tilkoblinger på en side av forsterkeren, spessielt praktisk hvis man monterer de loddret i en vegg feks

    Her er en link til de som vil se innmat:http://diymobileaudio.com/gallery/sh...y.php?cat=1712 er vel bare eldre modeller.
    Ja de er snasne og veldig praktiske. Utenom en ting som jeg griner litt på nesa av, og det er strømterminalene. Solide saker, men de tar maks 16mm2 kabler. Hvis dette blir en realitet kommer de nok til å bli bundlet med overganger til 21mm2 som er en størrelse som er lettere å få tak i.

    Originally posted by matador View Post
    Som mange andre SQ forsterkere blir ikke volum salg men det er ikke alle som vil ha mest watt per krone, synes de er veldig gode -har 2 stk 45.2 selv men vil så gjerne ha et par til så de kan brukes til noe fornuftig

    Synes dere skal prøve tony. Har du tenkt å bruke de andre ampene du har tony?

    Delefiltre er en enkelt sak å forbikoble epifant. Synes det var mye finere og mer "esklusiv" med sinfoni logon på den gull platen da...
    Jeg har selv 5 Sinfoni-amper i Citroenen 3stk 150.2x og 2stk 90.2.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #17
      Det er bra, de fleste er nok ute etter kvalitet/kr, watt/kr er jo også mange som bryr seg om. F.eks. Jeg hørte en gang Focal Utopia og jeg må helt ærlig si at det var bra og fin lyd, men jeg syns ikke dem var verdt prisforskjellen fra andre høyttalere i 3-5.000kr klassen. Jeg syns rett og slett at Utopica settet ikke var så mye bedre enn mitt eget Infinity Kappa perfect deontsett, kanskje det var noe med installasjonen og innstillingene, men det var ikke så stor forskjell syns jeg.

      Og slik tenker nok mange folk, hvorfor betale 10.000kr for forsterkere som er, _kanskje_, bare litt bedre enn f.eks. forsterkere i klassen 5-6000kr. Skal slike forsterkere selge bra til Ola Nordmann, så må man nok vise at dem er mye bedre, er det små forskjeller så vil nok ikke Ola Nordmann vurdere dem en gang.

      Mitt tips da er å installere dem i en bil og finjustere det slik at det blir Nirvana for bilstereo folk, da vil du kapre kunder som bare det.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #18
        Oppdatert første post med effektratings
        Last edited by Tony; 21-02-2010, 18:15.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #19
          Har du øvrige specs? THD og demningsfaktor.

          16mm2 kabler selger de på biltema, billigkabel men den funker nokk like bra som alt annet

          Comment


          • #20
            Tror det må være skrivefeil på sinfoni 90.2 Men det er vel forholdsvis lett å rette opp i, vil jeg tro.

            Ellers så ser det jo unektelig bra ut da.
            Når får du en ca oversikt på veil priser ut her i Norge?
            Sture Vedal

            Comment


            • #21
              Originally posted by chin View Post
              Tror det må være skrivefeil på sinfoni 90.2 Men det er vel forholdsvis lett å rette opp i, vil jeg tro.

              Ellers så ser det jo unektelig bra ut da.
              Når får du en ca oversikt på veil priser ut her i Norge?
              Rettet opp!

              Her kommer det mer snadder fra Sinfoni:

              Diskant:


              4" Mellomtone:


              6,5" Midbass/mellomtone:


              12" Sub. Denne finnes i 10" også:


              Et litt rimeligere komponentsett:


              Delefilter i samme børstet stil som forsterkerne:


              Signalkabler:


              Solide koblingsterminaler:
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #22
                Skal vi roe ned bildestørrelsen eller? :P
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #23
                  Njæææ.... Hos meg er bildene automatisk justert ned til passelig størrelse. Er de ikke det hos deg?
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #24
                    bildene må fremdeles lastes ned :P Og siden de automatisk blir mindre kan du like gjerne laste opp mindre :P

                    (Miniboom har vært her og installert digital tv osv, så da fikk jeg 0,9mbit linje) GJØR DE MINDRE!
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #25
                      Haff! 0,9mbit? Mobilen min laster raskere jo Men skal ta å redusere størrelsen litt senere.
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #26
                        En liten test av 150.2x:
                        http://www.sinfoni.com/download/imgp/2006a1.pdf
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #27
                          Standardpakka til Canal Digital er ikke akkurat noe å hoppe i taket for - men den er da også gratis for folk i BRL. :P

                          Over til noe annet enn, øh, "reklame":

                          Den nye Sinfoni-logoen kunne vært logoen til Dissimilis. http://dissimilis.no/

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Miniboom View Post
                            Standardpakka til Canal Digital er ikke akkurat noe å hoppe i taket for - men den er da også gratis for folk i BRL. :P

                            Over til noe annet enn, øh, "reklame":

                            Den nye Sinfoni-logoen kunne vært logoen til Dissimilis. http://dissimilis.no/
                            Hahahahaha, ja det kunne den faktisk.. Ser litt retarded ut den "dirigenten" i logoen også. Synd den pene lille gullsaken er vekk.. Også vil jeg ha dem i sort og GRATIS!
                            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                            Comment


                            • #29
                              Sinfoni har alltid sett nice ut, spesielt shadow utgavene. Som vi fikk plukka litt på i Tyskland. Men den 4" mellomtonene minner litt for mye om Earthquake V-TEK, til at jeg får gromfølelsen
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Miniboom View Post
                                Standardpakka til Canal Digital er ikke akkurat noe å hoppe i taket for - men den er da også gratis for folk i BRL. :P

                                Over til noe annet enn, øh, "reklame":

                                Den nye Sinfoni-logoen kunne vært logoen til Dissimilis. http://dissimilis.no/
                                Hehehe... en viss likhet må det sies å være ja

                                Originally posted by InstallBay View Post
                                Sinfoni har alltid sett nice ut, spesielt shadow utgavene. Som vi fikk plukka litt på i Tyskland. Men den 4" mellomtonene minner litt for mye om Earthquake V-TEK, til at jeg får gromfølelsen
                                Korrekt! Er en grunn til at jeg er fristet til å sorteloksere de jeg har i bilen nå

                                Synes vel personlig ikke at elementene har noen spesiell imponatoreffekt hva utseendet angår. Gjenstår bare å få testet opplegget. Tester på nettet tilsier at dette er snasne saker
                                Mvh Tony
                                - The only road to take is perfection itself

                                Comment

                                Working...
                                X