Announcement

Collapse
No announcement yet.

Import av Sinfoni - Undersøkelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Import av Sinfoni - Undersøkelse

    Hei alle!

    For en god stund siden så var det import av et litt sært forsterkermerke kalt Sinfoni her i landet. Den importen har dødd ut og det eksisterer kun et knippe eksemplarer her til lands. Jeg er i besittelse av 5 forsterkere pr. nå og er knallfornøyd. Har vært i kontakt med Sinfoni om hva som skal til for å få innført dette merket igjen her til lands og responsen er utelukkende positiv.

    Sinfoni har nå mer en kun forsterkere. De har høyttalere, linjedrivere samt litt kabling. Jeg aner ikke noe om hvordan høyttalerne låter, så det skal jeg ikke si noe om, men antar at dette ikke er noe billigræl som de har satt logoen sin på. Forsterkerne er deres eget design og produseres i Italia.

    Nedenfor har jeg lagt ved noen bilder av forsterkerne deres i oppgradert utseende. Disse skal visst låte enda litt bedre en de gamle også


    Presto (Tidligere 45.2)


    Allegro (Tidligere 90.2)


    Andante (Tidligere 90.2x)


    Grave (Tidligere 150.2x)


    Presto Ad-Lib (Tidligere 120.4x)


    Effektratings:
    (Alt er oppgitt i 0,01% THD)
    Frekvensgang: +/- 1dB 10hz - 30khz

    Sinfoni 45.2:
    2 x 50W @ 4 Ohm (12V)
    2 x 72W @ 4 Ohm (14.4V)
    2 x 121W @ 2 Ohm (14.4V)
    1 x 242W @ 4 Ohm (14.4V)

    Sinfoni 90.2:
    2x 72 watt @ 4 ohm (12V)
    2x 105 watt @ 4 ohm (14,4V)
    2x 165 watt @ 2 ohm (14,4V)
    1x 335 watt @ 4ohm (14,4V)


    Sinfoni 150.2x:
    2 x 165W @ 4 ohms (12V / 13.8V)
    2 x 294W @ 2 ohms (12V)
    2 x 315W @ 2 ohms (13.8V)
    1 x 590W @ 4 ohms bridged (12V)
    1 x 635W @ 4 ohms bridged (13.8V)
    1 x 775W @ 2 ohms bridged (12V)
    1 x 925W @ 2 ohms bridged (13.8V)


    Jeg lurer da på om dette er noe for det Norske markedet? Sinfoni selv er veldig gira på å få til noe (Såklart er de det, de skal jo selge). Er dette noe som frister DEG å kjøpe? Hadde DU satt pris på enda et alternativ til gromme forsterkere som låter knall?

    Billigste forsterkere fra "gammelt av" starta vel på 4500,- for den minste og oppover. 150.2 (Nå hetende Grave) lå vel på cirka 10 lapper.



    Les mer på http://www.sinfoni.com/
    25
    Ja
    72.00%
    18
    Nei
    28.00%
    7
    Last edited by Tony; 21-02-2010, 18:17.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

  • #2
    http://transmedia.mystore.no/ds_adva...x=0&submit.y=0
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Ja ser dette. I følge Sinfoni selv eksisterer det pr. nå ingen offisiell importør av dette merket i Norge. Kan ikke uttale meg om hvor Transmedia får Sinfoni fra.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        De ser jo i hvertfall helt rå ut, og etter det jeg har hørt og lest om de så låter de ikke så verst heller, så jeg sier JA!

        Men hvilke andre forsterkere kan de sammenlignes med på det norske markedet da?
        Mvh Werner Harstad

        Comment


        • #5
          Originally posted by berniebp87 View Post
          De ser jo i hvertfall helt rå ut, og etter det jeg har hørt og lest om de så låter de ikke så verst heller, så jeg sier JA!

          Men hvilke andre forsterkere kan de sammenlignes med på det norske markedet da?
          Lydsignaturen likner mye på McIntosh. Låter veldig åpent og fint, med mye krefter!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Dette er forsterker av veldig høy kvalitet og hvis jeg husker riktig så er de sammenlignbare med Mcintosh, Zapco, Brax osv.

            Dem blir bla anbefalt i denne massive SQ tråden: http://www.diymobileaudio.com/forum/...ourselves.html
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              Jeg får ikke opp bildene? Alle tilskudd av god kvalitet blir satt stor pris på, og Sinfoni er jo ikke akkurat Fence Audio Jeg likte at ikke Presto og Allegro har interne filtre.

              Om det er noe for MEG venter jeg med si noe om før jeg har sett bildene. De gamle hvite Sinfoni-ampene med løkkeskrift i gull ble utelukket kun pga. utseendet. Jeg er såpass sær ja, det finnes jo en hel masse annet som både låter OG ser bra ut, så...

              Comment


              • #8
                De gamle var forresten ikke hvite Thomas, de var børstet alu De så bare hvite ut på bildene. De nye bildene ligner mer.

                Ser ut som om noe er galt med servern. Du får prøve igjen senere så ser du de nok
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Jeg kan vel ikke si annet enn TJA, for min egen del. Alt avhenger av pris og leveringsdyktighet, tenker jeg. Kvaliteten er jo ingenting å sette spørsmålstegn ved, Sinfoni har jo fått omtrent bare gode ord rettet mot seg hvis man tar ett kjapt søk på google.
                  Sture Vedal

                  Comment


                  • #10
                    Vurderer du og åpne sjappe Tony?

                    Jeg er positiv, men om jeg kommer til og bruke 10000 på en forsterker tviler jeg på, det finnes så mye i den prisklassen brukt, folk som har eid slike forsterkere har som regel behandlet de pent så jeg føler det blir som og kaste penger ut ruta hvis man handler nye.

                    Så jeg håper folk strømmer til og handler sånn at jeg kan gjøre et kupp inne på kjøp & salg

                    Comment


                    • #11
                      Jeg er usikker.
                      Akkurat per dags dato er det utelukket, men ved en senere anledning er det fullt mulig de ville vært med i betrakning, men som sakt, jeg er usikker. Det er vanskelig og se hvordan forsterker man kjøper lengre fram i tid
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Stianuno View Post
                        Vurderer du og åpne sjappe Tony?

                        Jeg er positiv, men om jeg kommer til og bruke 10000 på en forsterker tviler jeg på, det finnes så mye i den prisklassen brukt, folk som har eid slike forsterkere har som regel behandlet de pent så jeg føler det blir som og kaste penger ut ruta hvis man handler nye.

                        Så jeg håper folk strømmer til og handler sånn at jeg kan gjøre et kupp inne på kjøp & salg
                        Det er ingen hemmelighet at jeg allerede driver firmaet Audiocore sammen med thomasekeli her inne Så "sjappe" har jeg jo allerede på et vis. Eller, det er ingen sjappe i den forstand - har intet utsalgssted av noe slag.

                        Vil med denne tråden lodde stemningen litt rundt merket Sinfoni. Jeg ser for meg at det er positivt med et litt bredere utvalg selv i lille Norge. Ikke vet vi 100% sikkert hva utstyr fra Sinfoni kommer til å koste enda heller. Tok bare frem priser som var aktuelle i 2008.

                        Dammed: Det er korrekt. Har selv testet den minste (45.2) brokoblet på en 10" sub. Da gir den cirka 200 ikkesåveldigkjipe watt, og det funka igrunn bra! Ivrige saker dette.
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          når du driver butikk så burde du og vite at Sinfoni kommer du nok ikke til å selge så mye av, siden dem blir mest sannsynlig ganske dyre. Selvsagt så er det en del folk som vil betale en del ekstra, men det er ikke mange av dem. Jeg bare gleder meg til neste års ryddesalgs.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #14
                            Såg bildene nå de var skikkelig lekkre

                            Jeg liker at man har alt av kabel tilkoblinger på en side av forsterkeren, spessielt praktisk hvis man monterer de loddret i en vegg feks

                            Her er en link til de som vil se innmat:http://diymobileaudio.com/gallery/sh...y.php?cat=1712 er vel bare eldre modeller.

                            Comment


                            • #15
                              Som mange andre SQ forsterkere blir ikke volum salg men det er ikke alle som vil ha mest watt per krone, synes de er veldig gode -har 2 stk 45.2 selv men vil så gjerne ha et par til så de kan brukes til noe fornuftig

                              Synes dere skal prøve tony. Har du tenkt å bruke de andre ampene du har tony?

                              Delefiltre er en enkelt sak å forbikoble epifant. Synes det var mye finere og mer "esklusiv" med sinfoni logon på den gull platen da...
                              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                              Comment

                              Working...
                              X