Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker som kan lastes ned i 0.03ohm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Noen som vet det eksakte tidspunkt for når watthysteriet gikk fra å være å oppgi så lave tall som mulig, til så høye tall som mulig?

    Var det når konkurransene sluttet å ha wattbegrensning på klassene?

    Comment


    • #17
      Det var vel heller den dagen en av produsentene fikk en god idé og tenkte at "nå skal vi heller måle på 14.4 volt, med 10% thd og oppgi maks effekten av dette. hihihi, tenk så mye mer vi kan selge og så får ikke kundene en dritt igjen for penga hihihihi". Og så ramlet alle produsentene inn i samme sirkel og bruker større og større kondiser i forsterkeren og mindre og mindre strømforsyning slik at makswatten blir høy og kontinuerlig watten blir lavere

      Kan se for meg at om 10 år så er maks watten på alle forsterkere minimum 10 000 watt og rms oppgis ved ørsmå tall et gjemt sted i boken/nettsiden som sier 100w. Hehe kanskje ikke så ille, men ser man på utviklingen de siste ti årene er det ganske wild.
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #18
        Jeg vil tippe det skjedde omtrent i takt med at størrelsen på basskassene og effektiviteten på elementene sank. Mindre kassestørrelse = flere kjøpere = mer penger. Tidligere var det ikke uvanlig med verken 100 eller 150 liters kasser, og da sier det seg litt selv at ikke folk flest ønsket å kjøre rundt med det...

        Comment


        • #19
          Originally posted by DD-Henrik View Post
          Det var vel heller den dagen en av produsentene fikk en god idé og tenkte at "nå skal vi heller måle på 14.4 volt, med 10% thd og oppgi maks effekten av dette. hihihi, tenk så mye mer vi kan selge og så får ikke kundene en dritt igjen for penga hihihihi". Og så ramlet alle produsentene inn i samme sirkel og bruker større og større kondiser i forsterkeren og mindre og mindre strømforsyning slik at makswatten blir høy og kontinuerlig watten blir lavere

          Kan se for meg at om 10 år så er maks watten på alle forsterkere minimum 10 000 watt og rms oppgis ved ørsmå tall et gjemt sted i boken/nettsiden som sier 100w. Hehe kanskje ikke så ille, men ser man på utviklingen de siste ti årene er det ganske wild.
          Hehe ja. Husker gamlesettet mitt hadde enorm forskjell på rms og max watt.
          Det var oppgitt til 65 og 250w! Synes settet jeg har nå kan spille høyere og bedre
          selvom det er oppgitt til 200w maks, men RMS-watten er jo på 100 - mye mer troverdig watt.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment

          Working...
          X