Announcement

Collapse
No announcement yet.

sikrings størrelse/kabel lengde spm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by TakeTheTime View Post
    Hva hvis man har en tykk kabel og tar bort ca. halvparten av kordellene, ikke da heller?
    Ikke om det bare er for å få kabelen til å passe inn i forsterkeren blir ikke noe tap om det bare få cm om å gjøre. Rett meg om jeg tar feil
    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Paulsberg View Post
      Ikke om det bare er for å få kabelen til å passe inn i forsterkeren blir ikke noe tap om det bare få cm om å gjøre. Rett meg om jeg tar feil
      Da så ...og jeg som har strevd som bare det for å stappe alle kordellene inn i terminalene mine!
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #18
        som sagt du taper absolutt ingenting på å klippe bort lederne, du tjener faktisk på å gjøre det, fordi du kan bruke en tykkere kabel enn du egentlig har plass til. Og en tykkere kabel vil jo lede strømmen bedre. (hvis de er laget på samme måte). Og det du klipper bort er jo det som er i veien for at det skal passe inn i terminalen. Det lille som er inni terminalen er jo på en måte en del av terminalen, så kabelen som leder strøm er jo det som er utenfor terminalen og den er jo like tykk som før du klippa.

        Jeg har gjort det slik før og det ser helt greit ut. Hvis du vil at det skal se bedre ut så kan du bruke en adapter. Men du kan jo prøve å gjøre det slik først, gjør du det skikkelig så ser det helt cleant ut hvis ikke så har du tapt 2cm med kabel...
        Mvh. Damir

        Comment


        • #19
          Originally posted by Dammed View Post
          som sagt du taper absolutt ingenting på å klippe bort lederne, du tjener faktisk på å gjøre det, fordi du kan bruke en tykkere kabel enn du egentlig har plass til. Og en tykkere kabel vil jo lede strømmen bedre. (hvis de er laget på samme måte). Og det du klipper bort er jo det som er i veien for at det skal passe inn i terminalen. Det lille som er inni terminalen er jo på en måte en del av terminalen, så kabelen som leder strøm er jo det som er utenfor terminalen og den er jo like tykk som før du klippa.

          Jeg har gjort det slik før og det ser helt greit ut. Hvis du vil at det skal se bedre ut så kan du bruke en adapter. Men du kan jo prøve å gjøre det slik først, gjør du det skikkelig så ser det helt cleant ut hvis ikke så har du tapt 2cm med kabel...
          Og har du betalt 100 kroner pr meter har du da tapt 2 kroner

          Men denne løsningen støttes! Jeg skal gjøre det samme selv. MYE bedre enn den teite løsningen jeg gjorde.
          Det var iskaldt og jeg ville bare få lyd i forsterkeren, så da jeg skulle dytte i strømkabelen skilte jeg lederne
          fra hverandre og brukte to kabelsko - en på hver "del" av strømkabelen, og skrudde begge til i terminalen.

          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment

          Working...
          X