Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mindre volum/diskant på høyre side. Hvorfor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Feilsøking som gjelder i slike tilfeller.
    Må luke ut feilkilder. Prøv å bytt diskant fra høyre til venstre side, bytt om signalkablene, bytt om høyttalerutgangene på forsterker osv. så finner du problemkilden til slutt.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #17
      Fikk sjekka noe idag. Men var på jobb, osv. så jeg fikk ikke gjort så mye...
      Bytta om + og - (høytalerkabler på delefiltrene), det hjalp ikke noe særlig.
      Sjekka også skjøtene, lagde til og med to av de på nytt siden de virka litt dårlige,
      men det var neppe noe mer diskant etterpå. Imorgen skal jeg sjekke høytalerkablene
      på forsterkeren, osv. Kjøper noen kabler på mandag så jeg kan prøve høyrediskanten
      (den svake) på venstre delefilter - så jeg får sjekka om det er noe med delefilteret mitt.

      Ellers høres alt veldig bra ut. Koste meg nå nettopp, på vei hjem fra en kompis,
      spilte ganske høyt. Og det høres vanvittig bra ut! Det slår det meste, selv med
      svak diskant på høyre side! SR-serien er top notch! Polk Audio er tingen vøtt
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #18
        Hei igjen. Nå har jeg fått sjekka det meste. Sjekka alle kablene osv. og idag testa jeg høyre diskant (den med lav lyd) på det andre delefilteret.
        Da jeg hørte etter lyden på det andre filteret, hørte jeg at diskanten var like klar/kraftig som den andre (dvs. at begge høytalerne er i orden).

        Etter det kunne jeg jo konkludere med at det er delefilteret på høyre side det er noe galt med. Den fungerer like godt til mellomtone (woofer),
        men den gir svak diskant (tweeter). Kan det være noe galt med terminalen, eller er det mer avansert enn som så? Hvor mye koster ett nytt?

        Bilde av delefilteret... Har testet justeringer av db'en også!

        Last edited by TakeTheTime; 01-02-2010, 14:57.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #19
          Er dette det delefilteret som du hadde vært uheldig med? og løsna/skrapa opp den brune greia til høyre der
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

          Comment


          • #20
            Nei det er ikke det. Dette er 100% strøkent Huff, dette var litt kjedelig. Men jeg snakka
            med en forretning/butikk på Lørenskog, og de kunne se på filteret - evt. reparere det imorgen
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #21
              Håper dette ordner seg Kjedelig når det skjer noe sånt..
              Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

              Comment


              • #22
                Takk! Det ordner seg nok. Men ja, det er litt kjipt. Og mest sannsynlig er det
                en fabrikkfeil, siden den har vært sånn fra begynnelsen (har nå spilt i 4-5 timer)...
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #23
                  Ordner seg alltid for snille gutter
                  Er det ikke det de sier da? hehe.
                  Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                  Comment


                  • #24
                    Jo de sier det vettu, og jeg er jo veldig snill faktisk
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #25
                      Da er delefilteret levert, og de skulle prøve å fikse det imorgen. Håper ikke det blir dyrt :/
                      Så jeg kjører nå rundt med bare et halvt frontsett Det høres fortsatt bra ut!! Polk'a polk'a
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #26
                        Var innom idag, og de hadde lodda mye på nytt og generelt sett gått over delefilteret.
                        Testa det på høytalerne igjen, men diskant'en var fortsatt svak Endte opp med at jeg
                        ga han det andre delefilteret også for å sammenligne og sjekke at alt er likt... Kjipt dette :/
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #27
                          under dekselen som er i midten med "polk audio" merke skal det finnes en komponent som har som funsksjon å "beskytte" diskanten -den er enten en lyspære eller en PTC (positiv temperatur coeficient) mostand som i enkel språk betyr at den øker motstanden ved økt temperatur. Den er i serie med diskanten og som sagt er for å beskytte diskanten dog den gir en fæll lyd... men det hadde vært mest riktig og fagmessig riktig å sammenlinge disse komponentene i begge delefiltrene...

                          Den "vidunder komponenten" kan se ut som en vanlig liten lyspære -faktisk- eller som en "non stopp godteri" med 2 bein på gjerne med orange, blå eller sort farge.

                          Det andre alternative er at et av mostandene i serie med delefiltre har brudd og det kan gi nivå forkjell-men dette er kjempe enkelt å måle så lenge du ikke har 10 tommel totter eller bruker rosa negle lakk med kjempe lange negler

                          ta noen bilder av undersiden og ta av den nevnte dekselen så kan vi geleide deg på hvordan du kan måle men bare om du ikke har de nevnte "ulempene"
                          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                          Comment


                          • #28
                            Du har full innboks, så jeg ikke fikk sendt deg denne PM'en:

                            Originally posted by matador
                            Originally posted by TakeTheTime
                            Hey. Jeg ser at du reparerer ting? Har du noe forslag om hva dette kan være? Mvh. Simen
                            har hatt fagbrev i audio video sikker like lenge som du er gammelt kanskje og drev eget reparasjons verksted før men nå som mikro elektronikk ingeniør har dette med å reparere mest som hobby da jeg liker utfordringer men jeg leste tråden den og skrev litt der vi får håpe at det hjelper.

                            mvh
                            james
                            Takk for svar! Stilig. Du er sikkert dyktig med slikt da skjønner jeg
                            Skal dra å hente delefiltrene hos han fyren på Lørenskog imorgen,
                            han skulle grundig se over alt og måle/sammenligne de to filtrene.
                            Hvis han ikke har klart å ordne det til da, gir jeg han opp!
                            Jeg er ikke kyndig til å drive med dette, og vil mest
                            sannsynlig ødelegge mer enn jeg reparerer

                            Kunne du sett på det for meg en dag hvis du har tid til det?
                            Jeg kunne sendt dem. Hvis ikke du er i Oslo i ny og ne?

                            Mvh. Simen
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #29
                              Kanskje dumt spm men ser ikke at det kommer fram noe om det.

                              Hvorfor tar du ikke kontakt der du kjøpte det hvis det er nytt?

                              Comment


                              • #30
                                Kjøpte de her skjønner du. Han hadde jo ikke brukt dem, men hadde heller ingen kvittering. Så da får jeg ikke gjort no annet Men det ordner seg nok...
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X