Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kassehjelp DD2515

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    @Miniboom: Inlegget ditt orker jeg ikke å svare på, mye svada der. Har aldri nevnt noe om kundemasser, og hvor mange som bruker DD til sq eller spl osv osv så det er jo helt urelevant av deg å trekke opp slike argumenter haha Jeg sa at DD i utgangspunktet er SQ elementer. Om folk bruker dem til SPL eller ikke, er vel ikke mitt problem


    Originally posted by Stianuno View Post
    Skivebom gitt
    Så du mener at en skikkelig god sub spiller bra i en elendig kasse og bil, men en dårlig sub spiller elendig i en ekstremt bra kasse og bra bygd bil?

    For den vanlige mannen i gaten, er det mye bedre å kjøpe et element til 2-3 lapper som hertz 380 eller lignende og heller bygge skikkelig bra, enn å kjøpe et focal sq element til 12000 og putte det i en ferdigkasse.

    Kunne nok formulert meg annerledes på det forrige innlegget mitt, men det var nå heller for å få frem et poeng da
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #47
      Ja du burde nokk ha formulert deg annerledes for jeg var ikke i nerheten og skjønne hva du ville fram til.
      Er enig i at et middelklasse elemet i et godt bygg er bedre en et referenceklasse element i et dårligt bygg, men det var jo ikke det du skrev.

      Comment


      • #48
        Her er jeg litt enig med alle som diskuterer frem og tilbake

        Ja, kasseanbefalingene til DD gir ikke pen lyd ut av subbene. De gir lyd som 90% av folket vil ha, dvs MYE og imponerende lyd. Tuningen er way too high etter min smak også. Men om man bygger kassen riktig så klarer elementene å strekke seg en god del under tuningfrekvens.

        Men bygger du en kasse som er tunet lavere og kanskje ikke så forbanna svær som DD anbefaler, så får du faktisk meget pen lyd ut av elementene, det kan jeg skrive under på! Noe av det som har imponert meg mest hittil er 3stk 9912 i en 90l kasse tunet til 37hz. Vel, det er noe alle burde oppleve..

        Og mine to 8" fra DD spiller også veldig bra etter min mening. De står nok i en kasse som er altfor stor, også etter DD sine anbefalinger, men fy for en pondus og lineær lydgjengivelse! Stikk motsatt av det noen her påstår..

        2512 er absolutt et element som kan spille pent! Men jeg ville aldri anbefalt de kassene som DD anbefaler om man skal spille musikk med de.
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #49
          nå forvirrer dere en stakkars pølsemaker her.. hm.. hva visst jeg legger meg på ca 110l med en tuning på 36-37hz?
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

          Comment


          • #50
            Etter det jeg har lest så hadde kanskje en tuning på 34-36hz passa bedre? Gjerne rett på meg hvis jeg ta feil her, men jeg har lest at de fleste sanger har bass noter i spekteret 30-40hz, så et sted i mellom der vil være best.

            Nå vet jeg ikke om du har bestemt deg for hvordan du skal bygge kassa, men en/to aeroporter ville vært best for da kan du forandre på lengden og dermed også forandre på tuningen til kassa hvis du ikke liker tuningen med det første. Ville tro at to 4" ville passet bra.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #51
              drar opp igjen denne da det ser ut som om dynabel har fått DD og jeg da får en pakke av de snart så litt mindre kasse og enda lavere tuning er konklusjon? Skal ikke ha dette til å spille grisehøyt.. ofrer noen DB for en penere frekvensgang
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #52
                Har tatt litt tid det her men nå er endelig DD produktene i hus Jeg begynner med en kasse på 90l (har en ferdig) og 2x4" aeroporter tenker jeg. Prøve en tuning på ja rundt 34.Skulle dette bli galt bygger jeg på den kassen ned i reservehjulsbrønnen og får vel en 10/15l til....Så kan dere heller høre når jeg er rundt på treff hvordan det høres ut
                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                Comment


                • #53
                  Originally posted by biffen071278 View Post
                  Har tatt litt tid det her men nå er endelig DD produktene i hus Jeg begynner med en kasse på 90l (har en ferdig) og 2x4" aeroporter tenker jeg. Prøve en tuning på ja rundt 34.Skulle dette bli galt bygger jeg på den kassen ned i reservehjulsbrønnen og får vel en 10/15l til....Så kan dere heller høre når jeg er rundt på treff hvordan det høres ut
                  Hvordan ble lyden? Spiller det dypt?

                  Comment


                  • #54
                    Jeg vil påstå det funker meget bra til musikk. 90l lukket kasse. Spiller dypt og fint
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                    Comment

                    Working...
                    X