Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kassehjelp DD2515

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kanskje dumt at DD ikke gir ut så særlig med parametre, men hvorfor skal alle bruke disse simuleringsprogrammene hele tiden, når det ikke finnes garanti for at det blir bra i det hele tatt? Det er kun simulering og teori, og har lite med praksis å gjøre.

    Kasseforslagene som DD har på sine nettsider er geniale, og er nøye utprøvd i en rekke forskjellige biler. DD har brukt ekstremt store summer på å få testet dette skikkelig, og vil gi langt bedre resultater enn simulering.

    Spør gjerne også på www.soundpressure.com på forumet. Det er et rent DD forum, med noen av verdens flinkeste på DD utstyr og hvilke kasser som egner seg best for hvert element osv

    Men jeg vil absolutt råde til å bruke DD sine anbefalinger. Jeg har selv brukt disse og fikk ekstreme resultater! Og det har nå alle andre også som har prøvd mine anbefalinger til kasser. Men hvis man absolutt har en trang for å simulere litt og bygge ut fra winisd sine anbefalinger er det selvsagt bare å kjøre på, men ser ikke vitsen når det allerede finnes banksolide løsninger til kasse på www.DDaudio.com
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #32
      Satt nylig med WinISD og testa ut forskjellige oppsett, ifølge det programmet så spiller pioneerene jeg bruker nå mye høyere enn DD 9515 uansett hva jeg gjør. Kanskje det ikke stemmer helt i virkeligheten?

      Edit:
      Grafen med DD og pioneer med 2500watt og kasse og tuning etter produsentens anbefalinger
      Last edited by berniebp87; 03-02-2010, 15:28.
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #33
        Takk Werner

        Derfor er jeg helt imot slike simuleringsprogrammer. Praksis er det eneste som funker 100% naturligvis, og når DD har en rekke kasseforslag som er nøye utprøvd i praksis, ser jeg ingen grunn whatsoever til å bruke simuleringsprogrammer sine kasser istedenfor

        Og ja, haha, skulle likt å se dine pioneer elementer slå DD9515 For du har vel de derre tsw-3001spl 12" eller hva dem heter? eller er jeg på bærtur nå?

        EDIT: Må bare understreke en ting. Jeg sier IKKE at simuleringsprogrammer ikke kan gjøre noe nytte for seg. Dem funker sikkert til en VISS grad, men ikke mer enn dette, for det er kun teori.

        Husker ikke hvilket program det var, men DD1512 skal visstnok i følge programmet bruke lukket kasse. Men da spiller det elendig. Da kan man heller kaste elementene på søpla og kjøpe Fence istedenfor og bruke dem i portet kasse og få bedre resultat
        Last edited by DD-Henrik; 03-02-2010, 15:39.
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #34
          Har TS-W2501D4, 800watt rms og 2500 maks Hadde dem spilt høyere enn 9500 serien til DD med like mye watt tilført i virkeligheten, da vet jeg ikke helt hva jeg skulle sagt Men WinISD er jo ett flott program å bruke for å få en pekepinn på hvordan ting vil spille. Men vil påstå at når man slenger kassa i bilen og spiller så kommer nok resultatene til å forandre seg.
          Mvh Werner Harstad

          Comment


          • #35
            kan være det men Dag har jo til og med gjort det bedre på å simulere focal elementet mitt og jeg laget kasse etter det enn hva focal har fått til og anbefaler. Og som Dag sa så funker ikke alle tuningfrekvenser likt i alle biler(Og han har vel en viss peil på hva han snakker om). Ikke at jeg tviler på DD altså Men det blir aeroporter i min kasse så kan jeg bare prøve å se hva som funker
            Last edited by biffen071278; 03-02-2010, 17:42.
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment


            • #36
              Originally posted by berniebp87 View Post
              Har TS-W2501D4, 800watt rms og 2500 maks Hadde dem spilt høyere enn 9500 serien til DD med like mye watt tilført i virkeligheten, da vet jeg ikke helt hva jeg skulle sagt Men WinISD er jo ett flott program å bruke for å få en pekepinn på hvordan ting vil spille. Men vil påstå at når man slenger kassa i bilen og spiller så kommer nok resultatene til å forandre seg.

              Nettopp, en pekepinne
              WinISD er forøvrigt ikke det eneste simuleringsprogrammet som dins.

              Henrik: Grunnen til at noen ønsker og simulere seg fram til kasse volum har vel med interesse og gjøre, Forøvrigt så anbefaler dd en ganske høy tuning i mine ører det er jo folk som foretrekker lavere tuning. poenget mitt er at max db er ikke alt, virker som om det er målet med dd sine kasser og kasseforslag.
              Men da kan man vel velge seg et annet merke?

              Jeg syntes DD er rått så ikke missforstå meg feil

              Comment


              • #37
                Jeg ble fortalt av DD for noen år siden, at DD helst ikke gir ut parametre fordi høyttalerne modellerer dårlig i simuleringsprogrammer (kurven ser dårlig ut, høy peak og lite dypbass med kassene de anbefaler, noe som stemmer bra med hvordan det faktisk låter i en bil!).

                Det betyr ikke at det låter dritt, men det er greit å huske på at DD har høyttalere som markedsfører seg med å spille høyest i verden. Ikke penest. Har hørt DD i kasser etter DD-mål, og det spiller IKKE noe som likner på pent. Punktum!

                Som nevnt over her, stemmer ALDRI de utregnede kurvene, i f.eks. WinISD, i forhold til hverandre mht lydtrykk i virkeligheten. Det vil de heller aldri gjøre, ettersom følsomheten (den eneste spesifikasjonen som påvirker kurvens "amplitude") ikke er målt ved frekvensområdet høyttaleren skal operere i.

                Frekvensresponsen vil imidlertid stemme mye bedre, da den er resultatet av utregninger basert på målte, fysiske egenskaper. Noe som er grunnen til at man gjerne vil ha disse spesifikasjonene om man vil at det skal låte bra.

                Om man bare vil spille høyt, er den sikreste løsningen å kjøpe et DD-element, putte det i en DD-kasse, og mate på med masse effekt. Tydeligvis er det en del som syns det er stas, og som faktisk syns det låter bra. Men det er jo i såfall bra for dem, og det er det som teller. Hver sin smak.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Stianuno View Post
                  Nettopp, en pekepinne
                  WinISD er forøvrigt ikke det eneste simuleringsprogrammet som dins.

                  Henrik: Grunnen til at noen ønsker og simulere seg fram til kasse volum har vel med interesse og gjøre, Forøvrigt så anbefaler dd en ganske høy tuning i mine ører det er jo folk som foretrekker lavere tuning. poenget mitt er at max db er ikke alt, virker som om det er målet med dd sine kasser og kasseforslag.
                  Men da kan man vel velge seg et annet merke?

                  Jeg syntes DD er rått så ikke missforstå meg feil
                  Du har skjønt det. Bravo!

                  Comment


                  • #39
                    jeg skal (forhåpentligvis) ha dette til å spille pent. Alternativ kan jeg gå for ett annet element da det drøyer en stund før dynabel får inn DD produkter...Har kikket litt på DLS nobelium 15"
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment


                    • #40
                      Konge

                      DLS<3

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Miniboom View Post
                        Jeg ble fortalt av DD for noen år siden, at DD helst ikke gir ut parametre fordi høyttalerne modellerer dårlig i simuleringsprogrammer (kurven ser dårlig ut, høy peak og lite dypbass med kassene de anbefaler, noe som stemmer bra med hvordan det faktisk låter i en bil!).

                        Det betyr ikke at det låter dritt, men det er greit å huske på at DD har høyttalere som markedsfører seg med å spille høyest i verden. Ikke penest. Har hørt DD i kasser etter DD-mål, og det spiller IKKE noe som likner på pent. Punktum!

                        Som nevnt over her, stemmer ALDRI de utregnede kurvene, i f.eks. WinISD, i forhold til hverandre mht lydtrykk i virkeligheten. Det vil de heller aldri gjøre, ettersom følsomheten (den eneste spesifikasjonen som påvirker kurvens "amplitude") ikke er målt ved frekvensområdet høyttaleren skal operere i.

                        Frekvensresponsen vil imidlertid stemme mye bedre, da den er resultatet av utregninger basert på målte, fysiske egenskaper. Noe som er grunnen til at man gjerne vil ha disse spesifikasjonene om man vil at det skal låte bra.

                        Om man bare vil spille høyt, er den sikreste løsningen å kjøpe et DD-element, putte det i en DD-kasse, og mate på med masse effekt. Tydeligvis er det en del som syns det er stas, og som faktisk syns det låter bra. Men det er jo i såfall bra for dem, og det er det som teller. Hver sin smak.
                        Er litt uenig med deg her. DD subber er ikke designet kun for SPL og spille høyt, men for å ha veldig gode SQ egenskaper og samtidig tåle jævla mye effekt og tåle juling fra brukere. Som resulterte i en subb som kan gjengi de laveste notene, takle mye effekt, spille høyt og fortsatt være i kontroll. Men jeg skal vente med den endelige konklusjon av DD subbene til jeg faktisk har testa dem ut selv
                        Last edited by berniebp87; 03-02-2010, 22:39.
                        Mvh Werner Harstad

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by berniebp87 View Post
                          Er litt uenig med deg her. DD subber er ikke designet kun for SPL og spille høyt, men for å ha veldig gode SQ egenskaper og samtidig tåle jævla mye effekt og tåle juling fra brukere. Som resulterte i en subb som kan gjengi de laveste notene, takle mye effekt, spille høyt og fortsatt være i kontroll. Men jeg skal vente med den endelige konklusjon av DD subbene til jeg faktisk har testa dem ut selv
                          Alt jeg sier er at SQ er subjektivt, og ørene mine er langt ifra "hardcore-SQ". Likevel ble jeg forbauset over den ujevne frekvensresponsen fra DD'ene jeg har hørt, fordi "alle" som har det, sier at det skal spille så flott. En del kan alltids fikses med EQ, men det er likevel ikke til å komme bort fra at tuningfrekvensen er relativt høy - en god del høyere enn anbefalt av noen som leverer SQ-rettede elementer, såvidt jeg vet...

                          Men musikk er jo også relativt, hører du bare på bling-bling, fo-shizzle eller dunk-dunk-musikk (kort sagt musikk bestående mye av sampling og lite informasjon i bassområdet utover monotone dure/dunkelyder), er det ikke like plagsomt som om man hører på musikk med, eh... melodisk innhold, spilt inn med ekte instrumenter. Hehe...

                          Til slutt kan man jo nevne at alle seriøse produsenter hele tiden prater om kompromisser i produksjonen for å oppnå den beste lydkvaliteten, på et tidspunkt kommer man ikke lenger opp hva SPL angår, uten å ofre lydkvaliteten. DD er av de få som hevder å klare "alt", altså både høyest SPL og "veldig bra SQ". Så hvorfor bruker ikke flere DD i SQ-konkurranser, f.eks.? Fordi det faktisk ikke låter så fantastisk, tipper jeg.

                          At det låter bra sammenliknet med andre SPL-elementer, joda, kanskje...

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by biffen071278 View Post
                            kan være det men Dag har jo til og med gjort det bedre på å simulere focal elementet mitt og jeg laget kasse etter det enn hva focal har fått til og anbefaler. Og som Dag sa så funker ikke alle tuningfrekvenser likt i alle biler(Og han har vel en viss peil på hva han snakker om). Ikke at jeg tviler på DD altså Men det blir aeroporter i min kasse så kan jeg bare prøve å se hva som funker
                            Du kan fint bruke aeroporter også. Ingen problem, og det vil gi masse trykk!! Jeg hadde 2x6" aeroporter selv til mitt gamle DD9515 element

                            Originally posted by Stianuno View Post
                            Nettopp, en pekepinne
                            WinISD er forøvrigt ikke det eneste simuleringsprogrammet som dins.

                            Henrik: Grunnen til at noen ønsker og simulere seg fram til kasse volum har vel med interesse og gjøre, Forøvrigt så anbefaler dd en ganske høy tuning i mine ører det er jo folk som foretrekker lavere tuning. poenget mitt er at max db er ikke alt, virker som om det er målet med dd sine kasser og kasseforslag.
                            Men da kan man vel velge seg et annet merke?

                            Jeg syntes DD er rått så ikke missforstå meg feil
                            Men er 38hz en så veldig høy tuning da? Dag Johansen anbefalte til og med at jeg burde gå for noe rundt 40hz tuning når han bygde kasse til meg, fordi det er der de fleste sanger ligger på ang de dypere toner. Men jeg ønsket 37hz tuning, og hvis du hadde turt å påstå at min subb ikke spilte kvalmende dypt samtidig som det spilte ekstremt høyt, skulle du vært ekstremt wasted

                            Originally posted by Miniboom View Post
                            Jeg ble fortalt av DD for noen år siden, at DD helst ikke gir ut parametre fordi høyttalerne modellerer dårlig i simuleringsprogrammer (kurven ser dårlig ut, høy peak og lite dypbass med kassene de anbefaler, noe som stemmer bra med hvordan det faktisk låter i en bil!).

                            Det betyr ikke at det låter dritt, men det er greit å huske på at DD har høyttalere som markedsfører seg med å spille høyest i verden. Ikke penest. Har hørt DD i kasser etter DD-mål, og det spiller IKKE noe som likner på pent. Punktum!

                            Som nevnt over her, stemmer ALDRI de utregnede kurvene, i f.eks. WinISD, i forhold til hverandre mht lydtrykk i virkeligheten. Det vil de heller aldri gjøre, ettersom følsomheten (den eneste spesifikasjonen som påvirker kurvens "amplitude") ikke er målt ved frekvensområdet høyttaleren skal operere i.

                            Frekvensresponsen vil imidlertid stemme mye bedre, da den er resultatet av utregninger basert på målte, fysiske egenskaper. Noe som er grunnen til at man gjerne vil ha disse spesifikasjonene om man vil at det skal låte bra.

                            Om man bare vil spille høyt, er den sikreste løsningen å kjøpe et DD-element, putte det i en DD-kasse, og mate på med masse effekt. Tydeligvis er det en del som syns det er stas, og som faktisk syns det låter bra. Men det er jo i såfall bra for dem, og det er det som teller. Hver sin smak.
                            Hehe, det tror jeg ikke noe på dessverre. At du har hørt DD i DD kasser tror jeg bare er tull, da DD nesten ikke fantes i Norge før jeg begynte å selge det. Og hvis du dessuten har hørt på DD elementer i DD kasser, før jeg begynte å selge dem, så har du hørt på gamle modeller av DD

                            DD er i utgangspunktet SQ elementer, og det har vært varemerket deres helt siden 1997

                            Eller, hvis du har hørt DD elementer i kasser etter DDs formler, så har kassebyggeren vært dårlig til å bygge om det ikke spilte bra.

                            Eller så kan jeg faktisk ta feil. Vet jo ikke hva du har hørt av DD subber, og vet heller ikke hvilke DD formler som har blitt brukt når du har hørt det. Jo større kasse som har blitt brukt av formlene dess bedre låter det.

                            MEN om du skal påstå at DD låter dritt i kasser bygget etter DD sine løsninger, syntes jeg det er helt på jordet å ikke fortelle hvilket element du har hørt, kassestørrelse og tuning! Punktum...

                            Originally posted by biffen071278 View Post
                            jeg skal (forhåpentligvis) ha dette til å spille pent. Alternativ kan jeg gå for ett annet element da det drøyer en stund før dynabel får inn DD produkter...Har kikket litt på DLS nobelium 15"
                            Jeg syntes du skal vente på DD2515 subben din jeg. For 2500 serien er rene SQ elementer som også spiller meget høyt. Du vil oppdage når du får subben at membranet er helt annerledes i forhold til alle andre DD subber, og jeg bruker personlig akkurat samme sub nå i Audien, og det spiller knallbra i forstand av både fint og meget høyt!

                            Originally posted by Miniboom View Post
                            Alt jeg sier er at SQ er subjektivt, og ørene mine er langt ifra "hardcore-SQ". Likevel ble jeg forbauset over den ujevne frekvensresponsen fra DD'ene jeg har hørt, fordi "alle" som har det, sier at det skal spille så flott. En del kan alltids fikses med EQ, men det er likevel ikke til å komme bort fra at tuningfrekvensen er relativt høy - en god del høyere enn anbefalt av noen som leverer SQ-rettede elementer, såvidt jeg vet...

                            Men musikk er jo også relativt, hører du bare på bling-bling, fo-shizzle eller dunk-dunk-musikk (kort sagt musikk bestående mye av sampling og lite informasjon i bassområdet utover monotone dure/dunkelyder), er det ikke like plagsomt som om man hører på musikk med, eh... melodisk innhold, spilt inn med ekte instrumenter. Hehe...

                            Til slutt kan man jo nevne at alle seriøse produsenter hele tiden prater om kompromisser i produksjonen for å oppnå den beste lydkvaliteten, på et tidspunkt kommer man ikke lenger opp hva SPL angår, uten å ofre lydkvaliteten. DD er av de få som hevder å klare "alt", altså både høyest SPL og "veldig bra SQ". Så hvorfor bruker ikke flere DD i SQ-konkurranser, f.eks.? Fordi det faktisk ikke låter så fantastisk, tipper jeg.

                            At det låter bra sammenliknet med andre SPL-elementer, joda, kanskje...
                            At du igjen påstår at DD ikke låter bra og har ujevn frekvensrespons uten å nevne hva du har hørt og forteller om specs på kasse, gjør innlegget ditt matnyttig og helt vektløst!

                            Da sier jeg: Et focal element jeg hørte for 3 år siden hadde ujevn frekvenskurve og spilte dårlig, selv om det kostet sikkert 10 000kroner. Og dere som ikke er enige med meg, tar feil!

                            - Skjønner du hvor dumt det blir? Sorry ass, kanskje litt grumpy om morgenen, men om du nevner hva du har hørt, og litt om kassen skal jeg med glede legge meg langflat

                            For jeg har nå testet nesten absolutt alle elementene DD har, utenom DDZ91 DDZ95 og DDZ og vil påstå at jeg har litt peiling på merket DD

                            Og btw, en annen ting som JEG mener, er at ingen merker er bedre enn andre hverken når det kommer til SPL eller SQ/SQL. Det er byggeren som er bedre enn andre byggere.

                            Sikker på at f.eks. Tony eller Kenneth kunne fått et kina element til å låte knallbra med et riktig bygg sålangt at man ikke spiller høyere enn det magneten klarer å kontrollere spolen
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment


                            • #44
                              Ok, hvor begynner jeg...? Bare å finne frem popcornet.

                              Jeg samler sitatene som hører sammen, så det blir mer oversiktlig (og jeg slipper å skrive det samme flere ganger).

                              Originally posted by DD-Henrik View Post
                              (...)At du har hørt DD i DD kasser tror jeg bare er tull, da DD nesten ikke fantes i Norge før jeg begynte å selge det. Og hvis du dessuten har hørt på DD elementer i DD kasser, før jeg begynte å selge dem, så har du hørt på gamle modeller av DD
                              Har hørt 3515 og 3512 i hhv. ca. 90-100 og 60-70 liter, begge deler tunet til 40hz (litt usikker på om jeg husker volumet eksakt, men det er ikke langt unna - og tuningen var definitivt 40hz). Det er kasser med mindre volum enn optimalt, JA, men likevel helt i tråd med DD's egne anbefalinger. Merkelig for en produsent som er så fokusert på SQ, syns du ikke?

                              Begge var i en Mazda 323. Det er før du begynte å selge det, ja, noen år siden nå... Importert fra the US and A, sagt i god Borat-ånd.

                              Jeg har aldri sagt det var DD-kasser, men derimot kasser bygget etter DD's spesifikasjoner (både hva angår volum, tuning og portareal). Les igjen, du.

                              Originally posted by DD-Henrik View Post
                              Eller, hvis du har hørt DD elementer i kasser etter DDs formler, så har kassebyggeren vært dårlig til å bygge om det ikke spilte bra.
                              Nei, det var ikke Dag sine kasser, akkurat... Men helt elendige var de ikke. Og de låt akkurat så peaky som WinISD tilsier, merkelig nok?

                              Originally posted by DD-Henrik View Post
                              MEN om du skal påstå at DD låter dritt i kasser bygget etter DD sine løsninger, syntes jeg det er helt på jordet å ikke fortelle hvilket element du har hørt, kassestørrelse og tuning! Punktum...
                              Tar kritikk på det, og skrev det nå.

                              Originally posted by DD-Henrik View Post
                              DD er i utgangspunktet SQ elementer, og det har vært varemerket deres helt siden 1997
                              Likevel anbefaler produsenten kasser som er optimalisert for SPL, det er tilnærmet ingen som bruker DD i SQ-sammenheng, 99,9% av kundemassen durer rundt med 40hz-tuning og forsterkere med effekt tilsvarende forbruket til en indisk landsby i bagasjerommet for å drive beistet. Jada. SQ er det første folk tenker på når de hører DD.

                              Edit: Måtte bare få med at jeg skrev dette avsnittet for å sette det på spissen, jeg har ikke noe grunnlag for å påstå at X% av DDs kundemasse gjør noe som helst, men kan bare gjette. Men hvor mange kunder hadde du som skulle bruke DD til EMMA? Og hvordan gikk det med dem?

                              Originally posted by DD-Henrik View Post
                              Jeg syntes du skal vente på DD2515 subben din jeg. For 2500 serien er rene SQ elementer som også spiller meget høyt. Du vil oppdage når du får subben at membranet er helt annerledes i forhold til alle andre DD subber, og jeg bruker personlig akkurat samme sub nå i Audien, og det spiller knallbra i forstand av både fint og meget høyt!
                              http://www.ddaudio.com//caraudio/09/woofer09_2500a.htm

                              Finner ikke at det står at de er rettet mot SQ i det hele tatt, jeg... men står jo dette: "These are subs designed to do a job and do it well, to fill your car with the kind of sound that makes you want to keep driving."

                              Så spørs det hva som gjør at kunden får lyst til å bare fortsette å kjøre og kjøre, da... Heftig dunking og hair trick? Det vil jo gjerne variere litt...

                              Originally posted by DD-Henrik View Post
                              Da sier jeg: Et focal element jeg hørte for 3 år siden hadde ujevn frekvenskurve og spilte dårlig, selv om det kostet sikkert 10 000kroner. Og dere som ikke er enige med meg, tar feil!

                              - Skjønner du hvor dumt det blir? Sorry ass, kanskje litt grumpy om morgenen, men om du nevner hva du har hørt, og litt om kassen skal jeg med glede legge meg langflat
                              Hadde ikke tvilt på hva du hadde hørt, hvordan kunne jeg det? Det er jo du som har hørt, ikke jeg... Men jeg kan jo gjette på at subwoofer'n har stått i en kasse som gir ujevn frekvensrespons. Men jeg vet ikke om Focal hadde anbefalt en slik kasse på nettsidene sine?


                              For øvrig er vel ikke Focal min personlig bassreferanse, aldri hørt noe av dem i porta kasser heller. Kanskje de låter peaky de og?

                              Originally posted by DD-Henrik View Post
                              For jeg har nå testet nesten absolutt alle elementene DD har, utenom DDZ91 DDZ95 og DDZ og vil påstå at jeg har litt peiling på merket DD
                              Likevel påstår du at 2500-serien er rendyrket SQ, noe DD selv ikke gir uttrykk for i det hele tatt.

                              Originally posted by DD-Henrik View Post
                              Og btw, en annen ting som JEG mener, er at ingen merker er bedre enn andre hverken når det kommer til SPL eller SQ/SQL. Det er byggeren som er bedre enn andre byggere.
                              Det sitatet der måtte jeg bare ta med, for det er uten tvil det minst gjennomtenkte utsagnet jeg noen gang har lest på dette forumet.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by DD-Henrik View Post
                                Men er 38hz en så veldig høy tuning da? Dag Johansen anbefalte til og med at jeg burde gå for noe rundt 40hz tuning når han bygde kasse til meg, fordi det er der de fleste sanger ligger på ang de dypere toner. Men jeg ønsket 37hz tuning, og hvis du hadde turt å påstå at min subb ikke spilte kvalmende dypt samtidig som det spilte ekstremt høyt, skulle du vært ekstremt wasted


                                38hz syntes jeg er høyt ja.
                                Jeg gikk nettopp fra 25hz til 34hz på min egen subkasse, må si jeg trivdes bedre med 25hz.

                                Tviler ikke på at du spillte høyt og kvalmende dypt men hva har det med god lyd og gjøre?
                                Btw jeg spiller dypere

                                Originally posted by DD-Henrik View Post
                                Og btw, en annen ting som JEG mener, er at ingen merker er bedre enn andre hverken når det kommer til SPL eller SQ/SQL. Det er byggeren som er bedre enn andre byggere.
                                Skivebom gitt

                                Comment

                                Working...
                                X