Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motstand og varme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    aha, trodde dem var parallelle jeg. Så hvilken betydning har dette egentlig? Vil en av de alternativene være bedre enn den andre?

    Minimal impedans er 2 ohm ved mono, og 1 ohm ved stereo, så jeg kommer til å kjøre ved minimal impedans uansett hva jeg velger.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #17
      Originally posted by Dammed View Post
      aha, trodde dem var parallelle jeg. Så hvilken betydning har dette egentlig? Vil en av de alternativene være bedre enn den andre?

      Minimal impedans er 2 ohm ved mono, og 1 ohm ved stereo, så jeg kommer til å kjøre ved minimal impedans uansett hva jeg velger.
      Er vel egentlig ett fett, men brokobling i 2ohm er vel det jeg hadde gjort med 2 like elementer. Iallefall om emenetene sitter i felles kasse.
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #18
        Blir en skillevegg mellom dem for å forsterke kassa. Men ja kommer nok til å kjøre på 1 kanal da, er ikke vits å kaste bort kabler heller.

        Har tenkt på datavifter. Jeg får se hvor varm den blir etter hvert som jeg spiller. Hvis man kan steke egg på den etter litt spilling, så blir det nok modifisering av forsterkerhuset, små vifter med støvfilter.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #19
          Originally posted by Dammed View Post
          Blir en skillevegg mellom dem for å forsterke kassa. Men ja kommer nok til å kjøre på 1 kanal da, er ikke vits å kaste bort kabler heller.

          Har tenkt på datavifter. Jeg får se hvor varm den blir etter hvert som jeg spiller. Hvis man kan steke egg på den etter litt spilling, så blir det nok modifisering av forsterkerhuset, små vifter med støvfilter.
          Den ampen får du ALDRI til å bli så varm! Så det er ikke noe problem.. Min lå nedi ett lite rom, som den passet akkurat nedi, og den ble aldri varm.
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #20
            Høres veldig lovende ut.

            Nei da så, eneste som er igjen er å få alt jeg har bestilt og vente på at temperaturen øker eller at jeg får meg et varmt sted å jobbe på.

            Åssen er din erfaring med den forsterkeren?
            Mvh. Damir

            Comment


            • #21
              Min erfaring er veldig god den! Gir bra med power! Er vel ikke allverdens SQ i en sånn klasse d amp, men den gjør det den skal på den måten den trenger å gjøre det, så alt i alt en god amp... Den er jo i grunnen lik som "alle" andre klasse d forsterkere i oppbygning så at det funker er vel liten tvil om.
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment

              Working...
              X