Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nok en gang et emne om batterier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Hifonic
    Nei, ikke som jeg har fått med meg. Men mener å ha lest at det er samme som Northstar. Men det tør jeg ikke skrive under på
    Jeg hørte no rykter om at KinetikPål skulle ta inn dette, men det er jo en stund siden, og har ikke sett noe, så jeg er jaggu ikke sikker.

    Comment


    • #62
      BTW, har lest flere steder at man ikke bør koble sammen "bilstereobatterier" med vanlige blybatterier. Og andre steder at det ikke har noe å si.

      Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Planen var Oddeyssey framme når tiden er inne for det, men tenkte kanskje et Kinetik HC600 ved forsterkerne sammen med originalt blybatteri midlertidlig, derav spørsmålet
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #63
        så lenge du har skillerele så går det jo greit..

        Er de koblet sammen direkte uten skille så risikerer du at de lader hverandre ut, så står du der med to tomme batterier.

        Comment


        • #64
          Okei, da får jeg prøvde det
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #65
            Originally posted by DDaudio.no View Post
            Det blir nok en god deal du får der ja om du får med din bror slik at det blir fraktfritt. Batterier er det svært lite avanse på når det gjelder pris, så om det blir fraktfritt har du en knalldeal
            Ja bare håper han blir med.. Han snakket om at han ville ha Optime eller hva det no heter. Men skal vel klare å overtale han der

            Comment


            • #66
              Ja, nå står det jo svart på hvitt mange steder i denne tråden at stinger/oddeyssey er best som du kan referere til
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #67
                Originally posted by DDaudio.no View Post
                Ja, nå står det jo svart på hvitt mange steder i denne tråden at stinger/oddeyssey er best som du kan referere til
                Fikk han til å snu ved å lese denne tråden

                Comment


                • #68
                  Jeg har HC800 ikke HC600. Klarte å blande dem to... Men ja, jeg bytta olja og etter det så har temperaturen vært mildere. Men bilen starter ikke så lett selv på -5/0 grader. Jeg sjekket med toyota forhandler og de sa at original batteriet lever 570A, noe HC800 leverer godt over.

                  Så jeg ringte butikken jeg kjøpte det av og han som driver butikken mente at dette var normalt for AGM batterier, noe som strider mot alt jeg har lest på internett, at AGM og Gel batterier tåler bedre kulde enn vanlige syrebatterier. Hva er riktig?

                  Han sa også at dynamoen til en bil ikke klarer å lade et batteri fullstendig fult siden det lader med alt for mye ampere, men vil ikke laderegulatoren til dynamoen gjøre det slik at dynamoen lader med mindre ampere slik at batteriet blir full ladet?

                  Til slutt endte vi samtalen med at han mente at batteriet leverer 50% av hva det kan levere på -15C siden det er ikke fulladet og pga av temperaturen. Dette syns jeg ble litt drøyt.

                  Prøver selgeren å vri seg unna her eller er det virkelig slik?

                  Og hvordan bør jeg teste batteriet for å finne ut om det er i orden?

                  edit: Skal ha en oppgradering av bilstereo i bilen, og med det skal jeg kjøpe nye batterier. Jeg har allerde det HC800 som er nevnt og et HC1800 batteri. Bør jeg bytte dem ut med 3 Odyssey PC1500DT og et PC925 eller skal jeg kjøpe to Kinetik HC1800. Blir en stor prisforskjell, er det verdt å bytte til Odyssey?
                  Last edited by Dammed; 16-01-2010, 00:11.
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Dammed View Post

                    Og hvordan bør jeg teste batteriet for å finne ut om det er i orden?

                    Stikk innom et verksted og hør om de har Midtronics batteri tester eller lignende, det er en elektronisk belastningstester som analyserer batteriet, den er svert nøyaktig og vil gi deg et klart svar på vilken tilstand batteriet er i.

                    Ellers så er det med kulde noe som gjelder alle batterier, de mister en del kappasitet når det er kalt.

                    Comment


                    • #70
                      Ok, skal sjekke litt rundt. Hadde vært kjekt med en slik test. Hvor lang tid tar en slik test?

                      ja helt klart vil de virke dårligere. Men f.eks. Stinger/Odyssey oppgir et effektap på 10-15% ved -16C, ikke 50%...
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Dammed View Post
                        Ok, skal sjekke litt rundt. Hadde vært kjekt med en slik test. Hvor lang tid tar en slik test?

                        ja helt klart vil de virke dårligere. Men f.eks. Stinger/Odyssey oppgir et effektap på 10-15% ved -16C, ikke 50%...
                        En sånn test tar vel 10-15min kansje.
                        No Windows-crap,just Mac Power

                        Comment


                        • #72
                          Jeg bruker 2-3min og teste et batteri. Så det tar ikke så lang tid.

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Dammed View Post
                            Jeg har HC800 ikke HC600. Klarte å blande dem to... Men ja, jeg bytta olja og etter det så har temperaturen vært mildere. Men bilen starter ikke så lett selv på -5/0 grader. Jeg sjekket med toyota forhandler og de sa at original batteriet lever 570A, noe HC800 leverer godt over.

                            Så jeg ringte butikken jeg kjøpte det av og han som driver butikken mente at dette var normalt for AGM batterier, noe som strider mot alt jeg har lest på internett, at AGM og Gel batterier tåler bedre kulde enn vanlige syrebatterier. Hva er riktig?

                            Han sa også at dynamoen til en bil ikke klarer å lade et batteri fullstendig fult siden det lader med alt for mye ampere, men vil ikke laderegulatoren til dynamoen gjøre det slik at dynamoen lader med mindre ampere slik at batteriet blir full ladet?

                            Til slutt endte vi samtalen med at han mente at batteriet leverer 50% av hva det kan levere på -15C siden det er ikke fulladet og pga av temperaturen. Dette syns jeg ble litt drøyt.

                            Prøver selgeren å vri seg unna her eller er det virkelig slik?

                            Og hvordan bør jeg teste batteriet for å finne ut om det er i orden?

                            edit: Skal ha en oppgradering av bilstereo i bilen, og med det skal jeg kjøpe nye batterier. Jeg har allerde det HC800 som er nevnt og et HC1800 batteri. Bør jeg bytte dem ut med 3 Odyssey PC1500DT og et PC925 eller skal jeg kjøpe to Kinetik HC1800. Blir en stor prisforskjell, er det verdt å bytte til Odyssey?
                            Jeg syntes mye av dette hørtes merkelig ut. Jeg hadde hvertfall tatt inn batteriet til test hos meg, og hadde det vært i stykker hadde du fått nytt, noe du har krav på hvis det er en garantisak
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment


                            • #74
                              skal foreta en lokal test først av batteriet, fikk ikke gjort det i dag, men hvis det viser seg at det er ikke i orden. Så tar jeg tur opp til butikken og krever en test / nytt batteri.
                              Mvh. Damir

                              Comment


                              • #75
                                da ble testen gjort, og batteriet klarer ikke å levere mer enn 1/3 av strømmen det skal klare.

                                Så det blir et nytt batteri.
                                Mvh. Damir

                                Comment

                                Working...
                                X