Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nok en gang et emne om batterier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nok en gang et emne om batterier

    Hei!

    Ettersom jeg ikke har på lang tid kunnet fått tak i Kinetik pga tomt lager hos leverandør, har jeg et enkelt spørsmål om batterier da jeg ikke har noe særlig erfaring med de forskjellige merkene.

    Hva er best? Penger har ingenting å si whatsoever. Skal kun ha det beste, da jeg bare har plass til 1stk batteri (skal bytte ut originalbatteri) da subben jeg skal ha tar hele bagasjerommet. Og da mener jeg hele!

    Så jeg vil gjerne prøve å gjøre det beste ut av situasjonen, og med dette skal heller ingen stor modifisering for å få plass til flere batterier gjøres da bilen er en meget fin daily driver som jeg vil holde et originalt preg på. Målene har jeg ikke målt, men list gjerne opp de beste merkene (uavhengig av pris), så ser jeg etterhvert hvilket batteri som er best til de målene jeg kan benytte
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

  • #2
    Jeg har kjempegod erfaring med Northstar/Apollo-batteriene. Kjempegode greier til en fornuftig penge Apollo A4500 er det største som jeg kan se på nettsidene (som dog er litt akterutseilt mtp. design, men se nå bort i fra det).

    Clicky:
    http://www.apollobatteri.no/
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      ellers er vel også Odyssey å anbefale
      http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2067
      Mvh Tony Andrè
      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

      Comment


      • #4
        er det ikke samme hvilket merke det er snakk så lenge det er en av de kjente som:

        Stinger, Optima og de nevnte ovenfor?
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Originally posted by Typhon View Post
          Jeg har kjempegod erfaring med Northstar/Apollo-batteriene. Kjempegode greier til en fornuftig penge Apollo A4500 er det største som jeg kan se på nettsidene (som dog er litt akterutseilt mtp. design, men se nå bort i fra det).

          Clicky:
          http://www.apollobatteri.no/
          Hehe, var vel litt stort for original batteriboks det der

          Originally posted by Dammed View Post
          er det ikke samme hvilket merke det er snakk så lenge det er en av de kjente som:

          Stinger, Optima og de nevnte ovenfor?
          Nja, er sikkert litt forskjell mtp voltdrop osv.Folk er jo tydeligvis ikke fornøyde med voltdropen på Kinetik f.eks. så da tenkte jeg at jeg skulle spørre hva som er det aller beste mtp voltdrop og kortslutningsstrøm.

          husk at 2 batterier med samme kortslutningsstrøm kan ha forskjellige voltdrops når man kjører dem like hardt
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            hvis ikke du skal bygge eget feste foran er vel odessey pc1500 det eneste som er plug and play. Men vet odessey pc2150 er mye brukt i DB drag
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment


            • #7
              Hadde hele tiden tenkt på Odeyssey eller Stinger, men måtte høre om noen ville anbefale noe annet. Er det noe særlig merkbar forskjell på Oddeyssey eller Stinger?

              Hvis ikke blir det nok Oddeyssey av største sort i henhold til maks av det jeg får plass til i motorrom
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                stinger og odessey er vel samme batteri er hvertfall helt like
                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                Comment


                • #9
                  De Odyssey batteriene kan jeg anbefale ihvertfall
                  Mvh Werner Harstad

                  Comment


                  • #10
                    Da blir det Oddeyssey eller Stinger. Alt etter beste tilbud

                    Takk for svarene folkens
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #11
                      Noen av disse batteriene som duger skikkelig i kulde, da mener jeg slikt som det er nå om dagene. (-20 natt/morgen)
                      Sliter skikkelig med batteriet mitt nå, må starte bilen 1-2 ganger om dagen, og måå ha på lading om natta for å ha noe strøm på det om morran. Klarer ikke stå 10 timer engang uten lading før det er så lite strøm at jeg ikke får startet. Sommeren går det helt fint at det står fler uker uten å bli brukt.
                      Ikke er det gammelt heller, og det er et standard 72mAh fra nærmeste bilXtra..
                      mvh
                      Terje

                      Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                      Comment


                      • #12
                        Da er batteriet rett og slett dårlig. Altså, i ferd med å gå i stykker. Et vanlig batteri skal om det er i god stand helt fint klare å starte bilen i 20 minusgrader.

                        Alle bilstereobatterier klarer hvertfall denne jobben veldig bra. Mitt Kinetik startet så kjapt uansett temperatur, at jeg nesten bekymret meg om starteren skulle fly ut av festet. Hadde en Range Rover med 4.6liter V8 maskin med dette batteriet
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #13
                          Må henge meg på Henrik her...
                          Opplevde det samme som Terion i fjor vinter, inntil jeg kjøpte meg et helt nytt 77ampers batteri.
                          Etter dette så har bilen startet uansett, uavhengig om motorvarmer har stått i eller ikke.

                          Starteren gikk 2.5 runder før bilen startet når bilen hadde stått 4 dager i nesten 30- uten motorvarmer.
                          Så at batteriet er på topp har mye å si.
                          Last edited by J.T.; 07-01-2010, 15:22.
                          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                          Comment


                          • #14
                            Motoren starter veldig lett, men nå er det jo den jeg har helt på topp stell, selv med lite strøm starter den fort. Bare om den ikke skulle starte, så har jeg bare to forsøk på å kinne på starteren før det er dødt, hehe.

                            Janei, må nok regne med å invistere i et skikkelig batteri, men jeg har ikke hatt det som noe prioritet ennå.
                            Et batteri bør da duge i 20 minus. Men så fort det blir mildere, så funker batteriet helt normalt igjen.
                            Vetke om det ikke liker at jeg har 15V laderegulator i dynamoen, over batteri måler jeg 14.8V ved kjøring. 12.noe Volt med motoren og tenning av.
                            Last edited by terion; 07-01-2010, 14:59.
                            mvh
                            Terje

                            Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                            Comment


                            • #15
                              Da er det batteriet ditt som er i stykker. Selv biltema batterier klarer etter 2-3 års bruk å starte i 20 minus grader

                              Men det er jo slikt som skjer. Noen ganger holder batteriene lenge, og andre ganger kan du få et med produksjonsfeil e.l. som blir dårlig kjapt.

                              Men er det under 2 år gammelt har du vel garanti

                              EDIT: Må selv bytte i Audien, da jeg har akkurat samme problemer som deg. det har bare ikke rukket å bli kaldt nok her i krsand til at batteriet dør ut
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment

                              Working...
                              X