Announcement

Collapse
No announcement yet.

kass Visonik modell er denne 12" subben?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Poenget var vel at det ikke var noen særlig allreight måte å ønske en ny bruker her inne velkommen på,ved å si at utstyret han har er "CR4P.
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

    Comment


    • #17
      Originally posted by Dibbern View Post
      Poenget var vel at det ikke var noen særlig allreight måte å ønske en ny bruker her inne velkommen på,ved å si at utstyret han har er "CR4P.
      Jeg skjønte det, men for det første er det sant, og for det andre var det skrevet humoristisk (og kan da ærlig talt heller ikke tolkes som noe annet enn en spøk).

      Comment


      • #18
        Volvogeek tolket det ikke som en spøk.-Og forsåvidt ikke jeg heller.Menmen, Han vet ihvertfall nå at det elementet han har ikke er verdt å bygge kasse til, og må kjøpe seg noe fancy dyrt i stedet, for at han skal å hjelp med bygging.
        Andreas Dibbern
        Ford Fiesta
        Takk til B2Audio
        B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

        Comment


        • #19
          det går greit jeg skal prøve meg frem
          ialefall funnet den: http://images.google.no/imgres?imgur...a%3DN%26um%3D1 tror jeg da..=P

          edit: ikke helt det samme ser jeg nå da..
          Last edited by volvogeek; 28-07-2009, 20:35.

          Comment


          • #20
            Når man ikke har T/S-parametre å beregne kasse ut fra pleier ca 40 liter for 12-tommere å være en ok tommelfingerregel, ettersom mange rimeligere 12-tommere er designet for å spille ålreit i nettopp en slik kasse (pga. greie kompromisser rundt dypbass, effekttålighet og fysisk størrelse)*. Som regel pleier produsentenes kasseforslag å gi litt høy Qts/liten pukkel rundt 50-70 hz for å høres imponerende ut. En litt større kasse kan være med på å gjøre kasse/element-komboen lettere for forsterkeren å drive og bedre å lytte til over tid.

            *Kilde: The Loudspeaker Design Cookbook av Vance Dickason, 6th edition

            Comment


            • #21
              Originally posted by epifant View Post
              *Kilde: The Loudspeaker Design Cookbook av Vance Dickason, 6th edition
              Ryktepoeng for kildehenvisning.

              Der fikk du poenget ditt!

              Når det er sagt, så skal man vel være ganske uheldig med elementet for å få en 12" som spiller dårlig i 40 liter lukket kasse, ja.

              Comment


              • #22
                Wooooho!

                Comment


                • #23


                  Allright!

                  Comment

                  Working...
                  X