Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefalt slim sub (til reservehjulrom, Audi A4)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den der ble jo faktisk ganske pen!

    Men skal du ha den liggende "face-down"?
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd


    '97 E39 528

    Comment


    • #17
      Originally posted by Keltern View Post
      Den der ble jo faktisk ganske pen!

      Men skal du ha den liggende "face-down"?
      Takker! Nei, kassen ligger under bagasjerommet, nedi hjulbrønnen til A4en. Elementet og knottene peker opp mot "gulvet" i bagasjerommet.
      Knottene (som kanskje ser ut som "føtter") var tenkt å støtte bagasjeromgulvet underfra og gi subben luft.

      Evt innspill til forbedringer er bare nice.
      Last edited by dKo; 17-04-2009, 18:50.

      Comment


      • #18
        Så hele sub'en ligger skjult under gulvet i bagasjerommet?

        I så fall tror jeg ikke jeg har hørt om noen som har gjort det samme før...
        Alpine 137BTi
        B² Audio = Lyd


        '97 E39 528

        Comment


        • #19
          Originally posted by Keltern View Post
          Så hele sub'en ligger skjult under gulvet i bagasjerommet?

          I så fall tror jeg ikke jeg har hørt om noen som har gjort det samme før...
          Neida, har hørt/lest om mange som har gjort det. Har både sub + forsterkere + kabler gjemt vekk nedi der. Du bør helst lage luft inn til sitteplassen, som r3mark sier. Det har jeg ikke gjort ennå. Poster i denne tråden her når jeg finner beste måten å gjøre det på..
          Last edited by dKo; 17-04-2009, 23:00.

          Comment


          • #20
            Du skal vel ha huller i bagasjeromsdørken over subben også? Hvis ikke syns jeg synd i den stakkars subben...
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #21
              Originally posted by r3mark View Post
              Du skal vel ha huller i bagasjeromsdørken over subben også? Hvis ikke syns jeg synd i den stakkars subben...
              Nja..
              Knottene løfter "dørken" opp en centimeter (du kan se en liten glipe rundt "lokket"), så det er jo bra med luft i utgangspunktet (det var hele poenget med knottene).

              Men nå har jeg også kuttet av deler av plastplaten som støtter opp "dørken", så da er det stort sett bare tøy mellom subelement og bagasjerom (har kuttet et grovt rutenett, sånn at "dørken" fremdeles er stivet opp). Med andre ord: null hull så langt.

              Det gjorde faktisk bra forskjell.. neste steg blir å gjøre det samme på hattehyllen.

              Comment


              • #22
                Jeg holder på å skru litt på en A4 også. Du bør kappe vekk den skiposeplaten, det hjelper bra på. Så skal jeg bruke to bassportflenser og ha originalt høyttalerdeksel over på hattehyllen, for å få mer luft fram samtidig som det ikker ser jalla ut.
                98' Audi A4
                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                Comment


                • #23
                  Originally posted by r3mark View Post
                  2stk 10" i lukka kasse med hvert sitt kammer og ei grei monoblokk som leverer 800W i 2ohm og åpning inn til kupeen så har du bass så det holder. Tro du meg!


                  Bass så det holder? for hvem? Deg, meg eller han?


                  Dette er kansje et fasit svar?
                  Last edited by Stianuno; 19-04-2009, 03:47.

                  Comment


                  • #24
                    Spørsmålet er vel om man er ute etter å høre på musikk eller å riste i stykker doningen sin
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075
                    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                    Comment


                    • #25
                      Ja er helt enig i det

                      Er selv blit mer glad i sq med tiden, men noen ganger er det morro og dra på skikkelit slik at det virkelikt kjennes i marg og bein

                      Comment


                      • #26
                        SQ kan da kjennes i marg og bein det også, innen rimelighetens grenser
                        Roar Sørlie
                        Tlf 90127075
                        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by veegard View Post
                          Jeg holder på å skru litt på en A4 også. Du bør kappe vekk den skiposeplaten, det hjelper bra på. Så skal jeg bruke to bassportflenser og ha originalt høyttalerdeksel over på hattehyllen, for å få mer luft fram samtidig som det ikker ser jalla ut.
                          OK. Jeg vurderer en grill, men så langt liker jeg løsningen min bedre, at jeg lager et hull under, der teppet er det eneste som er igjen. Da ser du ingenting, og jeg får ikke noe jallaproblem. Tviler på at 3-4 mm med teppe spiser noe bass i det hele tatt

                          Men hva er skiposeplaten?

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by r3mark View Post
                            Spørsmålet er vel om man er ute etter å høre på musikk eller å riste i stykker doningen sin
                            Jepp, jeg prøver å sette opp en sub som "synger" fint, en gang i blant er det fett at det "buldrer" litt, men synes det er stort sett stressende å ha subben skrudd for høyt i forhold til musikken.

                            Comment

                            Working...
                            X