Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefalling av løsning for kobling av forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Digital Designs Norge View Post
    Delefiltrene sitter jo på ledningen fra utgangen, så hvis det da er passivt vil delefrekvensen endres? Snakker ikke om filter inni forsterkern nå. Snakker altså om den brokoblingen som ble foreslått tidligere.
    Brokobling av forsterkeren forandrer jo ikke impedansen på noe som helst? Den nominelle impedansen til frontsettet er fortsatt det den alltid har vært.
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Hifonic View Post
      Brokobling av forsterkeren forandrer jo ikke impedansen på noe som helst? Den nominelle impedansen til frontsettet er fortsatt det den alltid har vært.
      endrer hva forsterkeren "ser" av last, men det har ingen innvirkning på delefilteret iallefall!
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        Originally posted by neptyr View Post
        endrer hva forsterkeren "ser" av last, men det har ingen innvirkning på delefilteret iallefall!
        Jepp, men ingen impedanser blir forandra
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #19
          Originally posted by Digital Designs Norge View Post
          Delefiltrene sitter jo på ledningen fra utgangen, så hvis det da er passivt vil delefrekvensen endres? Snakker ikke om filter inni forsterkern nå. Snakker altså om den brokoblingen som ble foreslått tidligere.
          Å ædde mæddæ?

          Ja man har da delefilter der OGSÅ! Nå var det snakk om sub og subsonic, da trenger du ikke rote inn komponentsettet hans?

          Brokobling har ingenting med dette å gjøre heller...
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #20
            Prøver bare å forstå og lære

            La meg forstå dette riktig:

            Jeg vet at impedansen på elementene ikke endres. Men når man brokobler blir jo motstanden halvert. Dette vil altså ikke ha noe innvirkning på delefrekvensene til delefiltere på ledningen mellom forsterker og element? Men heller hvis impedansen på elementet forandres (bytte av element)?

            Bare ta det helt med ro dere som så fort blir opprørt og frustrert av dem som prøver å lære seg detaljer. Jeg prøver ikke å være slem
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #21
              Dette er IKKE detaljer, dette er grunnleggende..
              Motstanden blir jo overhodet ikke halvert noe som helst sted verken før eller etter delefilteret når du brokobler.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #22
                Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                Prøver bare å forstå og lære

                La meg forstå dette riktig:

                Jeg vet at impedansen på elementene ikke endres. Men når man brokobler blir jo motstanden halvert. Dette vil altså ikke ha noe innvirkning på delefrekvensene til delefiltere på ledningen mellom forsterker og element? Men heller hvis impedansen på elementet forandres (bytte av element)?

                Bare ta det helt med ro dere som så fort blir opprørt og frustrert av dem som prøver å lære seg detaljer. Jeg prøver ikke å være slem
                Du må her tenke på hva et passivt delefilter gjør. Det er ingen endring etter delefilteret her. Det er samme diskanten og samme midbassen. Dermed er impedansene for disse de samme, og dermed også delefrekvensene fra de respektive kondensatorene og spolene de samme.
                __________________________________________________ __________
                Kristoffer Kåsin
                Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

                Comment


                • #23
                  Når jeg sier motstanden blir halvert mener jeg at om frontsettet er på 4 ohm og det brokobles, blir motstanden 2 ohm i forsterkeren. Men impedansen er fortsatt samme på elementene. Prøvde å forklare det i siste post!!!!!!!
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment

                  Working...
                  X