Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiv sub under setet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by HansAA View Post
    Det vil si at bare jeg får plass til elementet med litt luft rundt inni kassa, vil det holde til god nok lyd? Er ikke formen på kassa heller så kritisk? Har prøv lese meg opp her, men det er ikke lett. Har heller ikke skjønt koblinga mellom element og kassestørrelse.
    Formen på kassa er ikke kritisk som du sier, det som har en del å si er at kassevolumet stemmer sånn noenlunde for å få utnyttet suben. Bakveggen i kassa kan gjerne skrå litt for å begrense ressonansen litt.
    Ellers er det tut og kjør etter min mening

    Sjekk ut om rockford p3 flatsuben til bilradiospes kommer under?
    Den skal visst spille brukbart

    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    her ser du målene etc.

    Demo på bilradiospes er et must
    Last edited by Roxx; 09-02-2009, 00:54.

    Comment


    • #17
      Ja, klask inn den rockforden. I seteryggen. Sag hull.
      Eller bygg under hanskerommet. Tror du/vi kunne fått plass til RFen under hanskerommet. -jeg mener alle med /8.
      Det som er enkelt, mener jeg, er å lage kasse av det som baksetet hviler på.
      Så kan du ta ut setet på treff og vise det frem.

      Men har noen erfaring med lyd i disse aktive undersetetsubene? -RF, ok. Flere?
      Mercedes 280 ce -72
      pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

      Comment


      • #18
        Har også tenkt lage til noe under baksetet, men vet fortsatt ikke helt hvordan. Jeg vil ikke trenge noen svær sak. Bare slik at lyden blir mektigere. Må tenke litt, og en tur innom bilradiospes.

        Comment


        • #19
          Originally posted by HansAA View Post
          Jeg lurer på denne løsningen for baksetet. Ingen mulighet for sub in the trunk, eller noe annet. Vil ha dem skjult og dette er vel egentlig det eneste aktuelle.

          Men hvilke typer finnes det egentlig? Har funnet denne. Men er det så bra med egen forsterker egentlig? Fordyrer ikke dette bare løsninga? Penger man kan bruke på en bedre sub av samme type.

          Denne fant jeg også. Men 8 cm tykk? Kan det være bra?
          Den første du fant må du styre unna!!!

          Har hørt den spille. Det bare blafrer og skurer med en gang du skrur opp for å høre den.

          Men pioneeren derimot fungerer utrolig bra i forhold til bygg og pris. Var på et seminar hos Pioneer og da testet vi den i et stort lokale. Vi gikk frem for å høre på den og den spilte veldig bra til å være i så stort rom. Den spiller jo enda bedre i bil og er jo ment for å ligge i trunken og at du har bagasje og alt oppå.
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #20
            Heh, man skal ikke høre en sub men..

            Alt til sitt bruk sier bare jeg.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #21
              Men du skjønner hva jeg mener :P
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #22
                Veldig fristende denne Rockforden må jeg si.
                Tror du/vi kunne fått plass til RFen under hanskerommet. -jeg mener alle med /8.
                Det skal jeg prøve å finne ut av. Om det ikke er fryktelig skjemmende, er det jo som foreslått veldig fristende å sende suben gjennom bakseteryggen via et utkappa hull der. Og gå opp til 12-eren.
                Men er det i det hele tatt tillatt å sage i bakseteryggen? Skal ikke ryggen sikre for baggasje ved kollisjon? TÜV tror jeg ikke tillater det. Kanskje det beste er under hanskerommet. Må måle litt først... Mulig de lar meg låne en kasse på bilradiospes for å sjekke om den går inn der.

                Det som er enkelt, mener jeg, er å lage kasse av det som baksetet hviler på.
                Enkelt? Hmmm. Hvis du er en jævel til å sveise så...

                Comment


                • #23
                  Det er gøy å sveise, men flink? -nope. Så for meg en slik sub som bygger mindre i dybde. Og så tette det som var av hull. Evt lage til trykkammeråpning nede hvor føttene til passasjeren er.
                  Ellers ingen forandringer. -MDF til elementet, såklart.
                  En 12" på hver side.
                  Jeg har VELDIG troen på dette nå, men personlig må den 15" jeg har liggende prøves. Og da som opprinnelig tenkt: hull i veggen bak setene og ingen kasse.
                  Trodde du var mettet av utsikten under dashen?
                  Mercedes 280 ce -72
                  pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

                  Comment


                  • #24
                    Hei

                    Uten å har sett hvordan midtkonsollen din ser ut å plass mellom framstolene å baksetet,
                    Så om det tillater det, en 8" sub i midtkonsollen? Har tenkt å gjøre det selv i min scorpio

                    RF 8" spiller vel ned til 6.5liter lukket kasse.

                    Bare en ide

                    Comment


                    • #25
                      Trodde du var mettet av utsikten under dashen?
                      Stemmer godt. Lysta er liten til å ligge under der igjen
                      Så for meg en slik sub som bygger mindre i dybde. Og så tette det som var av hull. Evt lage til trykkammeråpning nede hvor føttene til passasjeren er.
                      Ellers ingen forandringer. -MDF til elementet, såklart.
                      En 12" på hver side.
                      Det var dette jeg i utgangspunktet hadde i tankene, men jeg ante ikke helt hvordan det skulle gå til. Sub under der på et vis. Dessuten var jeg blank på stereoteknikk. Visste ikke dette med kassevolum og slikt. Derfor lette jeg etter ferdige, aktive subkasser. Men de har jeg lagt fra meg nå.
                      Lurer på hvor stort det volumet under der kan være? Men det er klart, fyller du rommet med vann fra desilitermål finner du svaret. Gjør det, og gi meg en melding.

                      Jeg kommer sikkert til å prøve på dette. En ny utfordring. Faen, det blir jo alltid slik med meg. Den installasjonen kan jo bli optimal. Får klare meg uten sub en stund mens jeg tenker.

                      Eller bare sage hull i bakseteryggen til den største RF'en? Den har fått gode kritikker og alt. Fristende, men kjedelig å sag hull i bilen der. Siden jeg har lyddempet så voldsomt, vil det bety at jeg må lyddempe hele baggasjerommet også. Ahh....

                      Noe annet er at det vil bety at jeg må få sveise igjen dette hullet den forrige eier hadde teipa igjen med svart gaffa.

                      Tror du/vi kunne fått plass til RFen under hanskerommet. -jeg mener alle med /8.
                      Det er bare å glemme. Var innom der i stad for å sjekke.

                      Comment


                      • #26
                        Jeg har lagt en sort gummimatte fra bilextra i trunken. Dyr nok med sine 600 spenn, synes jeg. Mer lyddemping enn det? -nope. Men jeg ser jo for meg at suben skal spille uten kasse. Vet ikke om du legger listen litt høyere. Suben skal uansett bare "gi" de lavere frekvensene og jeg kommer til å prøve å la den spille uten deling. Prøve, vel og merke. Går det dårlig, deler jeg.
                        Men under setene må jo være gjort før? Jeg mener; det er jo som om det ber om det. ?
                        Det hullet hadde jeg klistret en bit fra en dempeplate over. kom igjen! -sveise den lille der?
                        ehh.. fylle opp med vann? Du er en sann pioneer!! Ingeniør av utdannelse, gjetter jeg.
                        Mercedes 280 ce -72
                        pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

                        Comment


                        • #27
                          det hullet kommer forresten av at det har lekket vann inn fra bakruten. Slik vil du også få vann i dørken bak.
                          Van(n)lig på /8.-øh, siste du får av humor fra denne herren.
                          Mercedes 280 ce -72
                          pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

                          Comment


                          • #28
                            det hullet kommer forresten av at det har lekket vann inn fra bakruten. Slik vil du også få vann i dørken bak.
                            Van(n)lig på /8.-øh, siste du får av humor fra denne herren.
                            Hva fant du ut på bilradiospes? Fant du sub som gir mektigere lyd uten å dunke?
                            Mercedes 280 ce -72
                            pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

                            Comment


                            • #29
                              Ahhh, fryktelige aktive dager på forumfronten for meg i det siste merker jeg. Fikk et voldsomt puff av å ha garasjeplass i bakgården. Er i siget. Planlegger... God lyd skal det bli, men det er nok bare ett punkt på lista.

                              Mercepeter: Du har gitt meg griller! Faen også. Sub er satt på vent inntil videre, og plassering under baksetet virker mye mer fristende enn 12-er-ferdigkassa til RF gjennom baksetet. På den måten slipper jeg også samme lyddempingsmaset i bagasjen. En løsning jeg vurderer er RF 12"-kassa skrudd helt inntil bakseteryggen.

                              Men under setene må jo være gjort før? Jeg mener; det er jo som om det ber om det. ?
                              Vi er nok litt lik her merker jeg. Men har aldri sett eller hørt om det før. I Sverige er den fortsatt en raggarbil. I Tyskland en respektert oldtimer du ikke uten videre gjør slikt med.

                              Det hullet hadde jeg klistret en bit fra en dempeplate over. kom igjen! -sveise den lille der?
                              Man fristes jo begge veier. Det er det eneste kjente stedet med ordentlig rustangrep.
                              fylle opp med vann? Du er en sann pioneer!! Ingeniør av utdannelse, gjetter jeg
                              Jaja, stemmer godt, men mine rom er ikke tett nederst! Gjør du det for meg sender jeg deg et utvalg rosenborgsupporterutsyr gratis!
                              Men 14 liter? Er de ikke i nærheten av det, da?
                              det hullet kommer forresten av at det har lekket vann inn fra bakruten. Slik vil du også få vann i dørken bak.Van(n)lig på /8.-øh, siste du får av humor fra denne herren.
                              Vet det. Har skiftet både bakrute og pakning. Og humor? Fysj!
                              Hva fant du ut på bilradiospes? Fant du sub som gir mektigere lyd uten å dunke?
                              Nei, gjorde ikke det. Egentlig hater jeg å være der. Litt for mye "selgerinnstilling" etter min smak. "Åja, du vil ha en denne enkle 3 meter signalkabelen? Da er denne mye bedre! 5m og bedre sikring mot støy!" Dobbelt så dyr osv...

                              Comment

                              Working...
                              X