Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiv sub under setet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aktiv sub under setet

    Jeg lurer på denne løsningen for baksetet. Ingen mulighet for sub in the trunk, eller noe annet. Vil ha dem skjult og dette er vel egentlig det eneste aktuelle.

    Men hvilke typer finnes det egentlig? Har funnet denne. Men er det så bra med egen forsterker egentlig? Fordyrer ikke dette bare løsninga? Penger man kan bruke på en bedre sub av samme type.

    Denne fant jeg også. Men 8 cm tykk? Kan det være bra?

  • #2
    Ta en titt på denne!
    13" som ikke trenger mere enn 20liter!
    http://mobile.jlaudio.com/products_s...hp?page_id=245
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Noe sier meg at han vil ha ferdig løsning..
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Originally posted by neptyr View Post
        Noe sier meg at han vil ha ferdig løsning..
        Hva da?
        Ja, han vil ha noe som passer under setet på bilen sin og har listet opp 2 muligheter. Sier ikke noe om hva slags bil han har, men om den pioneersaken får plass, så skulle det da være muligheter for en kasse på 15-20 liter.
        JL'en overgår de han har lista opp med sånn ca. en hel del... Så bare for å gi ett annet løsningsforslag, så er ikke denne så dum serru.
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • #5
          Han får fortelle hva han vil ha, det er tusen løsninger på fine små subwoofer =)
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Originally posted by HansAA View Post
            Jeg lurer på denne løsningen for baksetet. Ingen mulighet for sub in the trunk, eller noe annet. Vil ha dem skjult og dette er vel egentlig det eneste aktuelle.

            Men hvilke typer finnes det egentlig? Har funnet denne. Men er det så bra med egen forsterker egentlig? Fordyrer ikke dette bare løsninga? Penger man kan bruke på en bedre sub av samme type.

            Denne fant jeg også. Men 8 cm tykk? Kan det være bra?
            Hvilken bil har du?

            Har nærmest ingen erfaring med slike løsninger bortsett fra rockford fosgate sin flate p3 sub, og noe annet ræl som var tilpasset å sitte i felgen til reservehjulet.

            Ville tatt meg en tur t nardo (bilradiospes) for en demo av pioneern siden du er ifra Trondheim.

            De har sikkert gode råd også

            Blir enklere å finne løsninger når vi vet hvilken bil kan jo hende du har plass i dørene til 6x9 f.eks som vil gjøre samme nytten om ikke bedre.

            Comment


            • #7
              Bilen er en mercedes 240D fra 75. Se bilder for plassmuligheter. Tror det kan bli knapt med plass til den pioneren under baksetet egentlig. Må ta ut baksetet for å finne ut eksakt hvor stor plass jeg har å gå på. Mulig den focalen blir å foretrekke rent plassmessig. En tur innom nardo er allerede planlagt.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Originally posted by HansAA View Post
                Bilen er en mercedes 240D fra 75. Se bilder for plassmuligheter. Tror det kan bli knapt med plass til den pioneren under baksetet egentlig. Må ta ut baksetet for å finne ut eksakt hvor stor plass jeg har å gå på. Mulig den focalen blir å foretrekke rent plassmessig. En tur innom nardo er allerede planlagt.
                Pen bil !
                Ser ut som focalen er veien å gå ja
                Har du tenkt på å evt montere den under hanskerommet?
                Det tror jeg ville blitt en lettvint og bra løsning med tanke på kabling etc.
                Plass skal det være også, tror ikke den kommer til å synes heller.

                Lekent mercedes eksemplar

                Gjerne legg inn noen bilder på prosjektdelen av forumet når du har fått montert litt

                Comment


                • #9
                  Denne Merca hadde helt klart stil!

                  Sub under dashen burde være mulig å få til i denne ja
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Earthquake SWS i dashen er mitt forslag.
                    Mvh
                    Lars Engen

                    Comment


                    • #11
                      Jeg holder på og bygger en 10" i lukka kasse under hanskerommet i 190`n min...

                      Regner med at det er bedre plass i din

                      Comment


                      • #12
                        Såpass. Har egentlig lyst til å bygge noe selv også. Er litt sånn... Men siden bagasjerommet er utelukket tenkte jeg at under baksetet kunne gå. Det kan det fortsatt avhengig av løsning. Blir vel bedre lyd med ordentlig kasse?

                        Men basskasser har jeg ikke så mye peiling på. Har vært inneom byggetrådene osv, men alle virker jo så store. Må man ikke ha litt volum med en lukket kasse?

                        Angående bilen er bildene tatt i sommer rett etter lakkering. Det har kommet opp litt flere chromlister nå, men takk for kred. De pentaene må nok børstes blank også med tiden.

                        Comment


                        • #13
                          Lukka kasser er de minste kassene, det er og de enkleste og bygge... kassa til min 10" er på 16 liter, Men volum mengde varierer jo fra merke til merke...

                          Comment


                          • #14
                            når du lager en lukka kasse så er det ikke viktig hvor stor den er, ikke så mye som bandpass/porta etc.
                            om kassa er 20-30 liter gjør dette ganske lite.. s¨derfor er nok det lettere.. og porta kasse under sete eller under dashen er litt vrient og lage

                            Comment


                            • #15
                              Det vil si at bare jeg får plass til elementet med litt luft rundt inni kassa, vil det holde til god nok lyd? Er ikke formen på kassa heller så kritisk? Har prøv lese meg opp her, men det er ikke lett. Har heller ikke skjønt koblinga mellom element og kassestørrelse.

                              Comment

                              Working...
                              X