Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri bak i bilen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har flyttet batteriet bak, og jeg skal sette på en sikring på strømmen som går fram, men denne må være over 200amp siden starteren raskt vil vippe over 200amp.

    Er ikke noe forskjell på om du har batteriet forran eller bak, like stor risk på å kjøre usikret kabel fram som bak, uansett hva reglene sier.
    sigpic
    /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

    Kna Bodø Gatebil

    Comment


    • #17
      Er ikke så farlig om bilen tar fyr mener jeg.............
      Øyvind Kalbækken

      Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Øyvind View Post
        Er ikke så farlig om bilen tar fyr mener jeg.............
        unnskyldning for å kjøpe ny bil....
        Mvh Morten
        - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
        Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
        Bad Sound Kills Good Music!

        Comment


        • #19
          Originally posted by Jan Arild View Post
          Har flyttet batteriet bak, og jeg skal sette på en sikring på strømmen som går fram, men denne må være over 200amp siden starteren raskt vil vippe over 200amp.

          Er ikke noe forskjell på om du har batteriet forran eller bak, like stor risk på å kjøre usikret kabel fram som bak, uansett hva reglene sier.
          No shit sherlock....

          Var aldri prat om å kjøre uten sikring, det var bare hva emmareglene tillot.........
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #20
            Drit i sikring bruk heller spiker....

            En eldre montør her på jobb har en fin regel når det gjelder sikring. Ta antall tommer spikeren er ganger 100. F.eks en 2" spiker gir 200amp sikring osv.

            Mvh Morten
            - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
            Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
            Bad Sound Kills Good Music!

            Comment


            • #21
              Flyttet batteriet i en 88 626 Coupe bak i bagasjerommet pga et plass krevende turbokonverterings prosjekt i motor rommet.

              1 35 kvadrats kabel ble spleiset inn på den orginale kablingen som gikk til + polen og lagt bak til batteriet der en 300A sikring ble plasser ved batteriet. Dette fungerte feilfritt i de 3 årene jeg brukte bilen, selv midtvinters i temperaturer ned mot 30 blå

              Comment

              Working...
              X