Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monster Cable XLN 16GA Car Audio Speaker Wire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Testen ble nøye utført såvidt jeg forstod det, med flere lytt.

    Og det sier jo sitt om du ikke hører forskjell fra lytt til lytt...

    Da er ikke kablene verd det.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #17
      Nei, jeg sier jo det små marginer
      Men forskjellene er der
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #18
        Når marginen er så liten mellom kleshenger og fet kabel, hvor liten er den ikke mellom god og fetest kabel
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #19
          ikke godt å si, blir fra både min og din side kun spekulasjoner
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #20
            Originally posted by sqwannabe View Post
            Det blir vel å generalisere litt mye?
            Kan jo like godt si at man ikke hører forskjell på høyttalere å da, i og med at ørene ikke er pålitelige nok?
            Jeg hører ihvertfall forskjell.
            Jeg tar forsåvidt poenget ditt, men jeg påstår ikke at forskjellene ikke er der. Jeg sier bare at pengene i mine øyne er langt bedre anvendt hvor de utgjør en større forskjell. Bilen din vil ikke gå spesielt mye fortere om du bruker 20 000,- på et stylingkit som forbedrer aerodynamikken, selv om det vil utgjøre en forskjell. Bruker du derimot tilsvarende sum på motoren blir forskjellen en annen.

            Comment


            • #21
              Kunne ikke sagt meg mer enig.
              Jeg har ikke brukt mye penger på kabler, og kommer neppe til å gjøre det i bilen ihvertfall - kanskje inne med tiden, som en siste finish.
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #22
                Originally posted by epifant View Post
                Jeg tar forsåvidt poenget ditt, men jeg påstår ikke at forskjellene ikke er der. Jeg sier bare at pengene i mine øyne er langt bedre anvendt hvor de utgjør en større forskjell. Bilen din vil ikke gå spesielt mye fortere om du bruker 20 000,- på et stylingkit som forbedrer aerodynamikken, selv om det vil utgjøre en forskjell. Bruker du derimot tilsvarende sum på motoren blir forskjellen en annen.
                me lov u long time <3
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Engen Audio View Post
                  Hadde vært interessant å vite hva de 2x6meterene med kabel kommer på med frakt osv, levert.

                  Har ikke helt trua på at det blir så billig
                  ca 300-400,-

                  Comment


                  • #24
                    Det var jo ikke akkurat råbillig for 2 6meters ruller med 1.5mm2..

                    Har selv testet dette med kabel, og det er noen små forskjeller, men de er langtifra store nok til at jeg gidder å bry meg, ihvertfall så lenge man bruker fornuftig dimensjon på kabelen i forhold til lengden og effekten. Vi klarte ihvertfall ikke peke ut noen vinner mellom "THX" monsterkabel 12AWG, Biltema 4mm2 og Nordost Blue Heaven, selv om selgeren i butikken lovpriste og preiket om den fantatiske "luftige" diskanten og flerdimensjonale lydbildet i Nordost-kabelen.

                    Men man prøver kanskje å overbevise seg selv så hardt om at man har gullører at man innbiller seg at det låter forskjellig og/eller bedre..

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Pappa View Post
                      preiket om den fantatiske "luftige" diskanten og flerdimensjonale lydbildet i Nordost-kabelen.

                      Men man prøver kanskje å overbevise seg selv så hardt om at man har gullører at man innbiller seg at det låter forskjellig og/eller bedre..
                      Jeg er så lei av sånne selgere.

                      Ba en på hifi-centerkjeden her i kristiansand å demo de kablene han skulle selge meg vs de kabelene jeg sa jeg trengte på JBL monstertingene de har der nede.
                      Machintos-monstre og JBL horngreiene som er så lovpriste, husker ikke navnet på det, uansett.

                      Da hadde han plutselig ikke tid, eller riktige plugger blablabla...
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #26
                        Hehe. I dette tilfellet var det snakk om at meg og en kompis skulle ta med HT ledningene vi brukte nå, og teste det mot denne "wonder"-kabelen hans, og da garanterte han at vi ble helfrelst og fikk store a-ha opplevelser osv.. Han påstod han skulle hjelpe oss å fjerne "teppet" fra HT våre. Testet med Dynaudio HT og Primare pre/power trinn som er mange ganger dyrere enn våre oppsett iallefall.

                        Syns ikke det låt som det ble fjernet noe teppe fra HT jeg men. "Sjokket" ved byttet av HT kabel uteble iallefall. Luring han her, selger på Hificenter her nede, er i slekt med meg og.. får "gode" rabatter fra han visstnok

                        Comment


                        • #27
                          er vel så mye greie kabler i handelen i norge med fornuftige priser så ser ikke helt vitsen med å kjøpe fra utland. Synes det er greit å handle i norge så er forhandler der den dagen jeg trenger å ikke må vente i evigheter på noe som kommer en gang fra utlandet...
                          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                          Comment


                          • #28
                            det skulle ha vært moro å gjort slike skikkelig blindtester av kablere på et godt justert oppsett i bilen...

                            det sies at det ER forskjell mellom div kablere på samme måte som det er på høyttalere var en av di PM gutta som fortalte meg..

                            har lest et artikkel som der en av PM gutta ("Mike" tror han blir kalt) , at han hadde gjort en blindtest med sin kone på et høyttalerkabel i stua si..

                            kabel han ville test var en Kimber Cabel TC8 , "Mike" har lang erfaring 20-30års innen bilstereo og er vel en av di PM shop som har så "guldører" som mange sier..hehe

                            han gjorde 4 blindtest med sin kone uten hun viste hva som hadde blitt forandra...

                            artikkelen forteller at kona hadde gjettet riktig på alle testene hvor TC8 låt mye bedre.. hvilke kabel det andre var vet je ikke..

                            jobber sammen med en som har jobba som musikker i vel 10år eller mer tidligere, han forteller meg AT han klarer å høre forskjell mellom kablere som han har prøvd osv.. han lytter mye til Jazz, blues osv..

                            men det er en forutsatt at man har SKIKKELIG oppsett til å gjøre dette på.. Hans oppsett er :
                            Høyttaler: Martin Logan
                            CD-drivverk : Sony xa-50 ES
                            Konverter : husker ikke i farta hva det het (ligger i 10-13 000,- klassa)
                            Amp : 2x modda 2kanals Electrocompaniet (dem første ekte Electrocompaniet - ikke di som blir produsert nå), som hvor 1 stk driver hver sin Martin Logan høyttalere

                            Kabler : det husker heller ikke farta


                            Men men skal ikke påstå at det faktisk er skikkelige hørbar forskjell her.. tror det er vel opptil en hver enkelt tror je...

                            Comment

                            Working...
                            X