Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monster Cable XLN 16GA Car Audio Speaker Wire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Monster Cable XLN 16GA Car Audio Speaker Wire

    Noen som har noe formening om hvordan disse kablene er på kvalitet?

    http://cgi.ebay.com/2-MONSTER-CABLE-...QQcmdZViewItem

  • #2
    hvorfor kjøpe fra utlandet?
    sigpic

    Comment


    • #3
      billigere en i norge med den kronekursen som er nå. tror jeg værtfall :P
      Men er dte noen i norge som selger slike kabler så si ifra

      Comment


      • #4
        Hadde vært interessant å vite hva de 2x6meterene med kabel kommer på med frakt osv, levert.

        Har ikke helt trua på at det blir så billig
        Mvh
        Lars Engen

        Comment


        • #5
          Jeg kom over billige R-dekk i Sverige, kontaktet den norske importøren, oppgav prisen jeg hadde fått og forklarte at jeg gjerne ville kjøpe fra en norsk forhandler og spurte hva slags pris de kunne gi meg. Fikk mail tilbake med en pris som kun var 400 kroner over den svenske (og de svenske dekkene måtte jeg ha hentet selv).

          De fleste kan gi litt rabatter, og på Monster Cable vil jeg tro det ikke bør være noe stort problem...

          Comment


          • #6
            Er det så mange som forhandler Monster Cable lengre ? Da jeg var sponset av de så fikk jeg tak i kabler som ikke fantes på det norske markedet pluss litt koblingsmatriell, men jeg ble ganske skuffet når jeg så hvordan kablene så ut uten isolasjon...
            Mvh
            Lars Engen

            Comment


            • #7
              Vet at bilradiospesialisten selger monstercable, kjøpte monster signalkabel der. men synes monstercable er litt oppskrytt..
              Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

              Comment


              • #8
                Kabler er så KJEMPEBRA Å BRUKE MYE PENGER PÅ!

                Det er AKKURAT der du bør legge MEST penger i anlegget ditt, fordi en Kobberkabel fra produsent X som koster 100 000 er MYE bedre enn den kobberkabelen som koster 100,- fra produsent Y

                Men skal du virkelig slå på stortromma, så slår du til med kleshengere!

                http://consumerist.com/362926/do-coa...monster-cables
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Kabler er ikke vits i å bruke store summer med penger på, ihvertfall ikke med mindre du har et bra oppsett fra før.

                  Men som så mange sier her inne, at det ikke er forskjeller på lyden - det stemmer ikke helt.
                  Marginene er små, men forskjeller er der.
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                  Comment


                  • #10
                    Det er forskjell på en kabel til 1,- meter og en til 100,- .
                    Det går jeg lett med på, men at du skal klare å hente noe spess på å bruke kabel til så fordømt mange penger meteren, det tror jeg ikke en plass.

                    En helt ok kabel, f.eks:
                    Supra Classic 4.0, metervare NOK 43.00

                    Tror jeg holder til de fleste oppsett, selv ODR.

                    At denne:
                    Supra Sword 2 x 3 m terminert NOK 6 706.00

                    Skal gi noe bedre lyd?
                    Fordi den har 12ledere vridd mot klokka, og tolv ledere andre veien, dagens kvakksalvere som skriver slik som detta spør du meg.

                    Det er sikkert 2000% fortjenste på den kabelen, kansje ikke hos eltek, men ett sted i leia er det noen som tjener veldig gode penger på kabelhysteri.

                    Bare ta som denne:

                    http://www.audiojunkies.com/blog/119...-profit-margin
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #11
                      Hva du tror er egentlig ikke kjempe relevant. Med mindre du har testet det blir det bare synsing.
                      Skal jeg bruke penger på kabler, kjøper jeg påskostede råmaterialer og lager dem selv. Da slipper jeg "snake-oil".
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                      Comment


                      • #12
                        Det blir strengt tatt bare synsing uansett. Ørene våre er ikke akkurat pålitelige måleinstrumenter, akkurat som resten av sansene våre. Hørt Virtual Barbershop-klippet? Uansett hvor mye ørene dine prøver å overbevise deg om at du sitter i en barbersalong sitter du like fullt med rumpa godt plantet på kontorstolen hjemme

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by epifant View Post
                          Det blir strengt tatt bare synsing uansett. Ørene våre er ikke akkurat pålitelige måleinstrumenter, akkurat som resten av sansene våre. Hørt Virtual Barbershop-klippet? Uansett hvor mye ørene dine prøver å overbevise deg om at du sitter i en barbersalong sitter du like fullt med rumpa godt plantet på kontorstolen hjemme
                          Det er knall det klippet!

                          Vel, jeg vet det er en del synsing, og det er som epifant sier, øret vårt er ikke pålitlig.

                          Men når flere går ut å tester dem med måleinstrumenter[citation needed] og ikke finner forskjell, mens audiofile mener seff at en kabel til 100k låter mye bedre enn den til 1k.

                          Mens de i neste øyeblikk blir lurt av en gjeng kleshengere(se tidligere link), da er det noe fishy ute å går.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #14
                            Det blir vel å generalisere litt mye?
                            Kan jo like godt si at man ikke hører forskjell på høyttalere å da, i og med at ørene ikke er pålitelige nok?
                            Jeg hører ihvertfall forskjell.
                            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by neptyr View Post
                              Men når flere går ut å tester dem med måleinstrumenter[citation needed] og ikke finner forskjell, mens audiofile mener seff at en kabel til 100k låter mye bedre enn den til 1k.

                              Mens de i neste øyeblikk blir lurt av en gjeng kleshengere(se tidligere link), da er det noe fishy ute å går.
                              Enig, det låter veldig fishy.
                              Men kan ha noe med test-metodene å gjøre? Jeg vet "lydhukommelsen" min er ganske kort på såpass små forskjeller, og sliter om det blir litt pause mellom kablene.
                              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                              Comment

                              Working...
                              X