Ta gjerne 2 målinger, en i ørehøyde i lytteposisjon, og en midt mellom setene i øreposisjon.
I lytteposisjon er det nesten garantert faseforskyvninger i forhold til midt mellom elementene dersom du ikke bruker tidskomp, men er uansett greit å "se" hva du hører på
Akkurat hva som skjer lydmessig når mellomtonen får "juling" av midbassene har jeg aldri testet, så det blir ihvertfall bare synsing fra min side så det tør jeg ikke si noe om.
I lytteposisjon er det nesten garantert faseforskyvninger i forhold til midt mellom elementene dersom du ikke bruker tidskomp, men er uansett greit å "se" hva du hører på

Akkurat hva som skjer lydmessig når mellomtonen får "juling" av midbassene har jeg aldri testet, så det blir ihvertfall bare synsing fra min side så det tør jeg ikke si noe om.

Men jeg har tekstutskrift fra målingen i midten - tar med alt under 1k:
Men men. Som du ser ligger jo alt under 300 hz noen-og-6dB under resten av spekteret. Derifra og oppover er det jo stort sett +-4dB, bortsett fra denne dalen i 650-850. For en drittkurve egentlig. Hadde vært moro å vite delefrekvensene. Skal spørre Fusion.
(langtifra bass dette men, prinsippet er jo noenlunde det samme).
Comment