Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forskjellig batteri forran og bak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ok. Dette har jeg tenkt å gjøre. Siden jeg ikke hadde råd til å bytte til 50mm^2 så la jeg bare en ekstra 25mm^2 kabel. Jeg sikrer begge kablene med samme sikringsholder(noen som vet om de har lignende på en butikk i trondheim?), og en 90amp sikring.
    Jeg kan jo koble en kabel til pluss, og en til minus. Vet ikke hva som blir best.

    Jeg har en dynabel bf0804 og en Helix SPXL som jeg kommer til å bruke. Det blir ca 1000wrms tilsammen.

    Comment


    • #17
      dette med batteri som ingen har nevnt her er at om du har ulik amper,type og alder på et batteri er at som nevnt tidligere er at d batteriet som er dårligs vil "stjele" strøm fra d som er d best, med andre ord fra ditt nye batteri og d vil resultere til at du langsomt knekker d nye batteriet, dette har jeg gjort selv og d er surt, så hold deg til et batteri til du har råd til eventuelt ett til, og dessuten kan man ikke sammenligne odyssey og biltema batteri, er vitt forskjelige batteri.
      og d er nok en grunn til å ikke koble dem sammen.
      Last edited by bmw520; 24-03-2008, 05:03.
      Ronny Karlsen
      02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
      96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
      Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

      Comment


      • #18
        kjøpt dårlig batterier du da Ronny, Biltema`n tar kvelden først vettu *blunk* - men ja et godt poeng
        Reinhardt

        Comment


        • #19
          Eh nei du, brukt kun kjente merker du, men d er sånn d funker gitt, har lært litt på elektro på skolen da og ikke minst i praksis
          PS nå var nå poenget at biltema er "noe" dårligere en et odyssey/kinetik osv da
          Aldri hatt biltema og kommer aldri til å kjøpe d heller, ikke for stereo bruk iværtfall.
          Last edited by bmw520; 30-03-2008, 03:45.
          Ronny Karlsen
          02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
          96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
          Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

          Comment

          Working...
          X