Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor mange liter trenger en Lib 1551 og valg av komponentsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Mrtical View Post
    Ser den Nils, men ikke alltid "en viss tendens" trenger være rett fordi.
    Jeg kjørte først 70ltr på en lib, og det ble ALT for lite.
    Puncha var der, men manglet hav av den buldrete lave bassen som var grunn til jeg ville ha 15"
    Og, han laget btw til focus subber. Rimelig identisk er ikke helt identisk sånn til info.
    Nå har Hifonic klart a svare litt selv her også, så da skal ikke jeg dra ting noe særlig lengre, du tok ikke helt poenget mitt hellet, jeg skulle nokk ha skrevet med " istede, jeg kom med ett tips om at Hifonic vet hva han snakker om.

    Comment


    • #17
      Da henger jeg med Jonas takk for utdypningen
      Sier selvsagt ikke at jeg ikke trodde på det du skrev, men med forklaringen din her så forsto jeg det litt bedre
      Etter det jeg prøvde med 70ltr og 118 så låt 118 vesentlig bedre.
      Nå er kassa tunet til 33/34 mot 70litern på 35/36hz.

      Har fint plass til å få laget 130 kasse og smekke i 2x15, men etter det jeg hørte av 2x15 i 140ltr kasse så likte ikke jeg personlig lyden utav det. Den var tunet til 38hz.

      Tror du forskjellen fra 33 til 30 vil merkes i bmw sedan?

      Nils: hehe, henger med deg der, men uten spesiell utdypning og begrunnelse , OG dårlig erfaring med det selv, så valgte jeg si omtrent identisk ikke var helt

      Så da mr trådstarter. Du kan da teste 130ltr 30hz tuning , å gjerne gi meg en feedback på hva du synes om resultatet.
      Blir det knall så lager jeg mer enn gjerne en selv å får i en 15" til

      Edit: Var bare 1 15" du hadde?! Di 130 som har blitt snakket om er til 2.
      Selv bruker jeg 118-120 til 1.
      Så hvis du hadde en på 120ltr med 6" port (hva er lengda på port?) så funker nok det knall
      Beklager feiltagelsen
      Last edited by Mrtical; 21-10-2013, 02:23.

      Comment


      • #18
        da blir det vell testet med en 130liter kasse og 30hz tuning hvis det er bedre enn 120 liter med 6" aeroport? Jeg har nå fått utstyret som en på forumet her solgte til meg. Når jeg koblet på forsterker så står den og piper når forsterkeren er av.. Hva kan dette komme av? gnistret også når jeg koblet på strømledningen. måtte dra ut sikringene for at det ikke skulle gjøre det. Er dette normalt..?

        Comment


        • #19
          Ehm, nei, det er ikke helt normalt akkurat.
          Hvordan koblet du dette?

          Comment


          • #20
            Bestemt deg for komponentsett ?
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #21
              Jeg koblet til forsterkeren på helt vanlig måte.. strømkabelen til slutt riktignok. Forsterkeren sluttet å pipe etter jeg slo den av og på. Men er fortsatt litt skeptisk til å la den ligge med strøm i bilen. Hørtes ut som en "øresus" lyd.. skal prøve om forsterkeren drar subben etterpå. Hvordan blir det å paralellkoble en lib sub til en ohm som har kablene fastmontert? Begge pluss inn på en utgang, og begge minus på en utgang..? Forsterkeren er en lib 1200.

              Har ikke bestemt meg for komponentsett ennda nei! ble travelt med mye prøver og styr så har ikke rukket å tenkt så mye på det ennda

              Comment


              • #22
                Ah okei. Remote koblet du på spiller?

                Hvordan subb/er er det? D1 eller d2?

                Comment


                • #23
                  Er original spilleren som står i bilen, så kobelt remote fra originale forsterkeren baki bilen. Det funket knall på 4-kanals forsterkeren ivertfall er d2 sub

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Hifonic View Post
                    Jeg bygde en kasse på 130l til to Focus subber som egentlig er rimelige identiske til disse LIB subbene. Tunet kassa til 30hz og det spiller råbra i en Passat stasjonsvogn. Dette går litt mot de fleste adre anbefalinger, som jeg også vet fungerer veldig bra, men den kassa overrasket meg noe enormt. Går både kjellerdypt og klarer fint å slå fra seg på høyere frekvenser.
                    Han som har kassa i bilen er hvertfall storfornøyd!
                    hadde selv 2 stk 15" focus subber i like stor kasse, tunet en tanke høyere, spillte noe helt sinnsykt!
                    Ford Focus
                    B2 Audio CC15
                    B2 Audio Mono v4

                    Comment


                    • #25
                      Ah, hvis det er en d2 du har så er det + på + og - på - for 1ohms last.
                      Hm merkelig. Fortsatt slik?

                      Redigerte posten min på forje side her da jeg skrev test 130 grunnet innbilte meg ett sec du hadde 2x 15"
                      Til 1 så holder det plenty hvis du har en på 120ltr.
                      Kjører samme selv.

                      Comment


                      • #26
                        fikk målt med et multimeter omsider og fant ut at det ble slik jeg skulle koble subben ja! Når det gjelder forsterkeren så fikk jeg prøvd men en annen remote, og fikk prøvd den over litt lengre tid. Forsterkeren virker helt fin nå heldigvis, ingen spesielle lyder eller slikt Når forsterkeren slår seg av så lager den en lignende lyd, men det er vell fordi at den tapper seg for strøm etter noen sekunder fra jeg har skrudd av spilleren?

                        Jeg har begynt på å lage kasse med 120Liter ja, så blir moro å høre hvordan det spiller etter hvert!

                        Det har blitt montert inn en Kenwood kdc-5751sd spiller som det er oppgitt 50W x 4 watt på. Den forsterkeren jeg har RF P4004 (gammel modell) har også oppgitt 50W x 4 watt i 4 ohm på. Er det likevell best å bruke forsterkeren til å drive høyttalerene i bilen, eller har det ingen hensikt?

                        Comment


                        • #27
                          Spilleren er ikke 50w rms x 4, men max. Omkring 20w rms per kanal tipper jeg. Så best med forsterkeren

                          Comment


                          • #28
                            Det er jo bra lykke til med kassebyggingen.

                            Som skarstein sier, spillern gir langt fra oppgitt effekt som oftest. Så, har du en 4ch liggendes så ville jeg brukt den.
                            Hvordan komponenter har du?

                            Comment


                            • #29
                              Jeg har ikke handlet inn noen komponenter ennda, så jeg er vell egentlig åpen på dette området Som jeg ser det nå, er vell kanskje gladen rs 165 en god mulighet.

                              Jeg har kommet til et punkt der jeg skal begynne å bygge port til kassen min, men er usikker på om jeg må ha bøy på den, eller om jeg kan ha en ren 90 graders vinkel i porten. Blir det eventuelt blåselyder hvis jeg ikke avrunder de?

                              Comment

                              Working...
                              X