Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mille 6,5 tommer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by gbraen View Post
    Dette blir vel som med SACD? Har faktisk ikke hørt om disse formatene før, verken FLAC eller XRCD, man lærer vel stadig noe nytt.
    nei,ikke samme som sacd....xrcd kan du bruke i alle cd spillere.
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

    Comment


    • #62
      Arrester meg gjerne om jeg tar feil, Jonny, men kan prøve forklare prosessen litt slik jeg har oppfattet den:

      XRCD følger Redbook-standarden for vanlige CD'er. Det som er fint med XRCD er at selve produksjonsprosessen (fra mastering til platetrykk) foregår svært kontrollert. Alle plater er direkte trykk av den dupliserte mastern (ikke kopi av kopi) - mastern i seg selv er produsert på en måte som er ulik en vanlig cd-plate.

      Til en vanlig cd står master i ro (og laser beveges) når den preges, mens på en XRCD står laser i ro, mens selve disc'en (mastern) spinner som i en vanlig spiller. Dette gjør at pregingen på platen er litt sideskåren i forhold til en vanlig cd og mer i tråd med hvordan en vanlig cd-laser leser platen. Dette bidrar også til at Jitterkorrigeringen kan gjøres mer effektiv.
      /////ALPINE Mobile media solutions
      Lotus by seas
      BR?X German car audio

      Comment


      • #63
        har lest en plass om hvordan xrcd ble lagd,mener å huske det var litt mere omfattende,men det kan være det samme,de låter bedre,og det holder for meg
        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

        Comment


        • #64
          Originally posted by Jonny.B View Post
          har lest en plass om hvordan xrcd ble lagd,mener å huske det var litt mere omfattende,men det kan være det samme,de låter bedre,og det holder for meg
          Kan man få noen kjente titler her, eller er det bare klassisk og tull? Pink Floyd? Dire Straits? Toto? Har du en link til hvor du handler dette?

          Geir.

          Comment


          • #65
            Nå har jeg bestilt HV100 og HV200 fra Hertz, så får jeg prøvd ut disse og se hvordan dem fungerer.

            Etter det alle sier skal dem være bra i forhold til prisen. Tilbakemeldinger kommer.

            Comment


            • #66
              Originally posted by spade View Post
              Klart at en 15" flytter mer luft enn en 8", men om du deler diskanten på 3500hz som du sier skal ikke en 1" ha problemer i det heletatt med å spille høyt og klarer seg fint ned til delefrekvens.

              Du driver å nevner elementene som finns idag ikke gjengir dynamikk. Leser jo en del blader der de tester høyttalere og der sier at man aldri har fått bedre høyttalere til prisene som er idag. Utviklingen går framover.

              Og det er slett ikke kvaliteten på innspillingene som er problemet, de er laget med lite dynamikk for at dårlige høyttalere som f.eks. mp3-spillere med ørepropper skal klare å spille musikken. Med ekstreme nivåforskjeller hadde nok øreproppene hatt store problemer. Les nyeste hjemmekino, står en liten side om Loudnesswar der også. Problemet startet tidligere enn for 15 år siden. Men klart, det finnes jo innspillinger med dynamikk idag også, men generelt er det meget få innspillinger med mye dynamikk.

              Og kanskje du vil dele med resten av oss hvilke superelementer som gjorde deg fornøyd?
              Jepp, det kan jeg.

              Tenkte bruke noen JBL elementer, men blir å bruke Hertz hvis dem er så bra som det blir påstått.

              Fra venstre: TC25, TC40, TC50




              Og det er helt sikkert at disse subbene blir brukt:




              Alt er egentlig gammelt og gikk ut av produksjon før 2000. Men det rocker noe helt enormt. Skal lage egen prosjekt-tråd senere...

              Geir.

              Comment


              • #67
                Og så har jeg tre alternativer på 8", enten Hertz Hv200, eller Jbl TC81, eller disse:




                Dette elementet må renoveres da dustcap'en har fått seg en trøkk!

                Geir.

                Comment

                Working...
                X