Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mille 6,5 tommer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er ikke så veldig opptatt av at det skal spille korrekt, det greier man ikke uansett. Alle høyttalere spiller forskjellig fra merke til merke. Jeg vil ha dynamikk, og det skal spille høyt, selvfølgelig med en viss lydkvalitet. Detaljer er også en ting jeg er opptatt av.

    Jeg mener musikk = dynamikk, det er det som er gøy. Bare jeg finner ett mellomtone/midbass-element som har de egenskaper jeg leter etter kjøper jeg.

    Comment


    • #17
      Originally posted by gbraen View Post
      Er ikke så veldig opptatt av at det skal spille korrekt, det greier man ikke uansett. Alle høyttalere spiller forskjellig fra merke til merke. Jeg vil ha dynamikk, og det skal spille høyt, selvfølgelig med en viss lydkvalitet. Detaljer er også en ting jeg er opptatt av.

      Jeg mener musikk = dynamikk, det er det som er gøy. Bare jeg finner ett mellomtone/midbass-element som har de egenskaper jeg leter etter kjøper jeg.
      Skrev vel ikke så mye om "korrekt" i Mille vs K2P teksten, men dog
      Du fant vel egentlig et svar om du leste det jeg skrev, for det er nettopp det du nevner her som er et av Mille's største egenskaper. En sjelden dynamikk og en evne til å spille veldig høyt uten tegn til stress.
      Honda Civic
      Audison Thesis

      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

      Comment


      • #18
        Det er akkurat det jeg er ute etter. Så jeg kunne godt prøvd med Mille hvis du mener det er det som kommer nærmest mine kriterier.

        Hva tar du for dem?

        Tenkte litt på de nye Dynaudio-elementene, har noen erfaring med dem?

        Comment


        • #19
          Originally posted by gbraen View Post
          Det er akkurat det jeg er ute etter. Så jeg kunne godt prøvd med Mille hvis du mener det er det som kommer nærmest mine kriterier.

          Hva tar du for dem?

          Tenkte litt på de nye Dynaudio-elementene, har noen erfaring med dem?
          Dynaudio har en helt annen klang. De låter mye mørkere og har en mye snillere måte å spille på. De er ikke så dynamiske og bass-sterke, men heller mer mot en ganske varm og behagelig klang i likhet med Morel og DLS som minner litt om hverandre, selv om de langt fra låter likt.
          Honda Civic
          Audison Thesis

          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

          Comment


          • #20
            Slenger meg på her!
            Ettersom trådstarter er en kompis av meg, så tar jeg meg den frihet å sier noen ord om dette. Vi har holdt på med bilstereo rundt 20 år,bare på hobby basis. Men iløpet av den tiden har vi jaggu vært borti mangt og mye!
            Vet hva trådstarter er ute etter, ettersom vi begge er ute etter samme dynamikk/trykk...
            Jeg har selv hørt focal k3p i best tenkelig oppsett, forsterker fra audison til 50 store lapper og spesialbygd dør. For en skuffelse!!!! Rent og pent, men ikke trykk og den dynamikken man forventer av det oppsettet og ikke minst pris!!
            Har selv ref-serien til Soundstream som jeg har montert i mellom registeret, da jeg kjører midbasser i tillegg(uten å nevne navn). SS sette ble rett og slett for puslete... Må dele på ca 120 hz for å unngå forvregning på SS- settet, noe jeg/ vi hadde forventet at det skulle takle til den prisen og oppbygning av komponentet.
            Så da Dere Anbefaler et sett da det er bare nyanser som skiller settene fra hverandre, hva er da vitsen.. Har ikke selv hørt Mille sitt sett, men hvis det er på "høyde" med K3p- settet fra Focal, så er dessværre ikke Deres annbefalinger de rette til trådstarter...
            Ingen sure miner her, bare en mening om hvordan lyd man forventer seg for pengene

            Med hilsen Ronny Eide
            Med Hilsen Ronny Eide

            Alpine,jbl og andre godsaker...

            Comment


            • #21
              Originally posted by raane View Post
              Slenger meg på her!
              Ettersom trådstarter er en kompis av meg, så tar jeg meg den frihet å sier noen ord om dette. Vi har holdt på med bilstereo rundt 20 år,bare på hobby basis. Men iløpet av den tiden har vi jaggu vært borti mangt og mye!
              Vet hva trådstarter er ute etter, ettersom vi begge er ute etter samme dynamikk/trykk...
              Jeg har selv hørt focal k3p i best tenkelig oppsett, forsterker fra audison til 50 store lapper og spesialbygd dør. For en skuffelse!!!! Rent og pent, men ikke trykk og den dynamikken man forventer av det oppsettet og ikke minst pris!!
              Har selv ref-serien til Soundstream som jeg har montert i mellom registeret, da jeg kjører midbasser i tillegg(uten å nevne navn). SS sette ble rett og slett for puslete... Må dele på ca 120 hz for å unngå forvregning på SS- settet, noe jeg/ vi hadde forventet at det skulle takle til den prisen og oppbygning av komponentet.
              Så da Dere Anbefaler et sett da det er bare nyanser som skiller settene fra hverandre, hva er da vitsen.. Har ikke selv hørt Mille sitt sett, men hvis det er på "høyde" med K3p- settet fra Focal, så er dessværre ikke Deres annbefalinger de rette til trådstarter...
              Ingen sure miner her, bare en mening om hvordan lyd man forventer seg for pengene

              Med hilsen Ronny Eide
              Oi, her var det litt å ta tak i...

              Jeg har IKKE sagt at K3P/K2P er på linje med Mille, og det er det LANGT ifra, og det sa jeg veldig konsist i posten min...
              De mille oppsettene jeg har montert og hatt en del i har vært meget velykkede. Men her har monteringen vært veldig gjennomført med meget godt dempede dører og ellers godt oppsett i bilen.. I en Mitsubishi Eclipse som en kunde har kjører han 135w fra en Audison LRx 4.1k forsterker, og her kjørte vi ML1600 midbassen helt nedi kjellern uten subsonic filter og den ga seg aldri...
              Her var det ikke behov for subwoofer i det hele tatt...! MEGET dynamisk og energisk...

              Nå skal det sies at det Focal K3P settet jeg har hørt og justert langt fra hadde denne midbassresponsen, og der kjørte han settet i en 2.5 veis løsning der begge midbassene spiller helt i kjellern..

              Jeg har prøvd mange komponentsett opp gjennom tiden, og ingenting har overrasket/imponert meg så mye som Hertz. Med tanke på hva han er ute etter så er det MLK165 settet som vil passe han best.
              Om du/dere velger å høre på meg, det gjør dere som dere vil med men jeg har i hvertfall prøvd ufattelig mye av det som fins på markedet i så og si like monteringer med likt dempemateriale og mengde, og er klar i min tale

              Men alt i alt, er det monteringen som spiller den største rollen, og det er her det er midbass å hente.. Demp dørene så døde og solide som det er mulig å få til, da kan en begynne å snakke potensiale for dynamikk og midbass.
              Last edited by RiZLa; 27-03-2007, 14:38.
              Honda Civic
              Audison Thesis

              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

              Comment


              • #22
                Skal holde litt tilbake med kjøpet til jeg faktisk har hørt dette Mille-settet i en bil, vi har kanskje ikke samme mening om hvordan ett frontsett skal høres ut...

                Jeg har ett høyt krav til frontsett, men har som sagt handlet meg tom på forskjellige frontsett som jeg ble lovet skulle være dynamisk og høytspillende.

                Alle frontsett skulle tåle rundt 100-150 wrms, men når jeg klager på dem sies det at; neida, du må kjøre 250 wrms på dem. Hvor er garantier da hvis jeg blåser dem?

                Hadde noen elementer fra Jbl som stammer fra tidlig 90-tall, og det kaller jeg høytspillende... Men problemet er at disse ikke lages mer, og jeg brant det ene elementet.

                Hvis jeg sier at jeg har ett sett B&W 703 inne i huset, og disse spiller bra, men i bilen vil jeg ha noe som spiller som Klipsch RF-3, skjønner dere hva jeg mener?

                Er det noen forhandlere her i Nordland som forhandler Mille og har slikt montert slik at jeg får prøvd dem og gjort meg opp en mening?

                Hyggelig med innspill, takk til alle!

                Geir.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by gbraen View Post
                  Skal holde litt tilbake med kjøpet til jeg faktisk har hørt dette Mille-settet i en bil, vi har kanskje ikke samme mening om hvordan ett frontsett skal høres ut...

                  Jeg har ett høyt krav til frontsett, men har som sagt handlet meg tom på forskjellige frontsett som jeg ble lovet skulle være dynamisk og høytspillende.

                  Alle frontsett skulle tåle rundt 100-150 wrms, men når jeg klager på dem sies det at; neida, du må kjøre 250 wrms på dem. Hvor er garantier da hvis jeg blåser dem?

                  Hadde noen elementer fra Jbl som stammer fra tidlig 90-tall, og det kaller jeg høytspillende... Men problemet er at disse ikke lages mer, og jeg brant det ene elementet.

                  Hvis jeg sier at jeg har ett sett B&W 703 inne i huset, og disse spiller bra, men i bilen vil jeg ha noe som spiller som Klipsch RF-3, skjønner dere hva jeg mener?

                  Er det noen forhandlere her i Nordland som forhandler Mille og har slikt montert slik at jeg får prøvd dem og gjort meg opp en mening?

                  Hyggelig med innspill, takk til alle!

                  Geir.

                  Er veldig lurt å få lyttet til settet før du kjøper det ja...

                  Hadde du bodd i disse trakter skulle jeg gjerne organisert så du kunne få både lyttet til det i biler på forskjellige oppsett og i butikken, så du får hoppe på flyet
                  Honda Civic
                  Audison Thesis

                  http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by raane View Post
                    Slenger meg på her!
                    Ettersom trådstarter er en kompis av meg, så tar jeg meg den frihet å sier noen ord om dette. Vi har holdt på med bilstereo rundt 20 år,bare på hobby basis. Men iløpet av den tiden har vi jaggu vært borti mangt og mye!
                    Vet hva trådstarter er ute etter, ettersom vi begge er ute etter samme dynamikk/trykk...
                    Jeg har selv hørt focal k3p i best tenkelig oppsett, forsterker fra audison til 50 store lapper og spesialbygd dør. For en skuffelse!!!! Rent og pent, men ikke trykk og den dynamikken man forventer av det oppsettet og ikke minst pris!!
                    Har selv ref-serien til Soundstream som jeg har montert i mellom registeret, da jeg kjører midbasser i tillegg(uten å nevne navn). SS sette ble rett og slett for puslete... Må dele på ca 120 hz for å unngå forvregning på SS- settet, noe jeg/ vi hadde forventet at det skulle takle til den prisen og oppbygning av komponentet.
                    Så da Dere Anbefaler et sett da det er bare nyanser som skiller settene fra hverandre, hva er da vitsen.. Har ikke selv hørt Mille sitt sett, men hvis det er på "høyde" med K3p- settet fra Focal, så er dessværre ikke Deres annbefalinger de rette til trådstarter...
                    Ingen sure miner her, bare en mening om hvordan lyd man forventer seg for pengene

                    Med hilsen Ronny Eide
                    Kan du ikke fortelle hva du bruker som midbass da? Og finnes det iheletatt toveis frontsett med 6,5" midbass/mellomtone som har gitt deg/dere nok trøkk?
                    Alpine
                    Audison
                    Hertz
                    Soundstream

                    Comment


                    • #25
                      Hei! Selvfølgelig kan du få vite det!! Det er jo ingen hemmelighet, men når navnet blir nevnt får jo alle hetta!! Settet er et billig Vamp DR, noe som blir i bilen til jeg erstatter det med 8" celestion ap-serien fra tidlig 90 tallet

                      Så slik er det!!




                      Med hilsen Ronny Eide
                      Med Hilsen Ronny Eide

                      Alpine,jbl og andre godsaker...

                      Comment


                      • #26
                        Hei.
                        Her var det mye positivt...... Sjøl er det Focal-Audison i Golfen.Fornøyd med det.Men det må da være noen her med innspill fra Seas Lotus Reference.
                        Dette spiller utrolig.Fikk en demonstrasjon på Genesis av KennethB.
                        Syntes det var på sin plass å nevne disse merkene........
                        Ellers lykke til med kjøp av nytt frontsett.
                        PS Finner ikke Hertz forsterkere på Elettromedia siden.
                        Per.....
                        Last edited by Mr Golf 4; 27-03-2007, 19:33.
                        Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                        Audison Music Expression
                        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Mr Golf 4 View Post
                          PS Finner ikke Hertz forsterkere på Elettromedia siden.
                          Per.....
                          De er ikke klare enda
                          Honda Civic
                          Audison Thesis

                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                          Comment


                          • #28
                            begrenser seg vel egentlig HVOR mye trykk en 6,5" kan gi ifra seg også...når alt er på stell,med en god 6,5" i døra,og 12" sub som er riktig tidskompansert,så hørest det ut som du har subben midt på dashbordet,tror 6,5" må ha hjelp fra større ellementer for å oppnå det trykket som trådstarter er ute etter.
                            "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                            Comment


                            • #29
                              Har ikke ment at jeg skulle få noe trykk av en enkel 6,5", dette begrenser seg selv.

                              Ville ha dynamikk, hvis jeg spiller Yello skal det være dynamisk og gøy å høre på!! Med dette menes at stemmene og f.eks. blåsere skal være høye og klare og fremtredende!

                              Men dette blir jo bare ord, skulle møttes og høre på de forskjellige frontsystem da det er umulig å diskutere seg fram til god lyd.

                              Comment


                              • #30
                                MLK 165 settet som jeg har igjen går for 4000,- pluss frakt.

                                Jeg tror ikke du hadde blitt skuffet med dette settet. Etter hva jeg har hørt av dette så bør det dekke dine behov.
                                Mvh
                                Lars Engen

                                Comment

                                Working...
                                X