Announcement

Collapse
No announcement yet.

Demping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kun den delen av hjulkassa som er inni bilen ja

    For max dempeeffekt så legger du ett lag Bimast Bomb, så ett lag Splen 3008, så ett nytt lag med Bimast Bomb utenpå. Slik at du får en sandwitch. Da blir du kvitt mye hjulstøy. Du kan også gjøre dette med Vibroplast M1 sammen med Splen 3004.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #32
      Litt newbie-spørsmål:

      - Er det mye arbeid med matteleggingen, utover å skru opp bilen? Hvor mange timer trenger jeg på, f.eks, en hjulbue?
      - Hvor nøyaktig bør en være? "Må" alle hjørner og gliper fylles ut, eller er det bare "desto mer, desto bedre"?
      - Ser folk bruker føner og/eller strykejern for å få det til å ligge skikkelig inntil metallet, er det hvor tett inntil metallet det ligger, som har mest å si?
      - Hva er det stoffet gjør? Vibrasjonshemmende, dvs at det hindrer egen-vibrasjonene i bilen? Lyd-absorberende? Eller reflekterer det lyd, på samme måte som et vindu?
      - Noen som har noen tips til hvor jeg kan få gjort mest med en A4 B6-modell (2002)?
      Last edited by dKo; 12-05-2009, 09:24.

      Comment


      • #33
        B6'en din bør du i allefall ta dører, reservehjulbrønn, sider i bagasjerommet og helst også luka. Det er ikke så voldsomt mye å hente på å ta gulvet på disse, siden de er temmelig godt dempa fra før. Det ligger tross alt 6-10cm med skumgummi i dørken på disse, og metallet i gulvet er falset og bøyd såpass mye at det er ikke så store flater å sette i bevelgelse. Jeg tok gulvet på min, men merka ikke så voldsomt til forskjell. Om du vil ha mindre veistøy i bilen så kan du ta akkurat rundt eksostunnell og oppover torpedoveggen framme
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #34
          Originally posted by r3mark View Post
          B6'en din bør du i allefall ta dører, reservehjulbrønn, sider i bagasjerommet og helst også luka. Det er ikke så voldsomt mye å hente på å ta gulvet på disse, siden de er temmelig godt dempa fra før. Det ligger tross alt 6-10cm med skumgummi i dørken på disse, og metallet i gulvet er falset og bøyd såpass mye at det er ikke så store flater å sette i bevelgelse. Jeg tok gulvet på min, men merka ikke så voldsomt til forskjell. Om du vil ha mindre veistøy i bilen så kan du ta akkurat rundt eksostunnell og oppover torpedoveggen framme
          ok, takker for tips veldig nyttig med en som allerede har gjort jobben!
          Hva med hjulbuer og tak? Ser noen i tråden her nevne de som viktige punkter..

          Comment


          • #35
            ville tro taket er veldig viktig!
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment

            Working...
            X