Announcement

Collapse
No announcement yet.

Demping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Demping

    Hei

    Skal skifte alt av interiør så tenkte jeg det hadde vært en god ide og dempe biln godt med det samme. Hadde egentli ikke tenkt å bruke mer en 2-3K men når jeg ser prisene på dempematerialer må jeg kansje dobble den summen?
    Er en 2 dørs BMW, noen som vet ca hvor mye jeg trenger?
    Hadde tenkt å bruke vibroplast og 8mm splen i gulv og Trunk
    Hva blir best i dørn?
    Holder det med Bare Vibroplast eller Splen 4/8mm i tak?

  • #2
    Tja.. Jeg vet i hvertfall at et par lag med Bomb og et med splen 4 i taket, samt et lag bito a5 i taktrekket vil gi deg et nok så dødt tak. Det samme gjelder vel forsåvidt for dørene og ellers rundt om kring i bilen. Glem ikke gulv ei heller torpedovegg. (her er det mye støy du kan ha glede av å fjerne..)

    Se litt på tykkelsene.. Jeg tror jeg tørr påstå at du får langt mer for pengene om du velger bomb.. Men pass samtidig på at du ikke slenger inn så mye demping at du ikke får på tak-/dørtrekk igjen. Ikke alltid det er flust med plass..

    Kjøp bulk, bruk penger på det nå når du først har interiøret ute. Det er verdt hver krone, og ikke minst hver arbeidstime.

    Og vi ønsker lykke til!
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

    Comment


    • #3
      ojda det hørtes ufattelig dyrt ut, trenger ikke noe lydtett meditasjons rom. Skal bare ha det litt bedre en orginalt. Hva blir effekten av F.eks ett lag bomb da?

      Hvordan er Bomb i forhold til Dynamat?
      Last edited by Pitchyou; 20-01-2008, 03:27.

      Comment


      • #4
        i dunno. only uses bomb.

        som sagt, et lag bomb får du fremdeles mer demping pr buck (ift vibro), slik jeg ser det i hvertfall.. (noen må gjerne være uenige, i dunno.)

        så om du ikke skal meditere slik jeg skal ^^ - så holder det sikkert i massevis med et lag, og akk ja.
        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

        Comment


        • #5
          Hvis du kjøper en bulk pk med Vibroplast M1 så kommer du nok i mål.
          Mvh
          Lars Engen

          Comment


          • #6
            oki da får jeg prøve på det

            Comment


            • #7
              Originally posted by Pitchyou View Post
              Hvordan er Bomb i forhold til Dynamat?
              Bilradiospesialisten selger Dynamat.
              Jeg har brukt 2 bulkpakker totalt med 1 lag på 4 dører, tak og kombi bagasjerom. Brukte bomb over de store hullene i fordørene.
              Dørene er seriøst helt døde og har lagt på seg maaange kilo.
              Bomben er mye tykkere og stivere enn Dynamat og vanlig Vibroplast.
              Henger veldig godt over store hull og demper meget godt.

              Fest mattene godt, og bruk en rulle for å klemme de flate.
              Gulvet ville jeg ikke prioritert, taket er viktigere.

              Splen arkene folk hiver på har jeg ikke gått i innkjøp av enda.. Vet ikke om jeg hadde hørt forskjell en gang?
              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

              Comment


              • #8
                Originally posted by NeDD View Post
                Bilradiospesialisten selger Dynamat.
                Jeg har brukt 2 bulkpakker totalt med 1 lag på 4 dører, tak og kombi bagasjerom. Brukte bomb over de store hullene i fordørene.
                Dørene er seriøst helt døde og har lagt på seg maaange kilo.
                Bomben er mye tykkere og stivere enn Dynamat og vanlig Vibroplast.
                Henger veldig godt over store hull og demper meget godt.

                Fest mattene godt, og bruk en rulle for å klemme de flate.
                Gulvet ville jeg ikke prioritert, taket er viktigere.

                Splen arkene folk hiver på har jeg ikke gått i innkjøp av enda.. Vet ikke om jeg hadde hørt forskjell en gang?
                Det folk ofte glemmer når det gjelder demping er sammensetningen av riktige produkter for å få best mulig dempeegenskaper på de rette plassene.
                Det er selvfølgelig viktig med matter som Vibroplast og Bomb, men det er viktig å bruke dette sammen med Splen for å få optimal dempeffekt i hele frekvensregistret. Mye hjulstøy og generell støy utenfra dempes veldig godt med Splen, og det fine med det er at det veier så og si ingenting, så du får veldig god dempe-effekt vs vekt.

                Jeg hadde en kunde med en Honda Civic HB som generelt er en veldig lite isolert bil fra grunn av. Først dempet han hele bilen med Vibroplast M1, så tok han seg noen kjøreturer for å prøve, og bilen var markant stillere og mye mer behagelig å kjøre. Deretter dempet han med et lag Splen 3008 i hjulbuer, gulv bak der det var mulig samt dørene. Og det var DER den store forskjellen lå mtp hjulstøy og generell veistøy.

                Så de Splen mattene har virkelig noe for seg gitt
                Honda Civic
                Audison Thesis

                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                Comment


                • #9
                  Ok
                  Dynamat har også noen matter som ligner på splen´n. (mykere matter)
                  Regner med at disse går for det samme.
                  Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                  Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                  Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                  Comment


                  • #10
                    Dynamat er vel en god tanke dyrere enn STP i forhold til hva du får for pengene.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by stijoh View Post
                      Dynamat er vel en god tanke dyrere enn STP i forhold til hva du får for pengene.
                      Ja, det har også jeg en sterk formening om.
                      Honda Civic
                      Audison Thesis

                      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                      Comment


                      • #12
                        Så spørs det jo litt hva du betaler for de forskjellige dempemattene da..
                        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by NeDD View Post
                          Bomben er mye tykkere og stivere enn Dynamat og vanlig Vibroplast.
                          Dette er ikke riktig, Bomb er nesten like myk som Vibroplast. Den matten du tenker på er den gamle MP matta vi solgte tidligere. Den var veldig stiv og krevde varming. Det gjør ikke Bomb
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Men du verden og den sitter etter att du varmet med føner Pål
                            STP er i utgangspunktet LETT å jobbe med.Dempet 2 stk dører + dør trekk i Golfen.Synes det gikk som fot i hose Anbefales på det sterkeste.
                            Husk rengjøring am metallet.
                            Per
                            Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                            Audison Music Expression
                            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                            Comment


                            • #15
                              Jeg handla bulk pakke av STP vibroplast. Genialt produkt. Dempet enormt mye og er lekende ledd å jobbe med. eneste du må huske er å rengjøre å rolle over med en rulle etterpå!
                              Audi A4 1.8t avant selges http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1831376

                              Comment

                              Working...
                              X