Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kicker warhorse!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Glenn Solie View Post
    Det er veldig lett å komme med uttalelser om et produkt ingen her til lands har forsøkt enda. Ja, den er kostbar, men desverre så er det slik at "ny" teknologi koster gjerne litt penger i starten, frem til det blir implementert i flere produkter.
    Det å hevde at den ikke er verd 25.000,-, syntes jeg er unødvendig når man ikke har forsøkt den enda, eller vet hvordan forsterkeren er bygget.
    Dette er tross alt et egenutviklet produkt, og ikke et rebadge kretskort puttet inn i egen chassis, slik som majoriteten av markedets store monoblokker er, og det koster penger...............Desverre.

    Kicker Warhorse er faktisk bygget med en forsterkerteknologi som ikke har vært benyttet kommersielt tidligere.

    Forsterkeren har en meget høy effektivitet, men er ikke kl D. En Warhorse vil trekke vesentlig mindre strøm ved samme effekt som f.eks 4 stk ZX2500.1.

    Den MÅ benyttes med dobbeltspole elementer, da den til tross for å være en mono konstruksjon, er push/pull med én "push" seksjon, og én "pull" seksjon. Dette kobles til hver sin spole på basselementet.

    På mange måter virker forsterkeren nesten som en stor trafo.

    La heller forsterkeren bevise hva den kan, og døm den heller etterpå
    Følte at jeg hadde lest deler av teksten før på et annet språk. Hehe
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #17
      85.000,- var jo billig..
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

      Comment


      • #18
        30 kg ja..

        Comment


        • #19
          Originally posted by aFFekak View Post
          85.000,- var jo billig..
          Så hvem er det med sitt rette sinn som går å kjøper seg 1stk forsterker til 85K når du kan få en bil - annlegg - DD 99z :P
          Pioneer - Hertz - Zealum
          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

          Comment


          • #20
            Originally posted by Glenn Solie View Post
            Ja, den er kostbar, men desverre så er det slik at "ny" teknologi koster gjerne litt penger i starten, frem til det blir implementert i flere produkter.
            Det å hevde at den ikke er verd 25.000,-, syntes jeg er unødvendig når man ikke har forsøkt den enda, eller vet hvordan forsterkeren er bygget.

            Kicker Warhorse er faktisk bygget med en forsterkerteknologi som ikke har vært benyttet kommersielt tidligere.


            La heller forsterkeren bevise hva den kan, og døm den heller etterpå
            Skal holde meg seriøs her..
            først og fremst, hvilken SQ fordel har denne ampen her fremfor en hvilken som helst annen serieprodusert 10kw'er (og da mener jeg amper av type stor størrelse som yter oppgitt effekt) som koster en brøkdel av Warhorse?
            Altså, vil folk høre forskjell på denne ampen og en annen stor amp som yter like mye eller mer?

            Eneste jeg kan tenke meg som kan være en liten fordel i retning Warhorse er kanskje mer ytelse på samme strømtrekk, men folk betaler ikke 4-5 ganger prisen for å trekke litt mindre strøm

            Ang. teknologien høres det ut som samme opplegget som Stetsom går på, disse er også svært lette til å være 7kw-10kw amper og yter mye pr ampere strømtrekk.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Techpoint View Post
              Skal holde meg seriøs her..
              først og fremst, hvilken SQ fordel har denne ampen her fremfor en hvilken som helst annen serieprodusert 10kw'er (og da mener jeg amper av type stor størrelse som yter oppgitt effekt) som koster en brøkdel av Warhorse?
              Altså, vil folk høre forskjell på denne ampen og en annen stor amp som yter like mye eller mer?

              Eneste jeg kan tenke meg som kan være en liten fordel i retning Warhorse er kanskje mer ytelse på samme strømtrekk, men folk betaler ikke 4-5 ganger prisen for å trekke litt mindre strøm

              Ang. teknologien høres det ut som samme opplegget som Stetsom går på, disse er også svært lette til å være 7kw-10kw amper og yter mye pr ampere strømtrekk.
              Hvilken lydmessig fordel dette har, gjenstår å prøve ut. Jeg ville uansett aldri brukt penger på en 10kw amp til et lydkvalitetsoppsett. Litt vel unødig overkill. Det som her kan være en fordel, er at forsterkeren opererer på en annen måte enn de fleste andre typer. Det er ikke et normalt inn og utgangstrinn her. Det gjenstår å se når vi får prøvet den ut.

              Fordelen til Warhorse er at den faktisk er veldig effektiv, og yter hele 10kw ved 2 ohm med relativt lav forvregning. Og som sagt ny teknologi koster penger i starten. Stetsom ser for meg ut som ganske standard forsterkere hvor flere av dem har mye "skrytewatt" oppgitt på toppen, og monoblokkene er standard kl D. Ikke noe nytt der i gården ser det ut til.
              Glenn Solie

              Frittstående konsulent

              Comment


              • #22
                Så at maksimalt strømtrekk på denne var litt over 800 (812) tror jeg...
                Så virker jo som denne er brukbart effektiv ja:-)

                Comment


                • #23
                  ville glatt ha brukt mine kr på en gzpa20000.1 i stedet.. halve prisen og dobbel ytelse...
                  -89 mercedes 230 turbo(sommer)
                  -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
                  -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
                  -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

                  Comment


                  • #24
                    Det var da sinnsykt til bump...
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by neptyr View Post
                      Det var da sinnsykt til bump...
                      han er disturbd

                      Comment


                      • #26
                        Faktisk over et år gammel den siste posten før han "bumpa".. kuult hehe
                        Mvh.
                        Roy
                        Mob: 40 30 99 06

                        Comment

                        Working...
                        X