Announcement

Collapse
No announcement yet.

Egnet forsterker til 2x GZPW12 Limited...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by RCS View Post
    Ah, jeg trodde jeg ville fått 1ohm utav dette.... Så da bør jeg klart gå for 2ohm... Men dette betyr vel egentlig at jeg må ha en dyrere amp? For jeg har sett på amper der de kansje klarer 2-3000w i 1ohm. De klarer 2mindre" i 2ohm?

    Ville 2x4ohm kunne blitt 1ohm? Hvordan fungerer egentlig dette?
    Ja, enten det, eller en som klarer 0,5ohm. Selv har jeg en SPL Dynamics ICE-3500D som jeg kjører i 0,5ohm på en 18" FI BTL med dobble 1 ohm spoler. Den skal levere 3200W RMS i 0,5ohm. Veldig fornøyd med den, holder total kontroll på den store 18 tommeren.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #17
      Originally posted by Haakon O View Post
      Ja, enten det, eller en som klarer 0,5ohm. Selv har jeg en SPL Dynamics ICE-3500D som jeg kjører i 0,5ohm på en 18" FI BTL med dobble 1 ohm spoler. Den skal levere 3200W RMS i 0,5ohm. Veldig fornøyd med den, holder total kontroll på den store 18 tommeren.
      Ser denne koster 3990kr? Hvis denne er stabil i 0.5ohm så må jo dette være et bra kjøp for prisen?

      Men igjen...Hva vil dette dra med seg av merkostnader på dynamo og batterisiden? Jeg er nok ikke den typen som kjører full fis hele tiden, men kun litt innimellom... Så jeg trenger strengt tatt ikke noe som kan pese max volt 24/7....?

      Comment


      • #18
        Jeg kjøpte min fra Bladeice i england, og den var jammen ikke så billig derfra Ser den koster under 4k i norge nå ja. Selv har jeg prøvd den både i 2 og 0,5ohm på standard dynamo og et bittelite XSpower batteri. i 2ohm gikk det fint å mate på, ikke et blink i lysene engang, og det holdt seg hele tiden over 12v.

        Har prøvd 0,5 også, da dropper volten ned mot 11 ved ordentlig pådrag, og da begynner det å bli usunt.. Men har 180A dynamo liggende i garasjen klar til montering, ville bare prøve hva den originale hadde å gi først. Litt langt for deg å ta en svipptur kanskje, ellers kunne du fått hørt denne in action
        Last edited by Haakon O; 23-01-2012, 13:39.
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

        Comment


        • #19
          Originally posted by Haakon O View Post
          Jeg kjøpte min fra Bladeice i england, og den var jammen ikke så billig derfra Ser den koster under 4k i norge nå ja. Selv har jeg prøvd den både i 2 og 0,5ohm på standard dynamo og et bittelite XSpower batteri. i 2ohm gikk det fint å mate på, ikke et blink i lysene engang, og det holdt seg hele tiden over 12v.

          Har prøvd 0,5 også, da dropper volten ned mot 11 ved ordentlig pådrag, og da begynner det å bli usunt.. Men har 180A dynamo liggende i garasjen klar til montering, ville bare prøve hva den originale hadde å gi først. Litt langt for deg å ta en svipptur kanskje, ellers kunne du fått hørt denne in action
          Hadde vert veldig interesangt å fått hørt denne ja...Men det er litt mer en en svipptur... :-). Du er kansje nedover Stavanger inimellom? Om så er det litt nermere en svipptur det, selv om det også er en times kjøring....

          Men til saken. Interesangt det du skriver. Jeg har aldrig tatt steget til å oppgradere strømbiten på bilene før når vi bygget anlegg. Kan jeg for eks sette inn et annet og bedre batteri fremme eller bør jeg ha to batteri? Kan man snike seg en brukt dynamo fra en eller annen bil og smelle inn i en Space Star mon tro? BMW har jo jevnt over kraftigere dynamoer.... Men om det ville fungert...?

          Comment


          • #20
            Nå er jo akkurat denne Mitsubishien laget i nederland, og har mye likheter med Volvo v40/s40 som er laget på samme fabrikk. Mulig en større volvodynamo hadde passet? Men det er bare spekulasjoner.. Uansett, et kraftig batteri baki hjelper mye på. Skal man stå og dure på i timesvis på bånn gass så må man ha en kraftig dynamo som kan lage strøm etterhvert, men til normal bruk som er la oss si 90% normalt lyttevolum og 10% med å dra skikkelig på, så kommer man langt med et bra dedikert batteri til stereoen.
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #21
              Originally posted by Haakon O View Post
              Nå er jo akkurat denne Mitsubishien laget i nederland, og har mye likheter med Volvo v40/s40 som er laget på samme fabrikk. Mulig en større volvodynamo hadde passet? Men det er bare spekulasjoner.. Uansett, et kraftig batteri baki hjelper mye på. Skal man stå og dure på i timesvis på bånn gass så må man ha en kraftig dynamo som kan lage strøm etterhvert, men til normal bruk som er la oss si 90% normalt lyttevolum og 10% med å dra skikkelig på, så kommer man langt med et bra dedikert batteri til stereoen.
              Dette stemmer...Vel usikker på dynamoene vil passe da de trolig har en egen motor ulik min? Men ellers er de bygget på samme lest... Carismaen er også bygget her og sjangsen er kansje større for at der er en Carisma med litt mer power i dynamoen? Min er en enkel 1.3liter og jeg vet der finnes en 1.8GDI modell som trolig har litt mer behov for strøm? får sjekke litt rundt... Hvor mangen amper bør den levere for åkunne svelge unna litt stereo mon tro?

              Mente du jeg bør ha et eget batteri baki til stereoen eller var det ok om jeg hadde et forran som var bra? Skal jeg for eks gå for ampen du har så fikk jeg nå mail fra leverandøren at den trekker 300amp i 0.5ohm...?

              Det er vel et must da å trekke en skikkelig 50mm2 kabel fra både + og - til batteriet og bak? Mener det sies at å jorde i karosseriet ikke er godt nok? Hvis man hiver inn et batteri til, skal det paralellkobles eller i serie?

              Comment


              • #22
                Monterte min gammle DEH7400 Pioneerspiller i bilen...I den forbindelse målte jeg strømmen til spilleren og fikk 14.5volt på tomgang... Det må jo være rimelig bra? Skal sjekke hva dynamoen er rated til....

                Comment


                • #23
                  Vil en Audison LRx1.1 i 1ohm funke for et element? Vurdere å se om jeg kan få tak på to LRx1.1 eventuelt...

                  Greit at forsterkerne er like....ser bedre ut. Gidder ikke masse rot og kabler og masse forskjellige komponenter :-)

                  Hva er "rett" pris for en 1.1 amp i bra stand? Er disse mulig å kjøre i 0.5ohm?

                  Comment


                  • #24
                    Jeg mener å huske Pål på bilstereosenteret har snakket om at Audison ikke var spes. glad å bli lastet i 1ohm og at de hadde masse feil med de som var lastet i 1 ohm..
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                      Jeg mener å huske Pål på bilstereosenteret har snakket om at Audison ikke var spes. glad å bli lastet i 1ohm og at de hadde masse feil med de som var lastet i 1 ohm..
                      Men det er jo nettopp 1ohm de er oppgitt i? De heter 1.1 som står for 1100w i 1ohm.... Teit om de alikevel ikke takler dette da.

                      Comment

                      Working...
                      X