Announcement

Collapse
No announcement yet.

XXX 15 i Hattehylla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by r3mark View Post
    Absolutt! I allefall etter min mening!
    Det er selvsagt de som vil henge seg opp i at det kanskje ikke vil gå like dypt som om kassa fikk hele kupeen å spille i, men da må løsninga bli noen himla store porter i hattehylla, evt skiposeåpning etc.
    Sett mange rare subløsninger i sedan som etter min mening ikke gjør annet enn å filleriste bagasjelokket..
    F.eks en kasse som fyller opp helt bak til kanten av luka med elementene spillende bakover.. Sier seg selv at om kassa er stiv nok vil det bli som tidligere nevnt, eller å putte subben i kjellern og se film i etasjen over...
    Trodde det det ville bli som om hele kassa sto inne i kupeen jeg? For det er jo elementet som lager lyd og ikke kassa liksom. Så lenge både element og port går i hattehylla? Skipose luke finnes ikke pga dieseltanken vettu

    Stig--

    Comment


    • #17
      en skikkelig portet xxx15 , enten det er v3 eller v4, i bagasjen vil nok virke sinnsykt bra inne i kupeen..spes med 2kw oppi baken..
      vet ikke hvor mange her som har hørt en xxx15 eller tilsvarende det vil nok virke bra, bare litt redusert..

      men å plassere det i hylla er greit om du har plass, noe jeg tviler på du igrunnen får til..uten en stooor jobb..
      og subber i freeair/hyllemontering er nok ikke noe som bare hører 90åra til, blir gjort overalt, og ofte, men det er mest hos sq-gutta og de som ikke vil ha kasse å sier seg fornøyd med hatthylle montering, men da med ganske så feite element i utgagspunktet.

      dessuten utifra specs og erfaringer så liker xxx15-v3/v4 absolutt seg best i 50-60L lukket. en av de v3 som jeg hørte, i 2cuft lukket med 1500wrms var helt rått..
      alt som har med xxx å gjøre , gammelt som nytt er et rent sq element..med en ubehagelig evne til å spille høyt..
      når man nevner sub i stua i samme setning som xxx : xxx15 i 200L+@16hz med 2kw må igrunnen bare oppleves

      Comment


      • #18
        Jeg har hørt en XXX15 i en portet kasse på en Tru Tech H1 amp i 1 ohm, og ble faktisk ikke SÅÅ overasket men det trøkka ja..Litt lite effekt også karnsje. Trøkka lik så greit med 2 stk JL Audio 15w6 i min Golf, men som sagt det er tross alt 1x15" mer det også da..Jeg snakket om XXX15 modellen før den som er nå, alltså 05 modellen
        VW/Audi ende-tusi-ast!

        Comment


        • #19
          Det var det jeg mente også, at om du skal ha en sub liggende i bagasjerommet på en sedan må du ha flusst med hull i hattehylla eller bakseteryggen for å få noe effektivt utav det.

          Om du får plass tipper jeg den 15 tommern i ei reflekskasse i hattehylla ville sparka seriøst ræv!

          Originally posted by RuNNerZ View Post
          Trodde det det ville bli som om hele kassa sto inne i kupeen jeg? For det er jo elementet som lager lyd og ikke kassa liksom. Så lenge både element og port går i hattehylla? Skipose luke finnes ikke pga dieseltanken vettu
          Stig--
          Roar Sørlie
          Tlf 90127075
          Strandgata 26; mitt andre hjem :P

          Comment


          • #20
            Originally posted by sfh View Post
            en skikkelig portet xxx15 , enten det er v3 eller v4, i bagasjen vil nok virke sinnsykt bra inne i kupeen..spes med 2kw oppi baken..
            vet ikke hvor mange her som har hørt en xxx15 eller tilsvarende det vil nok virke bra, bare litt redusert..

            men å plassere det i hylla er greit om du har plass, noe jeg tviler på du igrunnen får til..uten en stooor jobb..
            og subber i freeair/hyllemontering er nok ikke noe som bare hører 90åra til, blir gjort overalt, og ofte, men det er mest hos sq-gutta og de som ikke vil ha kasse å sier seg fornøyd med hatthylle montering, men da med ganske så feite element i utgagspunktet.

            dessuten utifra specs og erfaringer så liker xxx15-v3/v4 absolutt seg best i 50-60L lukket. en av de v3 som jeg hørte, i 2cuft lukket med 1500wrms var helt rått..
            alt som har med xxx å gjøre , gammelt som nytt er et rent sq element..med en ubehagelig evne til å spille høyt..
            når man nevner sub i stua i samme setning som xxx : xxx15 i 200L+@16hz med 2kw må igrunnen bare oppleves
            Jeg har en en flink møbelsnekker på lur da som jeg tenkt å bruke til det vanskeligste, en av norges flinkeste Vet det er en stor jobb, men er jo godt å ha no som ingen andre har. Jeg har hvertfall aldri sett en w210 med basselement på over 30 kg i hattehylla hehe.. Jeg har forresten den nye modellen av XXX elementet.

            Stig--

            Comment


            • #21
              hmmmm....

              Bare slo meg, du må vel ut med bakruta for å klare å dytte en XXX nedi der?
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #22
                En kompis av meg hadde to dårlige 12 tommere med en portet kasse på den måten du tenker på. Og det ble et ganske godt resultat av det, får du det til, er det verdt å prøve
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #23
                  Originally posted by neptyr View Post
                  hmmmm....

                  Bare slo meg, du må vel ut med bakruta for å klare å dytte en XXX nedi der?
                  Ja er det jeg er redd for, men må man så må man hehe

                  Comment


                  • #24
                    haha, rektig instilling ;D
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by sfh View Post
                      men å plassere det i hylla er greit om du har plass, noe jeg tviler på du igrunnen får til..uten en stooor jobb..
                      og subber i freeair/hyllemontering er nok ikke noe som bare hører 90åra til, blir gjort overalt, og ofte, men det er mest hos sq-gutta og de som ikke vil ha kasse å sier seg fornøyd med hatthylle montering, men da med ganske så feite element i utgagspunktet.
                      Kan du gi meg EN norsk bil som tilhører "sq-gutta" som har freeair montering på bass?

                      sq står for lydkvalitet.. ikke for lite og ukontrolert bass
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                      Comment

                      Working...
                      X