Announcement

Collapse
No announcement yet.

XXX 15 i Hattehylla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • XXX 15 i Hattehylla?

    Hei

    Jeg har en Re XXX15( ) som jeg vil få montert i en Mercedes w210. Problemet med disse bilene er at dieseltanken ligger bak seteryggen, så mister mye lyd der.

    Det jeg da tenkte var å felle bassen ned i hattehylla, og så lage en portet kasse fra hattehylla og ned i bagasjerommet med porten opp i hattehylla også.

    Jeg vet jo seff at dette må bli tett og solid for å få noe greie på det. Men vil det bli noe forbedring enn å bare lage en vanlig bassrefleks kasse i bagasjerommet.

    Bassen vil først bli drevet av en US Amps md3d og kanskje etterhvert enda en. Noen innvendinger på dette?

    Stig--
    Last edited by RuNNerZ; 14-11-2007, 23:09.

  • #2
    hattehylla? :P
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Ja hehe? går ikke det?

      Comment


      • #4
        veit jo ikke hvordan den hattehylla di ser ut da.. hehe.. og subben trives nok best porta
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #5
          Jeg lager ny hattehylle og det er stor nok plass til den.. kassen vil bli portet ja som jeg skreiv.. Trodde jeg ville få mest mulig lyd i kupeen på den måten?

          Stig--

          Comment


          • #6
            Det skal funke meget bra det Ellers skader det ikke med større forsterker om du har strøm til det...

            Comment


            • #7
              Strøm og forsterkere vil bli prioritert, med et eller 2 av de større Kinetik batteriene vil det vel ikke være noe stort problem? Samt oppgradering av kabler fra dynamo og jord.

              Så det vil funke bra med bassen i hattehylla?

              Stig--

              Comment


              • #8
                Du burde ha et godt grunnlag da ja
                Kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle funke bra så lenge du har plass.

                Comment


                • #9
                  Det høres bra ut. Spørs nok om det ikke blir et lite prosjekt snart

                  Comment


                  • #10
                    Spennende prosjekt det her da! Det er så mange som misforstår når det er snakk om å montere sub i hattehylla. Selvsagt er det ikke snakk om å bare lage ei sponplateerstatning av hattehylla, skjære hull og dumpe subben oppi! På 90tallet var det temmelig vanlig med subber som satt i hattehylla, da selvsagt med kasse på "baksida" ned i bagasjerommet. Jeg sverger til dette prinsippet så ofte som mulig, da jeg vil påstå at å dumpe ei subkasse baki bagasjen er som å fyre til kråka!
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075
                    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                    Comment


                    • #11
                      Husker i 1997-1998 så var det en gul Ford Sierra combi cupe som kjørte rundt her jeg bor, med 2x15" i hatthylla, aner ikke hvilket merke det var. Det var samme tid som brodern hadde Stroker 15" og PG ZPA 0.5 i sin gamle Sierra 2.0Is og spillte rævva av den hule sierraen
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by r3mark View Post
                        På 90tallet var det temmelig vanlig med subber som satt i hattehylla, da selvsagt med kasse på "baksida" ned i bagasjerommet. Jeg sverger til dette prinsippet så ofte som mulig, da jeg vil påstå at å dumpe ei subkasse baki bagasjen er som å fyre til kråka!
                        Ganske enig der. Biler med "tett" bagasjerom og lukket kasse (og til dels portet kasse) blir nesten som å skulle sette hjemmekinosubben på soverommet mens resten av anlegget står i stua...

                        Comment


                        • #13
                          SÅ det dere sier er at det vil bli bedre å sette den i hattehylla med ei solid portet kasse som går ned i bagasjerommet? Som jeg hadde planer om?

                          Stig--

                          Comment


                          • #14
                            Absolutt! I allefall etter min mening!
                            Det er selvsagt de som vil henge seg opp i at det kanskje ikke vil gå like dypt som om kassa fikk hele kupeen å spille i, men da må løsninga bli noen himla store porter i hattehylla, evt skiposeåpning etc.
                            Sett mange rare subløsninger i sedan som etter min mening ikke gjør annet enn å filleriste bagasjelokket..
                            F.eks en kasse som fyller opp helt bak til kanten av luka med elementene spillende bakover.. Sier seg selv at om kassa er stiv nok vil det bli som tidligere nevnt, eller å putte subben i kjellern og se film i etasjen over...
                            Roar Sørlie
                            Tlf 90127075
                            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                            Comment


                            • #15
                              Forøvrig har jeg lyst å bygge ei reflekskasse i hattehylla, om jeg orker klippe vekk noe mer overflødig blikk-skrammel baki der da
                              Roar Sørlie
                              Tlf 90127075
                              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                              Comment

                              Working...
                              X