Announcement

Collapse
No announcement yet.

kan noen fortelle meg hva dette er??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kan noen fortelle meg hva dette er??

    http://www.judysbilstereo.no/dsp-pro...rint-prosessor

  • #2
    Du kobler den til ein Alpine spiller for å få fleire justeringsmuligheiter til den perfekte lyden.

    Eg rekner med at du har lest infoen. Kva er det du ikkje forstår av teksten?

    Comment


    • #3
      Originally posted by todleif View Post
      Du kobler den til ein Alpine spiller for å få fleire justeringsmuligheiter til den perfekte lyden.

      Eg rekner med at du har lest infoen. Kva er det du ikkje forstår av teksten?
      så dette er en ekstra boks så du får flere innstillinger på front, rear og sub da eller?

      hvis det er sånn så har jeg skjønt det.

      er dette noe å annbefale å kjøpe eller?

      Comment


      • #4
        Med fleire lydjusteringer, er det lett å rote det til, so du bør ha litt peiling eller be ein som har litt peiling justere det for deg.

        Med aktiv deling, må du ha 1 forsterkerkanal pr element.
        Skal du kjøpe ein imprint, bør du nruke nokre kroner på bilstereo.

        Comment


        • #5
          Når man bruker imprint får man muligheten til å dele aktivt. Som sagt tidligere må du bruke en forsterker kanal pr element.
          En fordel er at du slipper å kjøpe dyre komponentsett, med delefilter. Du kan kjøpe løse elementer, og prøve deg frem til hva du liker best. Det kan være dyrt, men kan også gjøres billig.

          Selv har jeg kjøpt en Alpine med imprint. Høyttalerelementene jeg skal bruke har jeg kjøpt brukt her på forumet. Det kom på 1050,-. Da har jeg kjøpt fulltonere, Peerless, og Tangband bassere.
          Har desverre ikke rukket å installere det enda, pga av jula.

          Comment


          • #6
            har fristet denne her for min del også egentlig å testa ut... dette vil si at man slipper å kjøpe aktive delefilter løst? altså alt er inni denne inprintboksen? (og stiller ditt og datt på spiller)? eller tar eg heilt feilt nå kanskje... kjører alle høytalerkanaler i stereo uten splitter på signalkabler vertfall...om det hadde noe å si.

            Comment


            • #7
              Alle innstillinger gjøres på spilleren. Du trenger ikke ekstra delefilter, og heller ikke masse splittere og slikt. Det er det jeg har fått opplyst. Har kjøpt, men ikke testet ut enda. Gleder meg til alle juleselskap er overstått, da bærer det rett til verkstedet

              Comment


              • #8
                Er vel og sånn at du kan koble til PC for å få flatere frekvens kurve i bilen... Alle biler har forskjellig resonans, så det du kan gjøre med denne er å motvirke "klangen" i bilen for å flate ut kurven og det vil spille finere

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ThomasEK View Post
                  Er vel og sånn at du kan koble til PC for å få flatere frekvens kurve i bilen... Alle biler har forskjellig resonans, så det du kan gjøre med denne er å motvirke "klangen" i bilen for å flate ut kurven og det vil spille finere
                  Da må du kjøpe mikrofon i tillegg. Mikrofonen og softwaren følger ikke med imprinten.

                  Comment


                  • #10
                    men det er ikkje nødvendig å kjøpe mic og software sånn sett fordiom? sikkert fint å ha sefløgelig men ja.

                    Comment


                    • #11
                      Har prøvd det en gang, merket ikke så stor forskjell. Knotete var det også...
                      Klarer deg lenge med imprinten.

                      Comment

                      Working...
                      X