Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spotify i bilen - HTC/Samsung?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Miniboom View Post
    Bluetooth?

    Teknisk sett er det bare software/-kodek som utgjør differansen, da.

    Apple har jo hatt ræva lyd før via BT: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

    Så at Apple er bedre enn noe annet pga dette er i alle fall BS.

    BS og BS...
    Kommer veldig an på hva den kobles mot i andre enden! Pioneer Avic F20BT er iallefall en vellydende combo med iFon på BT-audio
    Joakim Skovlund
    dynaBel Tønsberg
    Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
    www.dynabel.no -
    dynaBel Tønsberg på Facebook

    Comment


    • #32
      Originally posted by Haakon O View Post
      Fant du noe på internett som omhandlet en 3 generasjoner gammel utgave av dagens? Da er det i alle fall BULLSHIT at det kan være bedre nå! Haha

      Og uansett, om man har en spiller med ipod-kompabilitet, som man IKKE kan koble annet til på annen måte enn aux via eventuelle hodetelefonutganger, hvorfor må man da benytte seg av dårligeste mulige tilkobling på en ipod/phone/pad for å lage sammenligningsgrunnlaget like "dårlig" som beste løsning på et annet produkt?

      For å ta et spesifilkt eksempel så har jeg følgene produkter selv; En Samsung Galaxy S telefon og en Pioneer DEX-P99RS spiller. Har ikke noe apple-produkter pr idag. Eneste måte å koble til Samsungen er via aux, gjennom hodetelefonpluggen. Kan også gjøre dette med en iPod.

      Men siden denne spilleren kan tappe seg direkte inn i digital-streamen på en iPod, og bruke sine egne DA-convertere som er overlegne alt som står i andre telefoner/mediaplayers, så vil jo dette være suverent mye bedre enn at iPoden skal konvertere signalet fra digital til analogt, sende det ut via hodetelefonutgang til aux-inn på P99, for at den skal igjen konvertere signalet til digitalt for å kjøre det igjennom DSP, så tilbake til analogt ut på linjeutgangene.

      Og ingen adroid (eller noe annet operativsystem enn apple sitt) har denne muligheten, så hva er poenget med å degradere seg ned fra beste løsning bare for å kunne sammenligne "appelsiner med appelsiner"?
      Jeg ser jeg kunne formulert meg annerledes.

      Det jeg mente var at dersom man sammenlikner BT vs BT, med to forskjellige kilder inn på samme hovedenhet, så er det bare, såvidt jeg skjønner, kodeken/streamingfunksjonaliteten i kilden som kan utgjøre den hørbare differansen mellom de to.

      Linken var for å poengtere at dette ikke alltid har vært et unikt fortrinn for Apple, ettersom noen liker å tro de er først ut med, og best på, alt. Dermed er det underforstått at noe så enkelt som en softwareoppgradering, eller til og med en app, kan løse problemet for Android, så de blir konkurransedyktige på lydkvaliteten.

      Mulig appen finnes allerede for alt jeg vet.

      I mellomtiden har jeg så klart full forståelse for at folk velger Apple til lagringsmedie i bilen. Hver sin smak, osv.

      Comment


      • #33
        Originally posted by J.T. View Post
        Spillelister er trikset Miniboom..
        Uansett hvor "slitsomt" det er å sette de opp, så er de gull verdt når du skal begynne å spille av musikken på forskjellige enheter..(...)

        Smaken er som baken.
        Punktum!
        Helt sant...

        Men finnes det noen snarvei for å lage spillelister, eller?

        Det er ikke bare-bare å redigere tags på 16-17.000 filer. Det er "et par" mangler - selv om mye riktignok er i orden fra før. Slik det er nå, finner jeg gjerne AC/DC fire ganger på iPoden min; "AC/DC", "ACDC", "AC\DC" og "AC-DC".

        Å lete gjennom låtnavn på en 16GB iPod er moro...

        Comment


        • #34
          Originally posted by Miniboom View Post
          Helt sant...

          Men finnes det noen snarvei for å lage spillelister, eller?

          Det er ikke bare-bare å redigere tags på 16-17.000 filer. Det er "et par" mangler - selv om mye riktignok er i orden fra før. Slik det er nå, finner jeg gjerne AC/DC fire ganger på iPoden min; "AC/DC", "ACDC", "AC\DC" og "AC-DC".

          Å lete gjennom låtnavn på en 16GB iPod er moro...
          Med GayTune som du kalder det så er det nokså lett å lage spille lister

          Men har samme problemer som deg med tanke på å finne sanger og at de legger seg inn flere ganger og bla bla bla...

          Det hadde nok funget meget bra om man hadde kjøpt alle sangene sine fra Itune, men med flere GB med sanger fra før føler eg ikke Itunes er så veldig kompatibel nei... Men det er kansje også meningen


          Men Bluetooth er bra nok tilkoblings medtode?
          Er det slik at dere ville stillt på SQ konkuranse og spillt fra Telefonen/Tablet?

          Noen som vett om Alpine KCE–400BT er kompatibel med Ipad 2 eller Androide Tablet?
          Last edited by Grumpyferal; 28-12-2011, 18:43.
          Audi A6.
          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

          Comment

          Working...
          X