Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spotify i bilen - HTC/Samsung?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spotify i bilen - HTC/Samsung?

    Hei,

    Vurderer en ny telefon. Har per i dag en iPhone 3GS, og er egentlig veldig fornøyd så langt. Tenkte i utgangspunktet å kjøpe en iPhone 4S, men prøver å være åpen for andre alternativer.

    Et ankepunkt som jeg ønsker avkreftet/bekreftet:

    Er det mulig å spille av sanger gjennom Spotify hvis man har HTC eller Samsung?
    Dette over USB, slik at man kan lade samtidig.

    Det å spille musikk tapper vanvittig med batterikapasitet, så hvis jeg er tvunget til å bruke AUX så er egentlig ikke HTC eller Samsung aktuelt uansett..
    Ford Mondeo '04
    B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

  • #2
    Nei, htc og samsung har micro usb utgang , og nei du kan ikke spille av spotify via det. Eneste er aux + usb kabel sånt at den lader. Eventuelt bluetooth
    men for all del ikke kjøp iphone 4s, kjøp deg heller galaxy s2 lte /galaxy nexus
    http://www.amobil.no/artikler/samsun...y_nexus/103264

    http://www.amobil.no/artikler/samsun...te_s_ii/101709

    Comment


    • #3
      Skal si en ting du bør styre så langt unna som du greier..
      Har en slik nokia N8.. Med innebygd FM-sender..
      Når jeg har på FM-senderen og kjører spotify samtidig så blir telfonen så treg at du aner ikke..
      Prøver jeg å lese en melding med de 2 programmene samtidig låser telefonen seg, slik at jeg enten må vente i 10 min. eller restarte den..

      Det er sykt at di har lagd FM-sender i den telefonen, når den ikke takkler det....
      ~Mentalt etterpåklok nybegynner

      Comment


      • #4
        anbefaler sterkt samsung galaxyS2, har hatt forrgjenger og nå s2, helt banal telefon, har brukt både spotify,bluetooth,aux, denne annbefales varmt...
        Remi Lilleng

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kemn View Post
          Skal si en ting du bør styre så langt unna som du greier..
          Har en slik nokia N8.. Med innebygd FM-sender..
          Når jeg har på FM-senderen og kjører spotify samtidig så blir telfonen så treg at du aner ikke..
          Prøver jeg å lese en melding med de 2 programmene samtidig låser telefonen seg, slik at jeg enten må vente i 10 min. eller restarte den..

          Det er sykt at di har lagd FM-sender i den telefonen, når den ikke takkler det....


          Har en slik jeg og, stor skuffelse fra a til å.... møkka tlf

          Comment


          • #6
            Men for dere med Iphone, når dere kobler den til spilleren med ipod/phone-kabel eller USB, får dere spillt av spotify som vanlig?
            Min tuller skikkelig, vil heller spille av itunes-filene virker det som, må trykke play på hver eneste sang den skal spille av, når jeg trykker next osv.
            Bruker 3GS altså.
            Så nå bruker jeg BT og det funker knall, bare litt kjipt å koble den til spilleren manuelt hver gang :/
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              har ingen erfaring med å spille av annet enn med aux kabel, men vet de går med micro usb hvis musikken er lagret på tlf, iallefall dlik poå min htc desire z. men ikke værre enn å spille av via aux å lade via microusb
              Lars Ole Spitalen
              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
              anlegg: DD, mtx, kenwood
              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

              Comment


              • #8
                Originally posted by ymer34 View Post
                anbefaler sterkt samsung galaxyS2, har hatt forrgjenger og nå s2, helt banal telefon, har brukt både spotify,bluetooth,aux, denne annbefales varmt...
                Enten forstår ikke du betydningen av ordet banal eller så motsier du deg selv

                Men sånn ellers ser jeg ikke heeeelt problemet med å bruke hodetelefonutgangen i bil
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Hvordan blir det å spille av musikk over Bluetooth/trådløst? Vil ikke det begrense lydkvaliteten merkbart?

                  Er heller ikke så interessert i å måtte bruke både aux og USB samtidig hele tiden. Føler det blir knotete når man har to separate ledninger, på hver sin side av tlf.

                  Ugn: fungerer helt utmerket. Eneste er at med min spiller (pioneer 7200sd) så må jeg bruke telefonen til å bla og søke med. I en kompis sin bil som har 2-din toppmodellen til pioneer så kan han i tillegg bla i spillelister på spilleren.
                  Ford Mondeo '04
                  B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

                  Comment


                  • #10
                    Og Genexxa:

                    Nå har jeg ikke prøvd spotifyen på andre mobiler enn iPhone, men hvertfall der så trekker det en del strøm. Hvis man spiller en time, og ønsker å bruke tlf resten av dagen så må man nesten ha 100% batteri når man starter den dagen.
                    Ford Mondeo '04
                    B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

                    Comment


                    • #11
                      Alle programmer som bruker prosessor og mobildata kontinuerlig vil trekke mye batteri, det sier seg jo selv. Uansett telefontype.

                      AUX og "separat" lading via USB er vel det som må fungere best for de som ikke har iPhone og spiller som støtter det.

                      Comment


                      • #12
                        Er det noen muligheter for bruk av Hdmi-utgangen som enkelte telefoner kommer med?
                        B2 A U D I O

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jan-Erik123 View Post
                          Ugn: fungerer helt utmerket. Eneste er at med min spiller (pioneer 7200sd) så må jeg bruke telefonen til å bla og søke med. I en kompis sin bil som har 2-din toppmodellen til pioneer så kan han i tillegg bla i spillelister på spilleren.
                          SAY WHAT?!

                          Kan du finne ut mod.nr eller noe på den spilleren?!
                          Ble litt forelska i Pioneer jeg nå, hvis det funker ;D
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                          Comment


                          • #14
                            Ser at jeg formulerte meg slik at det kunne tolkes, og dessverre i en retning som gir falske forhåpninger..

                            Man må fysisk velge spillelisten på telefonen, men så kan man bla i den valgte spillelisten fra spilleren.
                            Man har med andre ord ikke en oversikt over spillelister på spilleren, og kan velge fritt mellom disse uten å bruke tlf.

                            Men hvis det fortsatt er interessant så kan jeg sjekke. Tror spilleren hadde en veiledende pris på rundt 12000kr.
                            Dette er også med navigasjon og bluetooth.
                            Ford Mondeo '04
                            B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

                            Comment


                            • #15
                              Det er kun en touchtelefon som FUNKER og det er iFon.. Er ikke noe Applefantast egentlig, men iPad og iFon er good shit! Funker på alt og er de mest smoothe å bruke.
                              Alt annet er og blir kopier.

                              Så kan NERDENE komme med aldri så mye fjas om åpent OS og alt det der, men det er for meg og de fleste, totalt uvesentlig. Vi vil ha noe som funker! Det er nå så mange produkter, både hjemme og i bil, som støtter iPhone og så lenge i-tinga fungerer glimrende, så ser jeg lite vits i å kjøpe noe annet, bare for å ha "noe annet"..

                              My2C
                              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X