Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til 8, 10, 12" sub i 15 liters kasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til 8, 10, 12" sub i 15 liters kasse

    Jeg har en kasse på 16 liter bak i bilen, har ikke plass til mer i hjulbrønnen uten å støpe kasse selv, men det har jeg ikke tid til nå...

    Jeg lurer på om det finnes noen gode suber som passer godt i en 16 liters lukket kasse? Kan gjerne være shallow mount, helst det kanskje, slik at ikke suben tar så mye av volumet i kassen.

    Jeg har en Helix Deep Blue 10 i kassen nå, men den trenger minst 20 liter lukket (etter sub er trukket fra), så kassen min er desverre for liten til den.

    Suben blir drevet av en Hertz EP5, så jeg har 190wrms @4ohm, 250wrms @2ohm til rådighet.
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

  • #2
    kan på det varmeste anbefale b2 audio es8mkII
    PIONEER FOCAL B2AUDIO MOSCONI STINGER

    Comment


    • #3
      Originally posted by tonny77 View Post
      kan på det varmeste anbefale b2 audio es8mkII
      Hvilken kasse er å anbefale til disse da? Og hva ligger de på i pris? Er det nok med 190wrms?
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

      Comment


      • #4
        B2 foreslår 14 liter lukket kasse til den men det vil ikke spille særlig dypt...

        Jeg ville tatt en titt på Hertz sine sub'er da de fleste (såvidt jeg har sett) skal ha relativt små lukkede kasser, og fortsatt gå relativt dypt, men om du får noe til å spille dypt i en så liten kasse vet jeg ikke...

        Comment


        • #5
          Originally posted by wefwm View Post
          B2 foreslår 14 liter lukket kasse til den men det vil ikke spille særlig dypt...

          Jeg ville tatt en titt på Hertz sine sub'er da de fleste (såvidt jeg har sett) skal ha relativt små lukkede kasser, og fortsatt gå relativt dypt, men om du får noe til å spille dypt i en så liten kasse vet jeg ikke...

          Det trenger jo ikke gå så ekstremt lavt selvfølgelig, skal jo brukes til vanlig musikk. Men ser det kommer på 41hz.. Det er kanskje litt høyt, eller?

          Har sett litt på Hertz sine, men har funnet ut at det er bare ES serien som liker seg i så små kasser, og helt ærlig så tror jeg ikke jeg kommer til å merke noe særlig forskjell med ES250 kontra Helix Dark Blue 10 som jeg har nå.. Ser for meg at de stiller i samme klasse. Ca. samme utsalgspris på de også.
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            ES250 bør vel også ha over 20 liter, så må vel evt være ES200 du må se på, men om det vil være bedre enn det du har, eller bedre enn B2 anbefalingen aner jeg ikke...

            Comment


            • #7
              Originally posted by wefwm View Post
              ES250 bør vel også ha over 20 liter, så må vel evt være ES200 du må se på, men om det vil være bedre enn det du har, eller bedre enn B2 anbefalingen aner jeg ikke...

              ES200 er nok uaktuel, da den blir for "pinglete" rett og slett.. Den klarer nok ikke å fylle hele stasjonsvogna mi med så god bass som jeg er ute etter.. Om jeg går for en 8" så må det være en med litt futt i. Har sett at GZ har en fin en blant annet, og Cadence tror jeg det var. Har søkt og søkt, og funnet mange gode alternativer, men klarer liksom ikke bestemme meg..
              Mvh.
              Roy
              Mob: 40 30 99 06

              Comment


              • #8
                Den Gz subben har jeg og den er helt rå.Anbefales
                Lasse Bass Tala
                Proud to be LOUD!!!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Talaboy View Post
                  Den Gz subben har jeg og den er helt rå.Anbefales

                  Hvilken kasse har du den i? Har forstått at den er ganske rå ja =)
                  Mvh.
                  Roy
                  Mob: 40 30 99 06

                  Comment


                  • #10
                    Brukte en 60liters kasse tunet til 42hz og en forsterker på 1500 watt rms og det tøkka noe voldsomt.målte 139db 40hz.
                    Testa den også i en lukka kasse på 10 liter,ble selvfølgelig mindre trykk men spilte veldig fint
                    Lasse Bass Tala
                    Proud to be LOUD!!!

                    Comment


                    • #11
                      kan noe slikt være fristende http://www.judysbilstereo.no/subwoof...ear-powergnome står anbefalt 11 liter portet kasse


                      mvh kim

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Talaboy View Post
                        Brukte en 60liters kasse tunet til 42hz og en forsterker på 1500 watt rms og det tøkka noe voldsomt.målte 139db 40hz.
                        Testa den også i en lukka kasse på 10 liter,ble selvfølgelig mindre trykk men spilte veldig fint

                        Hehe, hissig liten sak! =)

                        Mulig det funker bra med 16 liter på den da. Den er absolutt med i vurderinga.
                        Mvh.
                        Roy
                        Mob: 40 30 99 06

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by kimafro View Post
                          kan noe slikt være fristende http://www.judysbilstereo.no/subwoof...ear-powergnome står anbefalt 11 liter portet kasse


                          mvh kim

                          Jeg har vært inne på tanken med å kanskje putte to stk. 6,5" i den kassa jeg har, men da må jeg ha noen som koster mer enn de smaker tror jeg =/
                          Mvh.
                          Roy
                          Mob: 40 30 99 06

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by aFFekak View Post
                            Jeg har vært inne på tanken med å kanskje putte to stk. 6,5" i den kassa jeg har, men da må jeg ha noen som koster mer enn de smaker tror jeg =/
                            Du får mye mer for pengene hvis du velger den 8 i stedet for 6.5
                            Lasse Bass Tala
                            Proud to be LOUD!!!

                            Comment


                            • #15
                              Du vil klare deg bra med 1 enkelt ES8 og forholdsvis liten effekt. Se deg ikke vill på tuningen. Hvis du bygger en kasse på rund de 16 literne netto og stapper den full av acustilux så funker det greit det.

                              Har hatt flere fornøyde kunder som har dette elementet.
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

                              Comment

                              Working...
                              X