Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til mer bass!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jepp pluss å minus er riktig men har en kabel som går fra pluss på en subb til minus på neste subb..det er koblet av en såkalt ekspert på område :S men begge subbene spiller å slår riktig men jeg føler at jeg ikke får ut nå bass, altså om det har noe med kvalitet på låtene eller om det er noe annet å event hvordan få best mulig kvalitet.

    Comment


    • #17
      Da har han seriekoblet subene dine, og hvis hver sub har 1stk 4ohm spole da, så har du nå en 8ohm belastning på forsterkeren, og da yter den kanskje 150w rms, så for å få litt mere effekt ut av forsterkeren, så bør du paralellkoble subene i steden.

      Comment


      • #18
        okei, men va er det folk mener om at det da kan gå gærlig?? noen sier at jeg kan øddelege subbene

        Comment


        • #19
          kasse har myye å si.men er et eller annet som ikke stemmer der.men for guds skyld få noe teip rundt di strøm kablene du har inn til den rf forsterkeren.iallefall på plussen.di elementene du har trives best i lukket kasse på 36 liter om jeg ikke tar heeeelt feil.mange som er verdens mestre"tror" iallefall.hehe.

          mvh kim

          Comment


          • #20
            ødelegger da ikke bassene da :S værste fall forsterkeren. men for ANDRE gang, fordel og vite hva tingene du har heter ser hva forsterkeren heter, men værrre med bassene, umulig og fortelle deg hvorden du skal koble det, men nestenn 100 på at du ikke skal serie koble alt sammen, da får du veldig lite ut av forsterken.
            spiller: pioneer p88
            front: Hertz MLK 165
            sub: polk sr104 x2
            forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

            Comment


            • #21
              a/d/s AMF 750.1 forsterker
              1 kanals, 1x380W v/4ohm eller 1x500W v/2 ohm
              spiller: pioneer p88
              front: Hertz MLK 165
              sub: polk sr104 x2
              forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

              Comment


              • #22
                Utifra hva jeg kan se er elementene dine TS-W303R (ca 900,-/stk, ikke sant?), og kassa Bassworx GPH212BK (78 liter, 38hz tuning iflg et sted jeg fant på nett).

                Hvis det ovennevnte stemmer, har du en kasse som har ca. 12dB avrulling fra 50 til 30hz (+7dB gain ved 50hz, og -5,5dB ved 40hz, ift en flat respons rundt 0dB). For å forklare det annerledes, oppfører kassa seg omtrent som om du hadde hatt et mildt subsonic-filter som tar bort lyden under 50hz. Ikke gunstig, enkelt forklart...

                Tatt i betraktning at de fleste bilene jeg har hatt, i tillegg har gitt lyden en ytterligere "boost" i 50hz-området, sitter du med en typisk oppskrift på dritt-bass etter min oppfatning.

                De høyttalerne er i alle fall neppe egnet til bassreflekskasse, og i alle fall ikke DEN kassa... Slik jeg ser det har du fire løsninger:

                1. Få tak i en equalizer til å dempe peaken rundt 50hz.
                2. Få tak i elementer som er bedre egnet for kassa.
                3. Tette portene i kassa.
                4. Bytte ut kassa.

                En equalizer kan du være tjent med i alle fall, så det er en muliget å gå den veien.

                Om du ble anbefalt den kassa til de elementene av butikken, så er du i alle fall et kremeksempel på hvorfor man ikke skal stole på selgere. Har du valgt alt selv, stiller saken seg annerledes. :P

                Lykke til!

                Edit: Du kan også prøve å sette lavpassfilteret så lavt som mulig på forsterkeren, og bruke det som "equalizer". Kan gå om det kan justeres helt ned til 40hz, f.eks. Sjekk også om forsterkeren har subsonicfilter på, og i såfall kan du justere det ned til under 30hz.
                Last edited by Miniboom; 25-05-2011, 22:25.

                Comment

                Working...
                X