Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til mer bass!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til mer bass!!

    Hei

    Har 2 12 tommere i bilen pluss 2 nye Rockford bakhøytalere, men når jeg brenner en cd me musikk som jeg vet er bra bass i så funker det ikke i bilen, altså lite bass.

    Hva kan problemet være?? er det musikk-kvaliteten på sangene jeg laster ned eller kan det være brennerprogramet jeg bruker??

    Mvh: Alex

  • #2
    Hvis du brenner cd i mp3 format og i laveste bitrate blir det kuttet ned bass, dette pga du komprimerer lyden mye ned fra orginalt format.

    Comment


    • #3
      basskassen. ledningene. forsterkeren. spilleren.

      hvis alt dette er "riktig", fins det mange programmer som kan eq sanger på pc'en.
      /// BIS

      Comment


      • #4
        Originally posted by Majoralf View Post
        Hvis du brenner cd i mp3 format og i laveste bitrate blir det kuttet ned bass, dette pga du komprimerer lyden mye ned fra orginalt format.
        hva kan jeg gjøre da?? Brenne det i ett annet format event hvordan gjør jeg det??

        Comment


        • #5
          Originally posted by BaardI View Post
          basskassen. ledningene. forsterkeren. spilleren.

          hvis alt dette er "riktig", fins det mange programmer som kan eq sanger på pc'en.
          Hvordan da menner du??

          Comment


          • #6
            du sier du har 2 12" fulgte det kasse med disse? har du lagt ledninger i bilen selv? har du forsterker i bilen? Har du ikke forsterker, er grunnen der.
            /// BIS

            Comment


            • #7
              har kasse å to forsterkere egen til bass å en til høytalere bak, men lyden er grei men det er bassen som jeg ikke er fornøyd med, det er noen sanger med bra bass men så kommer det mange som det ikke er bass i nesten i det hele tatt, de sangene med dårlig bass har jeg spilt med en 12 tommer å det ble mer bass da.

              Comment


              • #8
                kan være EQ i spilleren eller forsterkerene. kan være dårlig forbindelse. kan være at forsterkerne ikke er sterke nok. mange muligheter, spesielt når jeg ikke vet hvordan elementer og forsterkere du sitter med.
                /// BIS

                Comment


                • #9
                  hva med og skrive litt mere info om hva du har? 2x12" kan godt være fence audio likeså være DD, så greit og vite hva du har i bilen
                  spiller: pioneer p88
                  front: Hertz MLK 165
                  sub: polk sr104 x2
                  forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                  Comment


                  • #10
                    Et bilde av basskassa i bilen hadde vært til hjelp.

                    Comment


                    • #11
                      Men hva er best med tanke på fil type, er det mp3 eller wma osv....kommer bilde av subb straks

                      Comment


                      • #12
                        Mp3 i 320kbps skal funke fint, men du sier du får mere bass når du bare bruker en 12"? Da er det i tilfelle feilkobling som gjør at det ikke blir bra med begge subene koblet til, bytt i tilfelle om på pluss og minus på ene suben...

                        Men du MÅ skrive hva du har av suber og forsterker, hvordan ting er koblet sammen, åssen kasse du har og innvendig litermål på den, samt hvilken bil du har, hvis ikke så må vi nesten bare gjette hvorfor det ikke blir bra.

                        Comment


                        • #13
                          Her er bildene bilde 1: 2 12 tommer Pioner Bilde 2: Forsterker til bak-høytalere Bilde 3: Forsterker til sub.

                          Forsterker til sub er på 2000 watts, Pioner subbene er på 1000 watts vær.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Først ble alt koblet til forsterker til subbene fordi jeg spilte me de orginale høtalerene som fulgte me bilen ( Skoda Octavia 1,9 TDI 2000 model Sedan ) Men så kjøpte jeg nye 6x9 høytalere så da fikk jeg beskjed av Bilradiospesalisten at jeg måtte ha en forsterker til de 6x9 fordi jeg har en forsterker til subben som er en ren subb forsterker. Subbene er bro-koblet, grunnen er at jeg fikk beskjed om at de kunne bli øddelagt vi jeg ikke gjore d slik.

                            Comment


                            • #15
                              Den kassa er vel neppe riktig til de elementene, og forsterkeren din gir ikke på langt nær 2000w, er vel nærmere 500w rms ca. Jeg ser også at du ikke er spes redd for kortsluttning osv, med tanke på tilkoblingene dine til forsterkerene.

                              Er det slik at du har paralellkoblet begge elemetene til den ADS forsterkeren? og er du da sikker på at du har alle pluss og minus riktig til subene?

                              Comment

                              Working...
                              X