Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det er kassa si det! ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den fremre plata er en "pynteplate" som også selvfølgelig forsterker hele fronten når denne blir sammenskrudd på en god måte.
    Sunn fornuft tilsier at man ikke skrur korte treskruer inn i en 12mm plate, når man har så tunge elementer OG det faktisk er dobbel front på kassa så den faktisk er 24mm totalt. Det synes ganske så tydelig, at fronten er dobbelt. "raper" man inn treskruer uten å forborre, så vil mdf'en "reise" seg rundt skruene, så det ikke bare holder dårlig, men heller ikke blir tett rundt elementet. Dette gjelder all mdf, ikke bare denne kassen. Borrer man ikke før man drar inn skruene, vil det bli for mye materiale og det vil da sprenge seg vei, den letteste veien. Plata mister mye styrke når den delamineres. En annen ting, er at om skruene som er brukt går kun "litt" gjennom den yttre plata, så vil de presse platene fra hverandre, som igjen kan føre til at limingen har sprekt.

    Hadde skruene gått gjennom begge platene og hullene vært forborret, så ville det holdt helt fint med passe kraftige treskruer!
    Tror det enkleste er å montere det sammen igjen med skikkelige skruer, så vil det holde uten problem.

    Tror mange ikke tenker på hvor mye krefter som faktisk er i sving når en bass spiller høyt...


    Edit:
    Ja det kunne sikkert vært limet bedre, det kunne vært forgyllt og stålforsterket, men da er det ingen som ville kjøpt den, for da ville den kostet for mye. Det er "aldri" reklamasjoner på disse kassene, så det er igrunn ikke ett tegn på dårlig kvalitet, i mine øyne.
    Last edited by dynaBel Tønsberg; 06-04-2011, 12:47.
    Joakim Skovlund
    dynaBel Tønsberg
    Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
    www.dynabel.no -
    dynaBel Tønsberg på Facebook

    Comment


    • #17
      Poenget er vel at slike ting bør kunden bli opplyst om? Ikke alle som tenker at man faktisk skrur elementet i en pynteplate. Og fortsatt synes jeg den pynteplata var stusselig festet til kassa spesielt med tanke på at elementet faktisk blir festet i samme plate.
      Men klart, hadde man brukt skruer med riktig dimensjon i dette tilfellet så hadde problemet aldri oppstått
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        Originally posted by Hifonic View Post
        Poenget er vel at slike ting bør kunden bli opplyst om? Ikke alle som tenker at man faktisk skrur elementet i en pynteplate. Og fortsatt synes jeg den pynteplata var stusselig festet til kassa spesielt med tanke på at elementet faktisk blir festet i samme plate.
        Men klart, hadde man brukt skruer med riktig dimensjon i dette tilfellet så hadde problemet aldri oppstått
        Nei som du sier, så ville aldri dette problemet vært ett problem, dersom det var brukt ordentlige skruer.

        Elementet blir ikke festet i denne plata, om man har lange nok skruer! Denne plata blir klemt mellom element og den indre plata og gir da en forsterkende effekt til hele fronten. Så å kalle det en "pynteplate" er kanskje litt feil fra min side...

        Ja man burde kanskje opplyse om alt til kunden, men det spørs hvor mye man kan forlange å få opplæring i, ved å kjøpe et produkt. Det vil alltid være ett og annet man ikke kan ta høyde for, så å ha opplæringsanvisning på "alt" og alle mulige feil eller muligheter for feil, blir fort mye papir...
        Joakim Skovlund
        dynaBel Tønsberg
        Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
        www.dynabel.no -
        dynaBel Tønsberg på Facebook

        Comment


        • #19
          Eller så kunne den plata vært limt fasti utgangspunktet og slike problem ville ikke vært et tema?
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #20
            Men herregud a Jonas... Nå må du slutte å kverulere......

            OM plata hadde vært limt fast, så hadde det bare ryki ett annet sted med så korte skruer...


            Hadde dette vært noe som skjedde på "alle" kasser som ble solgt herfra, så hadde det nok blitt gjort en endring, men slik er det altså ikke.
            Joakim Skovlund
            dynaBel Tønsberg
            Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
            www.dynabel.no -
            dynaBel Tønsberg på Facebook

            Comment


            • #21
              Jeg bare ble fyrt i gang når han som hadde kjøpt kassa fikk skylda her. Jeg står på mitt om at den plata er for dårlig festet
              Har aldri opplevd at et element løsner med skruer som er så korte som 1,5cm
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #22
                Nå har jeg aldri vært borti en slik kasse, men synes det høres litt rart ut.
                Kassen deler deg fysisk og det er ikke noe feil med kassa?
                Selvfølgelig, når man får servert hvordan ting er satt sammen så forstår man hvorfor det skjer.

                Er det lett for en uvitende sjel å se at frontbaffelen er dobbel?
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #23
                  Mysteriet her var nok værken vekt eller dårlig kvalitet.
                  Når jeg fikk tatt det av idag etter jobb så var som nevnt tidligere, for korte skruer som bare hadde godt feste i 'pynte'plata.

                  Skal ikke mer til enn èn idiot, ene og alene min skyld dette
                  B2 A U D I O

                  Comment


                  • #24
                    Ikke vær så hard mot deg selv da. Hehe... Jeg hadde hvertfall regnet med at plata jeg er nødt til å feste elementene i, faktisk kan holde elementene uten problemer?

                    Om skruene går gjennom kun den ene plata eller begge, tror jeg ikke jeg hadde ofret en tanke i mitt vanlige monteringsstress-modus.

                    What's glued is glued, and what's screwed is screwed!

                    Comment

                    Working...
                    X