Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det er kassa si det! ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det er kassa si det! ;)

    Bassen var plutselig utroolig slapp.
    Trodde det bare var meg til og begyne med, så skiftet hekstisk mellom sanger for å finne gobassen igjen..
    Intet..

    Depressjonen kom flommende over min uforberedte tankegang og blandt kaldsvetten svevde det frem tanker om svidde subber.. fukt i forsterker.. nye bestillinger og evig mareritt...

    Parkerte, og sukket høylytt mens jeg steg ut av bilen, og vandret med usedvanlige tunge skritt mot bagasjen..
    Åpnet opp og som lyn fra klar himmel åpenbarte problemet seg for meg.

    Ser du også det?


    Ser kanskje tilsynelatende ok ut ved første øyekast?

    Hva med nå da?


    Så, mitt store spørsmål er da.. skal jeg gidde å sende mail til forhandleren og klage?
    Det er bare en 2 uker gammel kasse som ble kjøpt ny.. og man skulle da tro at den bør holde til... bass?
    Ikke vet jeg.. er vel ikke så mye forhandleren kan gjøre uansett.. tviler på at de gir noe cash eller nytt produkt ut.
    Er bare å tyne på med tettningsmasse og SKRU kassa sammen.
    Last edited by Tommy.R; 05-04-2011, 17:36.
    B2 A U D I O

  • #2
    Spørs hvor lenge du klarer å være uten bass.

    Hvis du ikke har noe imot det så hadde jeg klagd, du kommer til å få en ny kasse. Det er lite som du kunne gjort for at frontplata skal løsne. Så jeg tviler på at du får noen problemer med forhandleren.

    Men, det er som du sier bare å kjøre på med litt tetningsmasse og skru det sammen. Så det er egentlig opp til deg. Jeg ville sendt den tilbake.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Bass klarer jeg meg uten om så hvor lenge, så det er igrunn ikke noe problem.
      Men jeg skal høre med de og se hva som skjer
      B2 A U D I O

      Comment


      • #4
        Hvordan merke er kassen?


        Di subbene der gir fra seg et godt spark, er ikke så rart at kassen gir etter, hvis det er et jallamøkk merke :P

        Comment


        • #5
          Er vel bare å sette på litt tec 7 eller sikaflex, skru et par tre tvinger på over natta så er kassa i orden. Koster fort mer å sende tilbake og ventetiden blir gjerne lenger også. Og da får du sikkert en kasse som bare deler seg igjen
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hifonic View Post
            Er vel bare å sette på litt tec 7 eller sikaflex, skru et par tre tvinger på over natta så er kassa i orden. Koster fort mer å sende tilbake og ventetiden blir gjerne lenger også. Og da får du sikkert en kasse som bare deler seg igjen
            Var akkurat det jeg tenkte på også, litt kjedelig å få samme 'kvaliteten' på nytt :P


            @Morten-st:
            Det er, ironisk nok, en Dynabel-kasse :P
            B2 A U D I O

            Comment


            • #7
              Artig, jeg har alltid lurt på hva som gjør at folk kan selge ferdigkasser til 30 dollar på eBay! Er sikkert tilsvarende kvalitet som det der.

              Mens du venter på at Tec7'en skal tørke kan du jo lure på om limet som holder høyttalerelementene sammen er av samme kvalitet. Når du limer kassa ordentlig sammen, spretter høyttalerne i fillebiter isteden.

              Comment


              • #8
                ville nok limt på nytt og skrudd sammen, blir nok billigere det og mindre stress enn og sende tilbake og vente og kanskje krangle hehe
                spiller: pioneer p88
                front: Hertz MLK 165
                sub: polk sr104 x2
                forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                Comment


                • #9
                  Hva med og klage og se om dere kan inngå ett kompromiss da?
                  Du fikser for saken selv, og kanskje du får tilbake 50% av det kassen kostet.

                  Kanskje, lov og prøve seg, ikke la deg bli tullet med er ikke vits.
                  Må ikke gi opp uten og prøve heller.

                  Iallfall det jeg ville gjort.
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                  Comment


                  • #10
                    du hadde ungått problemet med skruer som gikk gjennom både front og bakplate Om fronten kun er limt på bassworx kassene tåler de ikke vekta av dine elementer ihvertfall, det er jo bevist

                    Hadde bare limt og skrudd jeg, om du ikke holder til ved forhandleren da

                    Comment


                    • #11
                      Hehe, ja asså denne kassa var jo til ynkelige 1000 kr :P
                      Å sende tilbake i posten gidder jeg ikke, da er det klart mye lettere å smøre på mer glidekrem som de har gjort, men kanskje osgå kjøre inn en skrue her og der :P

                      Har dog sendt en mail og nevnt bagatellen da

                      EDIT: jo, det ble nevnt vekt.. og det er jo 40 kilo som rister litt, så mulig disse kassene er best egnet til litt lettere 12"..
                      Man har da iallefall erfaring ut av dette
                      Last edited by Tommy.R; 05-04-2011, 22:54.
                      B2 A U D I O

                      Comment


                      • #12
                        la merke til en ting, er skruene til basserene så korte at de ikke går igjenom front plata og inn i kassa?
                        spiller: pioneer p88
                        front: Hertz MLK 165
                        sub: polk sr104 x2
                        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                        Comment


                        • #13
                          Altså.... Jeg må bare...
                          Dette er for dumt å skylde på kvaliteten på kassa for!

                          Vedder en tier på at du har skrudd treskruer rett inn i plata, uten å forborre.. Da får man ikke mye hold. (noe du ser resultatet av)
                          Det er dobbel frontblate på disse kassene, så det BØR brukes islagmutter og maskinskruer til festing av så tunge elementer.

                          Denne skaden er IKKE en reklamasjonsgrunn, det er ikke en skade som skyldes feil på produktet, det er rett og slett brukerfeil. Du må gjerne synes at jeg er ufin nå, men det er faktisk lov å bruke huet!
                          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Joakim View Post
                            Vedder en tier på at du har skrudd treskruer rett inn i plata, uten å forborre.. Da får man ikke mye hold. (noe du ser resultatet av)
                            Det er dobbel frontblate på disse kassene, så det BØR brukes islagmutter og maskinskruer til festing av så tunge elementer.
                            Kall meg rar, men jeg syns det ser ut som om de skruene sitter skikkelig godt! I alle fall i frontplata, i.o.m. at høyttalerne tok med seg plata på vei ut, mener jeg... Noen lenger skruer som gikk gjennom begge platene kunne nok hjulpet.

                            Eller, det kunne vært brukt ordentlig trelim. Når jeg bruker sponplatelim på patron fra byggmakker osv (som koster usle 40,- pr patron), så knekker platene i alle fall før limet. Har prøvd å demontere noen kasser, og aldri har det vært selve limet som har sviktet sånn som man ser på bildet her.

                            Jeg mener det er berettiget når han stiller spørsmål ved kvaliteten til kassa, selv om problemet oppsto fordi han har hatt korte skruer, latt være å forborre, eller for tunge elementer.

                            Er enig at det er lov å bruke huet, men følger det med bruksanvisning for de som er newbies? Er vel gjerne newbies som kjøper ferdigkasser...?

                            Comment


                            • #15
                              Jeg synes det var svært lite lim mellom de to platene. En liten liten sprut i hjørnet er ikke akkurat bra nok. Men hvis det står i bruksanvisningen at det bør brukes slagmuttere med tunge elementer så er jo saken biff
                              Sånn ellers bør det holde med vanlige treksruer, aldri opplevd at det ikke holder så lenge de er av riktig dimensjon.
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment

                              Working...
                              X