Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontsystemer..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tor Ølberg View Post
    Ikke vær redd for å kom innom på konkuranse. Skal være en i førde i slutten av juli som ikke er så langt ifra Otta (tror jeg)

    Når det kommer til 2 veis vs 3 veis så ville jeg begynt med 2 veis i begynnelsen. Når du mestrer å justere 2 veis frontsettet så går du over til 3 veis. 3 veis frontsett kan være en tanke vanskeligere å justere grunnet flere ting og tenke på mtp delefrekvenser osv, samt at ombygging er nesten et must om du skal begynne med 3 veis (Note: NESTEN)
    Angående Fukal vs Hertz så ville jeg gått for hertz. Focal har en ganske skrikende diskant som kan være irriterende for noen eller herlig for noen. I mitt tilfelle så er Fukal noe haleluja (eneste focal bilen som faktisk låter skikkelig bra er EA sin focal astra). Prøv deg med Hertz ML1600 midbassere og noen gromme diskanter, scanspeak feks. Er ikke noe problem å blande å mikse litt med mindre du skal kjøre delefilter på saken, da er det litt bedre igjen å bruke det som er ment for å spille sammen.

    Hva slags bil skal dette inn i ?

    4 veis vil si 3 veis frontsett + sub. Så i prinsippet vil du få 3 veis nesten uansett hvor mye du vrir og vender om ting.

    Nå ble jeg veeldig mye klokerer, om hva de lønner seg å starte med som en fersking.. de står mellom hertz å focal, men godt mulig de blir hertz. har og litt lyst på 165krx2.. mn tror jeg skal sjekke ut litt av dine anbefalinger, takker så mye for de. Ble veldig mye mer å klokere på det der med 2-veis og 3-veis og 4-veis =)

    Det skal inn i en Saab 9-3 2005mod 1,8T
    Scan Speak

    Comment


    • #17
      Samme bilen som Runek har? Isåfall så skal det ikke store greiene til for å få skikkelig god lyd.
      Hadde _JEG_ vært deg ville jeg sett på scan speak 5 1/4 eller 6.5" samt scan speak dome diskanter så bygger du dette opp i dashen. Fine med de elementene er at selv uten kasse så kan du få litt ompf i nedre del av frekvens aspekteret.

      Kan jeg spørre, hvorfor står det mellom hertz og focal? Har du tenkt på å bruke noe litt mer sært? Finnes mye bra der ut hvis en er bare villig å hoppe i det
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        Jeg har Hertz ML1600 midbass og HL70 mellomtone på lager, billig!
        Kan, som Tor sier, fint pares opp med Scan Speak Revelator el.l diskant av høy klasse.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #19
          Btw Førde er ikke så aaalt for langt unna.. mn de tar sin tid å kjøre dit, har slekt i Stryn så kan jo ta en tur da vettu =)
          Det blir vel hakke nyere enn Runek sin, samme som Fido bygger pioneer anlegget i :P

          Er igrunn ikke noe spesielt som gjør att de står mellom de, er bare de jeg har funnet som jeg syns såg greit ut.. Jeg er absolutt open for forslag til andre frontsett.. starta tråden for å ende opp meg noe jeg veit funker :P
          Scan Speak

          Comment


          • #20
            Så kommer det store spørsmålet. Hvor langt er du villig til å gå for å få skikkelig god lyd? Er du villig til å ofre deler av dashbordet for å få lyden opp eller vil du aller helst ha ting orginal montert?
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #21
              Originally posted by Tor Ølberg View Post
              Så kommer det store spørsmålet. Hvor langt er du villig til å gå for å få skikkelig god lyd? Er du villig til å ofre deler av dashbordet for å få lyden opp eller vil du aller helst ha ting orginal montert?
              Jeg er villig til å gå veeeldig langt, de som var planen er å bygge de så mye custom som mulig, så dash'n skal modifiseres likens med dørtrekkene.. Planen er att de skal bli en ''show bil'' =)
              Scan Speak

              Comment


              • #22
                Da sier jeg, kjør på. Kjøp noe gromt med en gang så slepper du å bytte ut senere. Begynn og bygg med en gang så kanskje du er noenlunde klar til sesongen starter ;D
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Tor Ølberg View Post
                  Da sier jeg, kjør på. Kjøp noe gromt med en gang så slepper du å bytte ut senere. Begynn og bygg med en gang så kanskje du er noenlunde klar til sesongen starter ;D
                  Skal i gang snarest for de er orginal saab steron som sitter der ennå, ikke rørt ennå, byner jo å bli veldig flott vær om dagen så da går de jo an å byne å pusle med litt, er av samme oppfattning sjøl, kjøpe noe som er gromt med en gang.. bruker gjerne 2 lapper mer liksom =) Håpe jeg har såpas att jeg kan stille i Førde, mn kommer nok til å komme dit uansett, bare for å se litt hvordan de funker å se ting live
                  Scan Speak

                  Comment


                  • #24
                    Da har jeg sittet å sett gjennom det folk har kommet med tilbakemeldinger på.. å må bare si takk for alle tips å meninger.. å anbefalinger =) kikka meg litt rundt å fant ut att jeg sku gå for noe som ikke så ''vanlig''

                    men trenger fortsatt litt hjelp her, for klarer ikke å bestemme meg helt for de ser ut til å være bra alle sammen så:

                    Kjøre med Scan-speak: Scan-Speak R3004/602000 (diskant)
                    Scan-Speak 15M/4531K00 (mellomtone)

                    eller kjøre med: Vifa XT25TG30-04 (diskant)
                    Peerless HDS 5,25'' (mellomtone)

                    Hva syns dere..? =)
                    Scan Speak

                    Comment

                    Working...
                    X