Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontsystemer..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontsystemer..?

    Jeg skal kjøpe frontsett til bilen min, er rimelig ny innen bilstero verden..

    Bør jeg kjøpe 2-veis eller 3-veis..?
    Hvem er best av disse to, eller hvem burde jeg velge.?


    1. Focal KRX-2 17cm 2-veis komponentsett i Power serien (100w)

    2. Hertz ESK 163L 17cm 3-veis komponentsett i Energy serien (125w)
    ET 20 diskanter
    EV 100 mellomtoner
    EV 165L midbass
    CX 300 delefilter

    Takker for svar, som sagt jeg er veldig fersk innen bilstero.. Og er ute etter å lære mye fremover =)

    Er 4-kanals forsterker passende til frontsett.?
    Scan Speak

  • #2
    er det snakk om passiv eller aktiv deling? sub i tilleg?
    hertz settet er ihvertfall goodshit.

    Comment


    • #3
      Originally posted by mx_power View Post
      er det snakk om passiv eller aktiv deling? sub i tilleg?
      hertz settet er ihvertfall goodshit.
      hva er forskjellen på passiv og aktiv deling..? =P hehe..
      kommer 2 subber i tilleg ja =P
      såg for meg att det hertz systeme burde funke ja..
      Scan Speak

      Comment


      • #4
        aktiv deling ligger delefilteret i spiller eller forsterker og passiv deling ligger delefilteret på høytalerkabelen.
        kort forklart.
        focal diskantene har jeg hørt mye bra om..
        er selv fan av hertz.
        er lettere å montere ett 2veis sett bra.
        skal det spille høyt eller fint?

        Comment


        • #5
          Originally posted by mx_power View Post
          aktiv deling ligger delefilteret i spiller eller forsterker og passiv deling ligger delefilteret på høytalerkabelen.
          kort forklart.
          focal diskantene har jeg hørt mye bra om..
          er selv fan av hertz.
          er lettere å montere ett 2veis sett bra.
          skal det spille høyt eller fint?
          Okei, så aktiv deling bruker du cd-spillern eller forsterker, å passiv bruker du delefiltere som er med i sette om jeg har forstått de riktig..?

          helt ærlig har jeg mest lyst på Hertz settet.. mn tenkte jeg sku lufte meg frem om hva folk syns om det, siden jeg ikke har så peiling.

          Har en liten drøm om å være med i konkuranse, på diverse treff runt om kring og Gatebil :P
          Scan Speak

          Comment


          • #6
            emma konkuranse? altså spille fint.? isåfall må du nok belage deg på aktiv deling. pineer deh-p88rsII er en fin spiller. da bør du gå for focal settet. ellers trenger du 4veis deling og da begynner ting å bli dyrt.

            Comment


            • #7
              Originally posted by mx_power View Post
              emma konkuranse? altså spille fint.? isåfall må du nok belage deg på aktiv deling. pineer deh-p88rsII er en fin spiller. da bør du gå for focal settet. ellers trenger du 4veis deling og da begynner ting å bli dyrt.
              blir nok ikke med det første, mn blir emma litt seinere når jeg har lært mere å for bynt med prosjekte mitt..
              takker for tipse til spille den skal jeg sjekke ut litt som du er ute etter rein å fin lyd så er ett 2-veis mest egnet.? har fått med meg fosjeln på 2-veis og 3-veis, 3-veis er det med midtbass og de er de ikkepå 2-veis.. mn hva ingår 4-veis egentlig..? ble litt nyskjerrig =)
              Scan Speak

              Comment


              • #8
                ESK er bra, men kan ikke måle seg med KRX2. Det sier seg vel selv, når du ser prisforskjellen

                Send meg en PM hvis du vil ha et tilbud på 165KRX2
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                  ESK er bra, men kan ikke måle seg med KRX2. Det sier seg vel selv, når du ser prisforskjellen

                  Send meg en PM hvis du vil ha et tilbud på 165KRX2
                  okei takker for det.. Skal sjekke ut frontsettet og så for vi se
                  Scan Speak

                  Comment


                  • #10
                    har ikke noe med lyd kvaliteten at du bør gå for focal er bare det at da kan du ha 3veis deling altså bass midbass/mellomtone og diskant ellers blir det bass midbass mellomtone og diskant.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mx_power View Post
                      har ikke noe med lyd kvaliteten at du bør gå for focal er bare det at da kan du ha 3veis deling altså bass midbass/mellomtone og diskant ellers blir det bass midbass mellomtone og diskant.
                      så om skjønte de riktig så kan jeg kjøpe det 2-veis settet fra Focal, med mulighet til å få 3-veis ut av det..? =)
                      Scan Speak

                      Comment


                      • #12
                        du får 3 veis av focal settet og. Da heter det 165krx3. Men er jo hvor mye du skal legge i det? og har du plass til 3 veis orginalt? el skal du bygg om?
                        Ole Petter Holelien
                        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                          du får 3 veis av focal settet og. Da heter det 165krx3. Men er jo hvor mye du skal legge i det? og har du plass til 3 veis orginalt? el skal du bygg om?
                          Hal lyst til litt custom bygging for å få på plass ett 3-veis, pris er ikke satt noe på enda, for blir ett ''langtids prosjekt'' tar ting ettersom jeg har økonomi til det =)
                          Scan Speak

                          Comment


                          • #14
                            Ikke vær redd for å kom innom på konkuranse. Skal være en i førde i slutten av juli som ikke er så langt ifra Otta (tror jeg)

                            Når det kommer til 2 veis vs 3 veis så ville jeg begynt med 2 veis i begynnelsen. Når du mestrer å justere 2 veis frontsettet så går du over til 3 veis. 3 veis frontsett kan være en tanke vanskeligere å justere grunnet flere ting og tenke på mtp delefrekvenser osv, samt at ombygging er nesten et must om du skal begynne med 3 veis (Note: NESTEN)
                            Angående Fukal vs Hertz så ville jeg gått for hertz. Focal har en ganske skrikende diskant som kan være irriterende for noen eller herlig for noen. I mitt tilfelle så er Fukal ikke noe haleluja (eneste focal bilen som faktisk låter skikkelig bra er EA sin focal astra). Prøv deg med Hertz ML1600 midbassere og noen gromme diskanter, scanspeak feks. Er ikke noe problem å blande å mikse litt med mindre du skal kjøre delefilter på saken, da er det litt bedre igjen å bruke det som er ment for å spille sammen.

                            Hva slags bil skal dette inn i ?

                            4 veis vil si 3 veis frontsett + sub. Så i prinsippet vil du få 3 veis nesten uansett hvor mye du vrir og vender om ting.
                            Last edited by Tor Ølberg; 28-02-2011, 14:31.
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              hør med bilradiosenteret om han har 3veis mille settet liggende. tror veil var 17-18000kr men han skulle ha 5-6lapper. da er du LAAAAANGT på vei.

                              Comment

                              Working...
                              X