Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den ultimate midbassen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tja, av det jeg har hørt av midbassere så mener jeg Scan Speak revaltor låter fett, 7"erne spesielt. Dynaudioene er også rimelig gromme på midbass hvis du får til en skikkelig plassering (noe jeg IKKE gjorde).
    En av de meste detaljerte midbasserne/mellomtonene jeg noen gang har hørt er og forblir ODR 7"eren men derimot krever den en til for å få til skikkelig bra grunnet at den er designet for å kunne gjengi alt helt perfekt (iflg joakim), har hørt 7"eren i andreas og jokkes bil, forbauser like bra hver gang. Om det er noe billigere du skal ha så er scan speak noe av det bedre under odr. F1 status tørr jeg ikke utale meg om fordi jeg føler det er en vidreutviklet scan speak klone (hvordan oppheng og slikt er får bli en annen sak, men de ligner VELDIG på hverandre, kosmetisk sett)
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Tor Ølberg View Post
      Tja, av det jeg har hørt av midbassere så mener jeg Scan Speak revaltor låter fett, 7"erne spesielt. Dynaudioene er også rimelig gromme på midbass hvis du får til en skikkelig plassering (noe jeg IKKE gjorde).
      En av de meste detaljerte midbasserne/mellomtonene jeg noen gang har hørt er og forblir ODR 7"eren men derimot krever den en til for å få til skikkelig bra grunnet at den er designet for å kunne gjengi alt helt perfekt (iflg joakim), har hørt 7"eren i andreas og jokkes bil, forbauser like bra hver gang. Om det er noe billigere du skal ha så er scan speak noe av det bedre under odr. F1 status tørr jeg ikke utale meg om fordi jeg føler det er en vidreutviklet scan speak klone (hvordan oppheng og slikt er får bli en annen sak, men de ligner VELDIG på hverandre, kosmetisk sett)
      Alpine F1 er visst så og si identisk med revelator. Eneste forskjellen er coating på membran og litt annet chassie på Alpine F1, som dekker noe mer rundt motor osv.
      Disse låter veldig bra, men litt slapt i bilen pga for stor "kasse". Disse går veldig dypt og er mye tyngde i bånn til å være 6,5", men føler disse fortjener et bedre liv enn bildørene da liten kasse blir for lite og stor dør blir for mye..
      Prosjekt SQ Audi A3

      Comment


      • #18
        Originally posted by Tor Ølberg View Post
        .
        En av de meste detaljerte midbasserne/mellomtonene jeg noen gang har hørt er og forblir ODR 7"eren
        Kunne vel ikke blir mer enig her.. BESTE elementer har brukt så langt, meget fornøyd. Når jeg da gikk fra ODR amp over til McIntosh amp - kom den snerten mellomtonen med en gang... Herlig..

        Hva med disse.. http://www.seas.no/index.php?option=...102&Itemid=124 ?

        Har nå ikke personlig hørt disse , men jeg fikk go tips om 4,5" fra samme serie.. Som heter Seas H1152 CA12RCY!
        Last edited by Soundboy; 25-02-2011, 21:42.

        Comment


        • #19
          ODR blir nok mer enn jeg er villig å betale desverre! :P
          Den seasen er en mellomtone og ikke midbass?
          Prosjekt SQ Audi A3

          Comment


          • #20
            Seas lotus RM120 mellomtonen er kraftig satt ned i pris(298,-) http://www.mamut.net/dynabel/shop/
            Har bestillt et par selv siden jeg også har RW220 8" midbassene
            Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

            Comment


            • #21
              Originally posted by Alpine306 View Post
              Seas lotus RM120 mellomtonen er kraftig satt ned i pris(298,-) http://www.mamut.net/dynabel/shop/
              Har bestillt et par selv siden jeg også har RW220 8" midbassene
              Jøss, det var ikke ille pris. Men disse står anbefalt ned til 300hz, som blir litt lavt. Vil helst ha noen som kan gå litt dypere!
              Prosjekt SQ Audi A3

              Comment


              • #22
                bør vel ikke dele mellomtoner så mye lavere uansett vel?? du skal kjøre 3-veis ike sant??
                Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                Comment


                • #23
                  ja, skal det. Kommer helt ann på mellomtonen det!
                  Noen som har hørt disse mellomtonene?

                  Noen som har testet de gamle focal 6w2?
                  Prosjekt SQ Audi A3

                  Comment


                  • #24
                    Uhm. Du skal ha treveis, ja... siden ingen har foreslått det enda, kan jeg jo komme med Hertz sin HV165L. Fra HSK-163-settet. Eller 6,5"ern i MLK-165-settet.

                    De sparker hvertfall veldig godt fra seg i vanlig dørmontering, og er etter min mening det beste i Hertz-settene, i alle fall de jeg har hørt... men om de er egnet for hardcore SQ må noen andre kommentere på. :P

                    Comment


                    • #25
                      har lest litt rundt og ser rm120 fint kan deles litt lavere så de kan jo kanskje være knall ved dashmontering.. *gruble*
                      hørt mye blandet om hertz så er usikker på de..
                      Prosjekt SQ Audi A3

                      Comment


                      • #26
                        Noen som har testet focal 100krs eller seas rm120?
                        Prosjekt SQ Audi A3

                        Comment


                        • #27
                          Får desverre ikke plass til 8" i dørene så må bli 6,5".
                          Prosjekt SQ Audi A3

                          Comment


                          • #28
                            Ikke for å være kjeften nu men den eneste måten du finner et element du liker selv er å prøve flerne elementer. ALLE har forskjellig oppfattning av lyd og det er dessverre ingenting som tilsier at et element låter bedre enn et annet (visse pekepinner det selvsagt, men drar den litt langt akkurat nu)

                            Hvorfor ikke prøve Scan Speak Revaltor 7"eren? (Ikke noe problem å få inn i a3en vel?)
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #29
                              skulle gjerne prøvd alt jeg! Men har desverre ikke tid til dette.
                              Et alternativ er å lage en mer avansert kasse til Alpine F1 midbassene, men er litt keen på å bruke disse i et monitor opplegg da jeg liker litt "røffere" lyd i bilen, siden mye av detaljene blir borte med veistøyen.
                              Prosjekt SQ Audi A3

                              Comment


                              • #30
                                bare å parkere bilen og stå stille det =p forstår jeg deg rett at du har f1 status midbasserne? Isåfall så burde du jo eeeeegentlig ha det du trenger =p bygg om dashen slik at du får plass til de der så er det gjort
                                Tor Martin Ølberg
                                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                                Comment

                                Working...
                                X