Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et lite dillema, andres meninger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by InstallBay View Post
    Det er liten tvil om at focal settet vil rocke mer i midbassen enn space, men space knuser focal settet i mellomtone registeret, så dette blir en smaksak. Diskanten, får jeg si som Dag Hvifor ikke bruke HSK 165 eller MLK 165, eller har du ikke plass til det?
    Plass skal vell ikke være noe problem..Men tenker litt busjett her Pål. MLK 165 er en kandidat, men det blir noe dyrt desverre. Space får jeg til 2000,- hos Engen. Focal settet er ute av bildet, da selgeren var en klovn for seg selv. Så det blir nok Space..Hadde også selv en litn knapp mer på Space settet, da jeg er fullstendig forelsket i Hertz, etter forrige oppsett..HSK 165 er et sett som er enda mindre enn Space K6L igjen, så det vil jeg heller ikke bruke. Men litt dumt å kjøpe Space K6L med delefilter, når jeg ikke skal bruke filtret..Får ikke kjøpt Space 1 og midbass/mellomtonene alene Pål?
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #17
      Er det ikke like greit å holde seg til Hertz da Tommen så vi slipper en 30siders
      tråd om hva som er best av Hertz og Focal.
      Per
      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
      Audison Music Expression
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

      Comment


      • #18
        Originally posted by GalantV6 View Post
        Skal du ha SQ lyd så tror jeg du blir mer fornøyd med Hertz enn Focal.
        Hørte på bilen til Ice Audio som var i Rindalen under NM. Den spillte meget høyt og faktisk kontrollert men ikke pent. SÅ skal du være en av gutta i gata så er Focal tingen, skal du ha pen lyd så er Hertz tingen. Eller AD.

        Tore
        så hvis jeg hører en db bil fra hertz kan jeg si det samme da? bilen til focal i rindal var justert til å spille møkk høyt, de hadde til og med 2par diskanter inn i den bilen for å få det til å spille høyt som faen. å spille pent var ikke tenkt på. Så det er en konklusjon tatt ut av lufta er jeg redd.

        hva som gir best lyd av focal og hertz velger jeg å frastå å diskutere her.

        Ikke at det er en stor hemmelighet hva jeg foretrekker.
        Last edited by Erik André; 12-11-2007, 04:20.
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

        Comment


        • #19
          Lovte meg sjøl å ikke bli med på denne diskusjonen. MEN i en sånn diskusjon er det like mange meninger som jeg har hår på den i mellom beina.Så sant man ikke er naiv å være glattbarbert.
          Per
          Last edited by Mr Golf 4; 12-11-2007, 05:05.
          Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
          Audison Music Expression
          http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
          http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

          Comment


          • #20
            Men her var det snakk om utelse og prismessig, og om noen hadde hørt disse opp mot hverandre? Det må da være lov, Per? Står ikke noe annet noen andre steder iallefall..
            VW/Audi ende-tusi-ast!

            Comment


            • #21
              om diskanten til focal er skarp? -demp den da...
              om hertz (generelt) kan spille høyt, med trøkk i midbass (60hz-->)? -ja, det gjor ihvertfall mitt hsk163..

              vil sikkert ikke bli skuffet over hertz.. men er jo bare å bytte ut hehe...

              Comment


              • #22
                Originally posted by sfh View Post
                om diskanten til focal er skarp? -demp den da...
                om hertz (generelt) kan spille høyt, med trøkk i midbass (60hz-->)? -ja, det gjor ihvertfall mitt hsk163..

                vil sikkert ikke bli skuffet over hertz.. men er jo bare å bytte ut hehe...
                HSK 163 vet jeg spiller høyt, har jo selv hadd det i en kurrant plassering på mellomtone/diskant. Men nå ser det ut til å ha andre forandringer her..
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment

                Working...
                X