Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et lite dillema, andres meninger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Et lite dillema, andres meninger

    Hei. Driver og ser etter et godt frontsett for tiden. Har nå funnet et Focal K2P sett, brukt, til 2000,- + frakt. Men har pris på Hertz Space K6L, helt nytt, til kun 2000,- + frakt. Ampen som skal drive disse blir forhåpentligvis Audison LRx 4.300. Hva er deres meninger, som karnsje har litt erfaring med Focal? Har en liten "djevel" på min høyre skulder som hvisker meg at Focal diskanten skjærer mye mer enn hva Space diskanten til Hertz gjør. Men så har jeg en "snill djevel" på venstre skulder som sier at Focal settet har mer trøkk på midbass området enn hva Space sin midbass har, samt at Focal spiller høyere. Men så er det lydkvaliteten da..Er ikke om å spille høyest i gata her. Vil ha noe som spiller fint, men en god punch i midbassområdet, samt at det KAN/har potensialet til å spille høyt om det skulle være nødvendig. Settene skal drives aktivt fra ampen, og spilleren blir en Alpine 9855R. Ja folks???
    VW/Audi ende-tusi-ast!

  • #2
    ikke hørt hertz jeg, men personlig hater jeg focal diskanten AKKURAT fordi den er så skarp
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by klovnster View Post
      ikke hørt hertz jeg, men personlig hater jeg focal diskanten AKKURAT fordi den er så skarp
      Men så kommer dette..Er ikke det en justeringssak ettersom jeg skal kjøre aktivt på frontsettet da?
      VW/Audi ende-tusi-ast!

      Comment


      • #4
        godt mulig.. jeg fikk aldri justert focal settet mitt så bra at jeg likte diskanten.. nå skal det legges til at jeg hadde det 165a settet da.. som ikke akkurat er dyreste de har..
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #5
          Dette koster jo veil 5190,- hos iceaudio.no Og diskanten er jo oppgradert i dette settet iforhold til det du hadde, noe dyrere diskant..
          VW/Audi ende-tusi-ast!

          Comment


          • #6
            det stemmer nok.. bare å teste det vel?
            www.eirikaspaas.com

            Comment


            • #7
              så du skal ikke ha spilleren min lenger da?
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Får Alpine 9855R til 2500,- og den har 3-veis deling den også, og jeg betaler ikke 1500,- mer for et annet merke, når Alpine har samme justeringsmulighetene, om ikke flere muligheter. Så desverre..
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tommen View Post
                  Får Alpine 9855R til 2500,- og den har 3-veis deling den også, og jeg betaler ikke 1500,- mer for et annet merke, når Alpine har samme justeringsmulighetene, om ikke flere muligheter. Så desverre..
                  fint du sier ifra da ihvertfall........
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by sqwannabe View Post
                    fint du sier ifra da ihvertfall........
                    Du har da ikke fått den enda..Sa jeg skulle si ifra når andre tilbud dukket opp. Enda ikke fått et konkret svar fra selgern av Alpine..
                    VW/Audi ende-tusi-ast!

                    Comment


                    • #11
                      Flere? Glenn, du som er sånn lydekspert?
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

                      Comment


                      • #12
                        Skal du ha SQ lyd så tror jeg du blir mer fornøyd med Hertz enn Focal.
                        Hørte på bilen til Ice Audio som var i Rindalen under NM. Den spillte meget høyt og faktisk kontrollert men ikke pent. SÅ skal du være en av gutta i gata så er Focal tingen, skal du ha pen lyd så er Hertz tingen. Eller AD.

                        Tore
                        1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                        Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                        Comment


                        • #13
                          AD blir nok i dyreste laget er jeg redd så det er vell uaktuelt. Vil spille pent, men også samtidlig ha muligheten for å spille høyt også, ikke øredøvende høyt, men litt Tror du/dere Space er i stand til å spille relativt høyt også? Skal monteres i orginalhull i Passaten, men kan hende jeg skal bygge om speilhusdeksel, for å få diskanten noe mer on-axis..
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

                          Comment


                          • #14
                            Spørsmålet du stiller er og blir en smaksak.
                            Personlig synes jeg denne opphausingen rundt Focal-diskanten er sterkt overdrevet.
                            Et Focal komponentsett i øvre prisklasse spiller bra på alle måter.
                            Meeeen, det er vel ingen hemmelighet hva jeg foretrekker persolig!
                            Har jo Space diskanten selv i bilen.

                            Mvh
                            Dag Johansen
                            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                            Comment


                            • #15
                              Det er liten tvil om at focal settet vil rocke mer i midbassen enn space, men space knuser focal settet i mellomtone registeret, så dette blir en smaksak. Diskanten, får jeg si som Dag Hvifor ikke bruke HSK 165 eller MLK 165, eller har du ikke plass til det?
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X