Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kraftig bass med 50 Watt/skal- skal ikke.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg har hørt plenty av godbass fra en bittebitteliten, gammel, RF-forsterker som var oppgitt til 2 x 22,5W, så ser ikke helt det fantastiske med eksperimentet ettersom "kraftig" er et veldig relativt begrep. Hehe...

    Om du får til en lettplassert løsning som spiller oppunder 140dB fra 30-60hz med så lite effekt, så skal jeg i alle fall vurdere å kjøpe en.

    Comment


    • #17
      Nå viser De tydelige symptomer på uønsket adferd ved egen omsorg Hr Johansen. No more Dufvenkrooks for you!

      (seriøst; hva venter du på? Vi trenger mer hornpropaganda!) Godt å se at noen faktisk leser signaturen min

      Comment


      • #18
        Klart du skal det. Kommer til og funke som bare pokkeren detta. Trenger ikke mye watt for og spille litt
        Hadde det litt morro for 3 år siden selv da et par kamerater holdt på og le seg skakk ihjel da jeg sa det gikk an og drive en sub på cd spilleren. Men den som ler sist ler jo som kjent best
        Koblet til et Pioneer PRS 17cm frontsett og en 12" Pioneer sub på en Pioneer 9800 cd spiller. Tro meg, de andre stod bare og måpte !! Men skal innrømme at cd spilleren har hatt det lettere før
        Mvh
        Ole Heen

        Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

        Comment


        • #19
          Har tilfeldigvis en søt 2x25W 0,25ohm stabil liten amp selv liggende på lur, fra gamle dar..

          Så please bygg en lekker 90-talls kasse ja, kan sikkert sende bort en sånn om du trenger noe mid-nineties godis å bygge kasse til

          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #20
            Originally posted by Haakon O View Post
            Har tilfeldigvis en søt 2x25W 0,25ohm stabil liten amp selv liggende på lur, fra gamle dar..

            Så please bygg en lekker 90-talls kasse ja, kan sikkert sende bort en sånn om du trenger noe mid-nineties godis å bygge kasse til


            da hadde du fått den siste også Haakon alle gode ting er tre!!

            Og Dag... SELVFØLGELIG skal du utføre dette eksperimentet

            Comment


            • #21
              Er vel bare en ting å si her:
              GO GO GO GO GO!
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment


              • #22
                Har bare to jeg, den ene ligger fremdeles på toll-lager

                Men synes dette prosjektet er spennende, har jo holdt på med bilstereo i den tiden det var klasser i bilstereo-nm med max 300w totalt i bilen Og folk spilte både pent og saftig høgt den gangen også
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #23
                  Har 2 dalier du kan få pumpe 25 olskool watt på.
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Dag Johansen View Post
                    Jeg har 2 gøyale 12 tommere og en forsterker på 2 x 25 watt i kjelleren som...... vel, bare ligger der.
                    Skal jeg bygge en kasse og vise folk at man kan få skikkelig bass med 50 watt?

                    SKAL - SKAL IKKE!

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    hva er vitsen med å spørre Dag? bare å sette i gang før en annen expert forteller deg hva er det som er "galt" med det du skal eller en annen expert forteller deg hvordan "ting skal gjøres"

                    Horn + "lite watt" kan bli mosrsomt løsning MEN trenger ikke nødvendigvis horn til å få bra driv og trøkk fra bassen husker godt en honda med båndpasskasse 2x10" JL og en SS class A 3.0 (2x12w) FØR Nascas (mener jeg å huske) tid når Alpine arrangerte konkurranser her til lands og det hørtes rimelig bra faktisk og oftest bedre enn mange moderne biler som bare spiller dunke bass med "flere tusen watt".

                    Det er kanskje mange som fremdeles ikke vet at de fleste integrerte kretser som sitter i innebygde CD forsterkere er av classe D full range? dvs at de kan yte en del effekt med på bekostning av andre paramtre self

                    Ellers si ifra Dag om du vil låne en SS på 2x12 eller 2x25w eller PG på 2x24w ellers mange andre oldschool kandidater som kan levere godt med strøm og god kontrol på menbranen. Hvilken oldschool elementer er det snakk om da Dag? sikker ikke en "imponerende" X-max parameter heller
                    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                    Comment


                    • #25
                      Hoy, her var det mye spørsmål, tar litt i fra husken.
                      Forsterkeren er en skikkelig oldschool sak fra 90 tallet, stabil i en halv-ohm elns.
                      2 x 25watt i 4 ohm, 2stk, 8 ohm elementer paralellkoblet til 4 ohm = 50 watt.
                      Noen hint, det begynner på Or og slutter på ion!
                      Det blir IKKE horn, vanlig bassrefleks.
                      Som de fleste skjønner ble ikke hjulet oppfunnet i gamle dager....ehhh... altså, alt handler om avveininger men jeg mener de greide å balansere dette bedre for noen år siden.
                      Jeg husker godt et av mine første anlegg som besto av Soundstream 4 kanaler, ikke av de råeste, brokoblet på 2 4ohm Seas 8 tommere i 80 liters kasse.
                      Var noen mutte fjes rundt forbi når jeg spilte rundinger rundt noen Planet Audio 15" saker.

                      Noe må offres, også i dette forsøket...
                      Kassen blir relativt stor for 2stk. 12 tommere, ca. 100 liter.
                      Den vil ikke spille uværsbass ned i mot 20Hz.

                      Men som sagt, det vil spille rock and roll, gode transienter og høyt nok!
                      Forhåpentligvis.

                      Og for å toppa heila driten, bruker jeg 15mm plate i deler av kassa...... dette KAN ikke gå bra!

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment


                      • #26
                        15mm?!

                        Må vel ha TRIPPEL frontbaffel da, MINST!
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Dag Johansen View Post
                          Og for å toppa heila driten, bruker jeg 15mm plate i deler av kassa...... dette KAN ikke gå bra!

                          Mvh
                          Dag Johansen
                          Håper du ikke skal ha dette i bilen, det blir ikke nok vekt da, som går utover kjøreegenskapene til bilen.

                          Samt 15mm baffel vil jo mest sansynlig knekke av 50watt!
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #28
                            Noen hint, det begynner på Or og slutter på ion
                            det var ikke lett.... får liksom PionOR.... nei, det var ikke lett gitt...med mindre det heter orion som ærlig talt "ikke klinger i ørene" engang...

                            bassrefleks burde vel funke fint i bil og -om ikke expertene har en annen mening self men 15mm vil sikker flekse mindre enn blekket som omgir bilen sikkert men 15mm med riktig avstivning er vel ikke noe stor problem egentlig -mener jeg å ha lest noe sted Dag

                            blir uansett morsomt Dag, men jeg tror du må skifte batteriene på kalkisen din 2x8ohm i paralleler self 4 ohm -MEN 4 ohm i bro blir som 2 ohms for forsterkeren, og en 0,5 ohms stabil orion bør bli 100watt fordelt på 2 spoler -eller var det lure spørsmål?
                            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by matador View Post
                              blir uansett morsomt Dag, men jeg tror du må skifte batteriene på kalkisen din 2x8ohm i paralleler self 4 ohm -MEN 4 ohm i bro blir som 2 ohms for forsterkeren, og en 0,5 ohms stabil orion bør bli 100watt fordelt på 2 spoler -eller var det lure spørsmål?
                              F***, du har helt rett....
                              Vel, da får vi kjøre forsterkeren i stereo, 2 x 12,5 watt!

                              Mvh
                              Dag Johansen
                              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Jørgen
                                HAHAHHAHAHAHAHA! Jeg lo hardt! xD
                                Joakim da, det er 15mm aluminium Dag mener. Det er det eneste som vil holde
                                Mvh
                                Pål Andréas Bryng
                                Bilstereosenteret.no
                                Vi forhandler bl.a.:
                                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                                Følg oss på Facebook
                                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                                Comment

                                Working...
                                X